Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chomper
Hejsa

Jeg vil gerne have en 3D TV, og jeg vægter 3D meget højt, så det skal være så perfekt som muligt på dette område.

Hvordan er Samsungs c8705 TV med hensyn til 3D. Er der skygger på? Hvordan er dybden i billedet?
Af thcleaner
den lider af det der hedder crosstalk det bedste 3d tv på markedet er vist panasonics vt20
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
3D er endnu ret nyt, og vi mangler stadig at teste en del her på siden. Samsung 3D plasma og LCD/LED samt LGs 3D LED/LED burde alle sammen lande her meget snart.

De indledende observationer peger dog på, at plasma-teknologien pt. er bedst til 3D (OLED er bedst, men den findes ikke kommercielt endnu) pga. den hurtigere responstid og opdatering. VT20 overbeviste mig meget på 3D-delen og der synes at være enighed omkring dette hso andre anmeldere.

Hvordan Samsungs 3D plasma klarer det ved jeg stadig ikke med sikkerhed.
Af Chomper
Tak for svaret. Det er nu også det TV jeg allerhelst vil have, men jeg må ærlig indrømme, at jeg er ved at blive lidt utålmodig med at skulle vente på at Panasonics 65" udkommer (bare det ikke at vide, hvornår de regner med at lancere den)
Af Chomper
Jeg kigger mest på de nyeste modeller af Samsung, men jeg må fatte mig med tålmodighed og vente på 65", for jeg synes jeg kan læse mange steder at der er meget af det der ghosting og crosstalk på samsungs skærme
Af akanhjo
Rasmus Larsen skrev:3D er endnu ret nyt, og vi mangler stadig at teste en del her på siden. Samsung 3D plasma og LCD/LED samt LGs 3D LED/LED burde alle sammen lande her meget snart.

De indledende observationer peger dog på, at plasma-teknologien pt. er bedst til 3D (OLED er bedst, men den findes ikke kommercielt endnu) pga. den hurtigere responstid og opdatering. VT20 overbeviste mig meget på 3D-delen og der synes at være enighed omkring dette hso andre anmeldere.

når du siger at skærmene lander her på sitet meget snart, snakker vi så to ugers tid og klar til test?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
akanhjo skrev:
Rasmus Larsen skrev:3D er endnu ret nyt, og vi mangler stadig at teste en del her på siden. Samsung 3D plasma og LCD/LED samt LGs 3D LED/LED burde alle sammen lande her meget snart.

når du siger at skærmene lander her på sitet meget snart, snakker vi så to ugers tid og klar til test?
Egentlig skulle både LG LX950N og Samsung C8705/C7705 (LCD/LED) have været her i sidste uge, men blev udsat, så ja det håber jeg. Jeg tør dog ikke sige noget endeligt før jeg har dem stående her foran mig.

C7705 plasma-modellen arbejder jeg på lige nu, men umiddelbart skulle jeg modtage de andre før denne.
Af jvvpc
Hvordan ligger billeder niveauet generelt mellem de nye Samsung og Panasonic ? Ligger Panasonic også i front ved 2D eller er Samsung stadig super til det ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil gerne vente med at svare fra min side indtil jeg har fået lavet grundige tests, men altså det er jo mit indtryk at VT20 er det bedste Tv lige nu. Hvis Samsungs C7705 plasma-serie kan holde takterne fra sidste års B855 model, så har de dog et meget interessant alternativ i denne model.
Af akanhjo
Rasmus Larsen skrev:
akanhjo skrev:

Egentlig skulle både LG LX950N og Samsung C8705/C7705 (LCD/LED) have været her i sidste uge, men blev udsat, så ja det håber jeg. Jeg tør dog ikke sige noget endeligt før jeg har dem stående her foran mig.

C7705 plasma-modellen arbejder jeg på lige nu, men umiddelbart skulle jeg modtage de andre før denne.
Vi må finde en der ejer en plasma model af de nye rfa samsung, som vil lade dig låne den, så du gennemteste det skidt og lade os komme nærmere en købsbeslutning.. xD ;)
Af tcf
Jeg har nu haft 55C8705 i et stykke tid, og med hensyn til 3D og 2D til 3D så kan jeg kun sige at den imponerer mig, jeg har ikke lagt mærke til skygger og cross talk! Nu har der så også været en del firmware opdates, så det kunne jo være at Samsung har rettet lidt her og der?
Nu har jeg ikke en masse måle udstyr, men som bruger, er der efter min mening ikke et bedre TV PT på markedet. Jeg har haft plasma fra Samsung ( den der brummede ) og jeg har også set på Panasonics, som også har et flot billede, men et elendigt design :(
Ydermere så kender jeg ikke en leverandør der kan levere en bedre service end samsung, den er outstanding, og det betyder også noget for mig.
Et eksempel, jeg købte Deres 50" plasma, som brummede, den tog de retur uden nogen form for pjat, og jeg købte et 55C8705. Den havde så desværre en fejl, så den røg retur til forhandler, som så aftalte med Samsung, at de leverede direkte fra Sverige til mig et nyt, inden for 14 dage!! Som sagt så gjort, det er simpelthen bare super service, indtet mindre. Og jeg nyder dette TV hver eneste dag (B
Af Leviathan
thcleaner skrev:den lider af det der hedder crosstalk det bedste 3d tv på markedet er vist panasonics vt20
Jeg er efterhånden en anelse træt af at høre, at Panasonic er det bedste 3D tv på makredet. Der er jo ingen som aner om VT20 er bedre end PSxxC7705 fra Samsung til 3D endnu, da der ikke har været seriøse test af Samsungs topplasma. Ja Samsungs LCD lider af crosstalk (er blevet bedre med firmware update), men jeg synes ikke det er fair at sammenligne Samsungs LCD mod Panasonics plasma, da plasmateknologien ser ud til at være bedst til 3D.