Log ind med sociale netværk
31 maj 2010, 23:18
glacial skrev:HejJeg kigger selv på LG 50PK550N, så jeg kigger lige med.
Er der nogen der ved om Samsung PS50B535 eller LG 50PK550N kan vise 1080p24 billeder rigtigt (så tvét selv ændrer frekvensen) ?.
Det er ret vigtigt for mig at mit fremtidige tv ikke hakker
01 jun 2010, 07:16
Har lagt en forespørgsel ind ved LG så nu må vi bare vente i op til 48 timer.
Så i øvrigt LGén i Ålborg, i en 60" vise Avatar - og det hakkede noget så frygteligt. Alt andet var super. Er i tvivl om det var en indstilling og spurgte, men der var ikke meget hjæp at hente.
Så i øvrigt LGén i Ålborg, i en 60" vise Avatar - og det hakkede noget så frygteligt. Alt andet var super. Er i tvivl om det var en indstilling og spurgte, men der var ikke meget hjæp at hente.
01 jun 2010, 13:12
Ja selvfølgelig kan de det. Jeg har selv haft en LG'er og de afspiller 24p ved 72Hz (24x4=72Hz) - det samme gør samsung. Den "hakken" som du vil undgå vil nok ikke fremkomme da der er en "naturlig" hakken ved afspilning af 24p materiale. Hvis du vil elimineret dette så skal du aktivere "motion-systemerne" der indsætter nye frames for at gøre bevægelser mere jævne. Men disse gør ofte mere harme end gavn. Derfor bør man (som hovedregel) slå dem fra 8) .
glacial skrev:HejHej.
Er der nogen der ved om Samsung PS50B535 eller LG 50PK550N kan vise 1080p24 billeder rigtigt (så tvét selv ændrer frekvensen) ?.
Ja selvfølgelig kan de det. Jeg har selv haft en LG'er og de afspiller 24p ved 72Hz (24x4=72Hz) - det samme gør samsung. Den "hakken" som du vil undgå vil nok ikke fremkomme da der er en "naturlig" hakken ved afspilning af 24p materiale. Hvis du vil elimineret dette så skal du aktivere "motion-systemerne" der indsætter nye frames for at gøre bevægelser mere jævne. Men disse gør ofte mere harme end gavn. Derfor bør man (som hovedregel) slå dem fra 8) .
Panasonic TX-P50G20E, Onkyo TX-SR308B, SONY BDP-S550, PS3 Slim
01 jun 2010, 16:49
Hm. Tak for det.
Men hvis motion-systemerne ofte gør mere harme end gavn. Hvad skal de så nytte.+ naturlig hakken kan jeg ikke leve med.
Kan man få et tv der ikke har naturlig hakken
Men hvis motion-systemerne ofte gør mere harme end gavn. Hvad skal de så nytte.+ naturlig hakken kan jeg ikke leve med.
01 jun 2010, 18:22
Jeg forstå alså ikke nogen kan "se" den hakken på 1080P/24
er der ingen som går i bio mere
har aldrig hørt nogen brokke sig over hakken
ingen forskel på en tv skærm forudsat den modtager 1080P/24
motion systemer burde forbydes på en tv skærm, efter min mening
husk og tjek afspiller, på nogen er 24P ikke slået til default.
er der ingen som går i bio mere
har aldrig hørt nogen brokke sig over hakken
ingen forskel på en tv skærm forudsat den modtager 1080P/24
motion systemer burde forbydes på en tv skærm, efter min mening
husk og tjek afspiller, på nogen er 24P ikke slået til default.
01 jun 2010, 19:44
http://en.wikipedia.org/wiki/24p
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate
24p Er en framerate der stammer fra filmens begyndelse og det har varet standardformatet på analog film (ruller), grunden til det er at ved större framerates så skulle filmrullerne blive större og mekaniken skulle rotere hurtigere. Digital film har startet med at vise film i hurtigere framerates foreksempel 48p, grunden til at man har native 24p på bluray og nye fjernsyn er at genskabe biograffölelsen, det er af æstetiske grunder ikke at få mere billednöjaktighed. Hvis du kikker i biografen så kommer du se samme hakker, jeg maerker det kun ved eftertekster som ruller då 24p er alt for langsom framerate at vise sort og hvidt med skarp kontrast.
