Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marko
Hej har kigget lidt efter en ny skærm.
Skal siges at jeg har en CRT skærm nu, og gerne vil tage skiftet til en fladskærm.

Jeg vil gerne have en widescreen 20-22 tommer.
Skal primært bruges til "Internet, grafik(photoshop), og spil(WOW og FPS)"

har kigget lidt på denne:
Fujitsu Siemens SCALEOVIEW L22-1W

men har ikke rigtigt kunne finde nogle reviews af den.
Nogle der ved noget om den??
f.eks hvilket panel den benytter og er det en god skærm til mine behov??

Nu så jeg så lige at ASUS er kommet med en 22 tommer på 2ms.

ASUS MW221U

Nogen der kender til den??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De nye 22 tommer skærm med opløsningen 1680x1050 er ikke velegnede til grafisk brug. De benytter i øjeblikket alle sammen TN panelteknologien, som nu også har taget skridtet til 22 tommer i form af f.eks. de to skærme du nævner her i dit indlæg og et par andre, f.eks. den fra Samsung, som tidligere er omtalt på forsiden i nyhederne.

Hvis du vil have en stor skærm, som samtidig er fornuftig til grafisk brug, så vil jeg anbefale dig at satse på nogle af de 20 eller 21 tommer skærme der findes, som samtidig også har lidt bedre og dyrere paneler. Disse kan også godt bruges til spilbrug, men jeg tænker primært i de her baner fordi du selv nævner grafik og photoshop.

Før jeg vil give et konkret bud på en skærm, vil jeg lige hurtigt høre om du har et budget på forhånd? Og om det grafiske overhoevedet vægter så højt?
Brugeravatar
Af hightower
FS L22 har kun VGA indgang :s
Af Marko
Efter nogle overvejelser har jeg besluttet mig for at beholde min CRT skærm til grafisk brug. Da jeg syntes at CRT skærm er bedre når der skal skiftes reselution, (Bliver ikke uskarpt ligesom på TFT/LCD), og farverne er bedre.

Så den nye skærm skal primært benyttes til spil.

#hightower, ja det er lidt noget numse, så det bliver nok ikke den alligevel.

#Rasmus mit budget ligger nok på maks 4000,-, når det nu kun skal være til spil.