Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cableguy
MigSelv skrev:Hej
Helt rigtig - plasma er gammel teknologi, men stadigvæk overlegen på billedoplevelser. Sortniveau, farver, betragtningsvinkler, opdateringshastighed osv. Der skal blot udvises fornuft ved statiske billeder, især de første par hundrede timers brug. Retention skal ikke skabe frygt, dette forsvinder jo nærmest med det samme. Efter endt "tilkøring", optræder fænomenet formentlig ikke mere.
Burn-in kræver en del mere uforsigtig brug, men kan i de fleste tilfælde reddes.
Hvis en sælger mener LCD/LED er vejen frem, så skal han godt nok have briller.
Men selv plasma har visse problemer; jeg kæmper selv med at der er flimmer i billedet (modsat lcd/led hvor billedet er helt roligt), DLP regnbuer, hak i billedet ved bevægelser, meget højt strømforbrug osv. Begge teknologier har deres plusser og minusser
Af xcardman
cableguy skrev:
Helt rigtig - plasma er gammel teknologi, men stadigvæk overlegen på billedoplevelser. Sortniveau, farver, betragtningsvinkler, opdateringshastighed osv. Der skal blot udvises fornuft ved statiske billeder, især de første par hundrede timers brug. Retention skal ikke skabe frygt, dette forsvinder jo nærmest med det samme. Efter endt "tilkøring", optræder fænomenet formentlig ikke mere.
Burn-in kræver en del mere uforsigtig brug, men kan i de fleste tilfælde reddes.
Men selv plasma har visse problemer; jeg kæmper selv med at der er flimmer i billedet (modsat lcd/led hvor billedet er helt roligt), DLP regnbuer, hak i billedet ved bevægelser, meget højt strømforbrug osv. Begge teknologier har deres plusser og minusser
ja netop
nogen er til plasma og andre til lcd tv
problemet er hvis sælger kun har fokus på lcd og alt andet dur ikke
så kan man ikke bruge den rådgivning til noget.

man kan jo så spørger sig selv hvorfor sælger hifi klubben så en samsung plasma skærm. hvis de er så dårlige

det er sikkert bare en dårlig sælger og dem er der rigtig mange af desværre.
de tænker ikke på en kundes behov, men deres egen behov.

håber snart oled bliver mere udbredt.
for plasma og lcd har nogle ulemper og dem kommer de aldrig af med
der skal en ny panel teknologi til.
Af cableguy
xcardman skrev:
cableguy skrev:
ja netop
nogen er til plasma og andre til lcd tv
problemet er hvis sælger kun har fokus på lcd og alt andet dur ikke
så kan man ikke bruge den rådgivning til noget.

man kan jo så spørger sig selv hvorfor sælger hifi klubben så en samsung plasma skærm. hvis de er så dårlige

det er sikkert bare en dårlig sælger og dem er der rigtig mange af desværre.
de tænker ikke på en kundes behov, men deres egen behov.

håber snart oled bliver mere udbredt.
for plasma og lcd har nogle ulemper og dem kommer de aldrig af med
der skal en ny panel teknologi til.
Helt enig med dig xcardman :)
Af akanhjo
Som jeg statede tråden med at sige, så havde jeg ikke indblik af at sælger havde manglende viden eller kompetencer, tvært imod... Han kunne bare ikke lide plasma til det mere end filmbrug.
Hifiklubben sælger selvfølgelig også en plasma skærm fordi man får mange tommer for pengene og det er der kunder som sætter pris på og så fordi der jo er marked for teknologien og at der findes "plasma drenge"... der skal jo altid være et sortiment for alle.
Af Martin Sjøstrand
Da jeg var inde i Hifi.klubben på Åboulevarden i Kbh, fik jeg en snak med en sælger, og han fremhævede da fordelene ved LCD, men mente dog, at så man ikke tv3 med logo, eller spillede i 48 timer i træk, så var plasma KLART at foretrække, især hvis man brugte det til blu-ray, sport osv.

Samme gjorde sig gældende i Fona på strøget. Her fik jeg at vide, at med mit behov (Blu-ray, og nok en del PS3 når GT5 udkommer) så måtte jeg ALDRIG vælge LCD, da jeg ville blive langt gladere for billedkvaliteten på plasma
Af lennon
Plasma er stadig foretrukkent blandt sande "videophiler" - hvor LCD nok mere er favorit blandt gamerfolket, som er vokset op foran en PC skærm.
Af Leviathan
lennon skrev:Plasma er stadig foretrukkent blandt sande "videophiler" - hvor LCD nok mere er favorit blandt gamerfolket, som er vokset op foran en PC skærm.
Men gamere burde da også se efter plasma pga den hurtige respons tid
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men jeg tror det Lennon mener er, at PC-spillere har været vandt til LCD, så det er velkendt.