Hvis du ikke vil se Avatar i 24p så slår du bare fra på dit fjernsyn eller forstärker så kommer de at regne ud nye billeder der skal vises mellem de 24 med en eller anden form af opskalering, dette giver taet artefakter eller at filmer bliver lidt for hurtige eller for langsomme.
Men det er vär mands smag vad de syns er bäst, dog gir ikke 24p en bedre billedkvalitet.
Og unskyld for min dårlige dansk
24p Er en framerate der stammer fra filmens begyndelse og det har varet standardformatet på analog film (ruller), grunden til det er at ved större framerates så skulle filmrullerne blive större og mekaniken skulle rotere hurtigere. Digital film har startet med at vise film i hurtigere framerates foreksempel 48p, grunden til at man har native 24p på bluray og nye fjernsyn er at genskabe biograffölelsen, det er af æstetiske grunder ikke at få mere billednöjaktighed. Hvis du kikker i biografen så kommer du se samme hakker, jeg maerker det kun ved eftertekster som ruller då 24p er alt for langsom framerate at vise sort og hvidt med skarp kontrast.
Hvis du ikke vil se Avatar i 24p så slår du bare fra på dit fjernsyn eller forstärker så kommer de at regne ud nye billeder der skal vises mellem de 24 med en eller anden form af opskalering, dette giver taet artefakter eller at filmer bliver lidt for hurtige eller for langsomme.
Men det er vär mands smag vad de syns er bäst, dog gir ikke 24p en bedre billedkvalitet.
01 jun 2010, 19:53
cornholio skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/24pDEt var da let at forstå. Tak cornholio for infoen.
01 jun 2010, 20:01
glacial skrev:Hm. Tak for det.Bottom line: 24 billeder pr. sekund er IKKE en flydende bevægelse. Det vil hakke en smule ligesom det også gør i biografen. Det har det altid gjort. Det kan ikke anbefales at aktivere motion-systemerne ved 1080p24, da de næsten altid kører ved 100 Hz/200 Hz, hvilket jo ikke er et helt multiplum af 24. Dvs. at du faktisk tilføjer MERE hakken som så ydermere skal kompenseres af motionsystemet når man ser BluRay.
01 jun 2010, 20:30
Rod1983 skrev:Lige en kommentar. LG'en viser ved 96hz, så passer dit regnestykke ogsåglacial skrev:HejHej.
01 jun 2010, 20:36
Bryann skrev:Så kan i foreslå 50PK550N?Rod1983 skrev:Lige en kommentar. LG'en viser ved 96hz, så passer dit regnestykke ogsåglacial skrev:HejHej.
01 jun 2010, 20:41
PK550 er en fin skærm.
Evt har Panasonic G20 intelligent frame creation (motion interpolations system). Virker meget godt, og kan være rart for dem der slet ikke kan tåle naturlig hakken.
Dog skal man vide at hvis man ser action film med disse systemer aktiveret kan action scener blive virkelig tamme og kedelige at se på. Jeg anbefaler oftest at man slår det fra til film. Til sport kan det derimod sagtens have sin rettighed.
Evt har Panasonic G20 intelligent frame creation (motion interpolations system). Virker meget godt, og kan være rart for dem der slet ikke kan tåle naturlig hakken.
Dog skal man vide at hvis man ser action film med disse systemer aktiveret kan action scener blive virkelig tamme og kedelige at se på. Jeg anbefaler oftest at man slår det fra til film. Til sport kan det derimod sagtens have sin rettighed.
01 jun 2010, 20:43
Tak for indlæg og kommentarer
Jeg trorat jeg holder fast i 50PK550N (B
Molsen87 skrev:Hej alleBryann skrev:Så kan i foreslå 50PK550N?Rod1983 skrev: Hej.Lige en kommentar. LG'en viser ved 96hz, så passer dit regnestykke også
Tak for indlæg og kommentarer
Jeg trorat jeg holder fast i 50PK550N (B
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto