Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plasmanewbie
Hej alle

Vil bare lige informere om, at jeg har modtaget mit LG 50 PK760 fra http://www.nemoit.shoppinnet.com/?page= ... ma-sk%E6rm.

TV'et er lige så lækkert som håbet, og både tunere og menuer spiller max. TV'et finder alle kanaler i Stofas pakke 3 + TV2FilmHD, der ellers ikke står beskrevet noget om på hjemmesiden.

Jeg ved, at der i en anden tråd er blevet udtrykt nervøsitet angående garantien, da den ikke inkluderer pixelfejl som følge af, TV'et er parallelimporteret og derfor ikke dækket af garanti fra LG Nordic.
Jeg har selv omgået dette "problem" ved at tegne en 4 års forsikring hos www.securator.dk, der indbefatter 100 % pixelgaranti og ALL Risk forsikring i 4 år til den nette sum af 800 kr.

Inklusiv forsikringen, er tv'et stadig billigere end et 50 PK750N tv, og med i prisen får man jo den ekstra usb-indgang samt ekstra HDMI stik, så måske andre kunne få glæde af dette tip...?
Af Lars E
Plasmanewbie skrev:Hej alle

Vil bare lige informere om, at jeg har modtaget mit LG 50 PK760 fra http://www.nemoit.shoppinnet.com/?page= ... ma-sk%E6rm.

TV'et er lige så lækkert som håbet, og både tunere og menuer spiller max. TV'et finder alle kanaler i Stofas pakke 3 + TV2FilmHD, der ellers ikke står beskrevet noget om på hjemmesiden.

Jeg ved, at der i en anden tråd er blevet udtrykt nervøsitet angående garantien, da den ikke inkluderer pixelfejl som følge af, TV'et er parallelimporteret og derfor ikke dækket af garanti fra LG Nordic.
Jeg har selv omgået dette "problem" ved at tegne en 4 års forsikring hos www.securator.dk, der indbefatter 100 % pixelgaranti og ALL Risk forsikring i 4 år til den nette sum af 800 kr.

Inklusiv forsikringen, er tv'et stadig billigere end et 50 PK750N tv, og med i prisen får man jo den ekstra usb-indgang samt ekstra HDMI stik, så måske andre kunne få glæde af dette tip...?
Først tillykke med skærmen :)

Man får også mulighed for Wireless Av med PK760 og DLNA og wireless forbindelse til ens eget netværk med usb-dongle som købes særskilt.

Meld endelig tilbage om din skærm summer og om evt pixelfejl.
Af Plasmanewbie
Sandt nok med de ekstra funktioner :) Er dog i tvivl om, hvor USB-donglen kan anskaffes særskilt... har søgt på hifipriser og google uden held, så måske du har et tip?

Jeg har ikke bemærket nogen form for summen på trods af jeg har haft det stående på DR HD uden lyd i forbindelse med noget oprydning. Har heller ikke opdaget nogen pixelfejl, men bør måske foretage en decideret test for at tjekke?

Jeg skal have tv'et kalibreret ordentligt og skal nok melde tilbage, når jeg får leget lidt med svinet...

Tak for responsen :)
Af Lars E
De har donglen her http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=319484 dog er den ikke på lager.

Hvis du kører white wash på din skærm kan du måske se om der er pixelfejl ellers er der en god test du kan downloade på recordere.dk
Af Plasmanewbie
Tak for svaret Lars.

Skal ha bestilt sådan en dongle hjem, og vil lige få kørt den test engang i løbet af weekenden, så krydser fingre for at alt spiller som det skal :)
Af noxity
Plasmanewbie:
Så vidt jeg ved så tilbyder Securator IKKE all-risk forsikringer. Det er udelukkende en service-aftale.
Af Plasmanewbie
Noxity: Securator tilbyder en 4 års Full Care forsikring og service, der blandt andet indeholder

- 4 års service på din hjemmeadresse
- 100 % pixelgaranti
- 4 års 100 % dækning på alle tekniske fejl
- Nyt teknisk tilsvarende produkt ved totalskade
- Låneprodukt i skadesperioden
- Ingen selvrisiko

http://securator.dk/index.php?p=./modul ... nfo&iid=27&_

Så jo, de tilbyder skam all-risk forsikring :)

Jeg ved desuden, at Sony Centrene benytter Securator som deres forsikringsselskab - de tilbyder dog en lidt modificeret udgave af forsikringen, der løber i 5 år frem for 4 og koster 200 kr. mindre.
Af noxity
Det er ikke en all-risk forsikring. De dækker ikke hvis du selv er skyld i fejlen, f.eks spilder væske, taber det etc.

De dækker kun fejl der opstår pga. af tekniske problemer, og ikke selvforskyldt skade.
Af Plasmanewbie
Hej General

PK760 giver mulighed for Wireless tilslutning gennem en USB-dongle. Den har desuden en ekstra USB- samt HDMI-port og understøttelse af DLNA.