Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af agfr
Jeg har længe søgt en LCD-skærm med indbygget DVB S + S2 til modtagelse af de gratis satellitkanaler fra Tyskland i både standard og HD. I dag i Elgiganten så jeg et Grundig fjernsyn, Vision 7 42-7975. På TVet var der en påklistret mærkat med DVB S2. Jeg spurgte ekspedienten, om den så også havde standard DVB S. Det vidste han ikke. Mit problem er også, at når jeg søger på nettet og ser specificationer på denne model står der, at den kun har DVB T og C. Er der nogen der ved noget om dette.
Af MF-DK
Hvis det ikke står i specifikationerne nogen steder, så får du det højst sandsynligt ikke med.
Mener kun det er Samsung og Sony der har DVB-S (af de store mærker.)
Der er naturligvis andre producenter der også gør, men jeg husker blot Grundig som ikke én af dem. Ret mig hvis det er forkert.
Senest rettet af MF-DK 05 jun 2010, 21:36, rettet i alt 1 gang.
Tak for svarene og linket.
I linket står der under DVB S
"to retrofit by DSR 1975 HDTV or DSR 1750".
Så vidt jeg kan se betyder det at man kan koble en unit bag på TVet der gør det i stand til at tage DVB S2 HDTV fra satellit i følge :
http://www.sat-universe.com/archive/ind ... 41203.html
Det er bare stadig mystisk at de har klæbet DVB S2 mærkatet på selve fjernsynet. Jeg har skrevet en forespørgsel til Grundig skandinaviske afdeling (i Norge vist nok ?) - håber jeg får svar.
Af Søndergaard
Til Philips 2009-modeller kan man købe en DVB-S2 tuner til skjult montage via HDMI. Jeg har selv bestilt én og skal hente pakken idag på posthuset. Den skulle fungere som en intregreret enhed og virker med den original fjernbetjening. Købt på hifishop24.de. Jeg håber at kunne se GRATIS formel-1 fremover :)