Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin86
Hej

Jeg har de sidste par dage, søgt rundt på nettet. For at finde ud af hvilket TV, til mit budget som er det bedste køb.

Men efter at ha læst et utal af reviews og kommentar. så er jeg kommet mere i tvivl end da jeg startet.

Så derfor håber jeg at i vil bruge lidt tid på, at hjælpe med finde den rette skærm til hjemmebiografen.

Det skal minimum være 42" og skal kun bruges til film via mediacenter og blueray..

Jeg har fundet frem til disse skærme, som jeg synes lyder interessant:

LG 42SL8000
LG 42SL9000
LG 50PS8000
LG 50PK750N

Skal man gå efter en THX godkendt skærm?

Hvilket tv får jeg bedst muligt billede kvalitet på?

Hvis i har andre forslag til hvilken skærm man burde vælge, så tager jeg meget gerne mod input.
Af Rod1983
Hej Martin86.

Jeg ville fravælge de to LCD'er af den simple grund at sortniveauet ikke er specielt godt (se tests her på sitet). Af de to plasma'er ville jeg vælge PK750'eren da den har et nyere panel og kan gengive en dybere sort end PS8000'eren. Skal man vælge en med THX profil? Tja det kommer an på hvor tæt den er på det "korrekte" billedet. Men som udgangspunkt er THX-profilen rigtig god og den er kun blevet bedre/mere præcis i år. På den anden siden havde (Pioneer) KURO'en ikke THX profil, men alligevel er den endnu ikke blevet slået 8). Du kunne også overveje en PK550'er:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2609347/ ... ign-Priser
Af Martin86
Hvad er forskellen på 50PK550 og 50PK750?

Har været lidt skeptisk overfor plasma, men har de stadig problemer med burn-in osv.?
Af vonrask
lytter lige med her, da jeg har samme overvejelser.
Af Bryann
SL9000 er skam en fin skærm endnu.

Har haft PK750 og var i for sig en glimrende skærm. Dog led den at plasmabuzz og var ikke noget jeg kunne leve med. Hav dette med i dine overvejelser!

Der opstod rentention som på hvilket som helst andet plasma tv, men ikke noget der sad fast.

Omkring THX profilen så er den fin for folk som ikke vil indstille deres TV selv, men eftersom du har fundet frem til denne side, kan du sikkert også finde Rasmus' tests af tv'et hvor i han bruger bedre indstillinger.

Jeg syntes af THX profilen giver et lettere gult skær.

Ahængig af dine brugsvaner ville jeg enten anbefale dig SL9000 eller PK750.

SL9000 kan fåes til en skarp pris efter LE850 er kørt i stilling.
Af Plasmanewbie
Har ikke oplevet nogen form for plasmabuzz på mit PK760 tv, så tag også det med i overvejelserne :P

Mht. retention, så har jeg ikke oplevet det heller, men bruger mest skærmen til at se film samt tv, hvor der ikke er stillestående billeder.