Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trochmann
Hej
For 3 mdr siden købte jeg en Samsung LE37B555. Har fungeret fint indtil nu. Nu kommer der små "kasser" eller pixelering på skærmen og lyden springer over en gang imellem. Er det TV'et eller det digitale signal der er problemet?

På forhånd tak for hjælper :)
Af trochmann
Gælder det også hvis jeg ikke kan
se fejl på de analoge signaler?
Af MrTV
trochmann skrev:Gælder det også hvis jeg ikke kan
se fejl på de analoge signaler?
Ja.
Enten er det dit antennekabel/stik der trænger til at blive skiftet, ellers skal du have indstillet din antenne til et bedre signal.
Af trochmann
Jeg er ny hvad angår digital tv.
Men skal jeg forstå det sådan at, man kan have fejl på det
digitale signal uden at have fejl på det analoge? Jeg er medlem af en antenneforening, gør det en forskel?
Af MrTV
trochmann skrev:Jeg er ny hvad angår digital tv.
digitale signal uden at have fejl på det analoge? Jeg er medlem af en antenneforening, gør det en forskel?
Det digitale signal er meget mere følsomt over for støj end det analog.
Når du skriver at du anvender antenneforening, lyder det til at det er dit kabel/stik der skaber problemet.
Af MrTV
MrTV skrev:
trochmann skrev:Jeg er ny hvad angår digital tv.
Det digitale signal er meget mere følsomt over for støj end det analog.
Når du skriver at du anvender antenneforening, lyder det til at det er dit kabel/stik der skaber problemet.
Til info har jeg også selv problemet en gang i mellem på mit tv, så nu har jeg bestilt følgende kabel og stik, som skulle komme med posten i morgen.

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 09_da.html

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 07_da.html
Af trochmann
Takker for svaret. Jeg prøver at ringe
til dansk kabel TV og fejlmelder antennen.
Af MrTV
trochmann skrev:Takker for svaret. Jeg prøver at ringe
til dansk kabel TV og fejlmelder antennen.
Tror vist du har misforstået mig :)
Når du skriver du har antenneforening, forventer jeg ikke det er dem der skaber problemet, men selve det kabel du har trukket fra antennestikke til dit tv.

Derfor vil jeg anbefale at skifte dit kabel ud, f.eks med noget lignende det jeg sendt i svaret lige før.
Af akanhjo
hvorfor har jeg ikke forstået sendesignalet endnu? bliver alt ikke kun sendt digitalt nu? jeg troede ikke der var analogt mere?? og i så fald, hvordan ved man hvad der er analogt?
Af per korshøj
akanhjo skrev:hvorfor har jeg ikke forstået sendesignalet endnu? bliver alt ikke kun sendt digitalt nu? jeg troede ikke der var analogt mere?? og i så fald, hvordan ved man hvad der er analogt?
Der bliver her talt om KabelTv. Der sendes ikke et Analogt signal terrestrialt (gennem luften)

Yousee og mange antenneforeninger sender stadig et analogt signal gennem deres net. Der sendes dog også Digitalt med et DVB-C signal.

Hvordan du ser om du modtager signalet analogt afhænger af dit tv. på panasonic kan man se det ved at trykke på "i" (info) knappen. Og jeg mener det er samme på mange andre mærker. I infobjælken vil der typisk stå DVB-C, DVB-S eller DVB-T.
Af trochmann
Ovenstående problem: har det noget at sige,
der er koblet en splitter ind, da jeg har flere tv'er
koblet til? Har prøvet af koble de andre tv'er fra
uden at det hjalp.
Af Thure Jensen
Du skal nok prøve at tage splitteren fra og køre signalet direkt ind i fjernsynet. Så skal signalet helst være ok ellers skal du nok få målt om der er problemer med styrken på din adresse- kan jo være en forstærker i antennenettet.
Af Thure Jensen
Glemte lige at sige at hvis det virker direkte , skal du have en HF tæt forstærker sat på med indbygget splitter sat på istedet for den du har.