Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nick_S
Jeg tror ikke du skal regne med at den virker uden ekstern strømforsyning.
Men den virker helt sikkert fint sammen med en panasonic skærm, enten som afspiller eller til pvr.
Af trykkertor
Jeg tror du kan bruge den med G20, men MED ekstern strømforsyning som nevnt.
For at den ikke skal bruge ekster strømforsyning tror jeg kun eSATA kan bruges. Og ved USB skal den eksterne forsyningen bruges.
Af Jon4000
Hey

Jeg står også og skal bruge en usb hard disk til mit G20, og jeg vil klart foretrække at den får strøm gennem usb.

Jeg har forhørt mig hos Panasonics service som siger at det ikke kan lade sig gøre med strøm gennem usb på et G20, men mange brugere har tilsyneladende andre erfaringer. Kunne nogen af dem der har haft succes med usb hd til G20 uden ekstern strøm ikke skrive præcis hvad de har købt, og gerne med link.
Af pallandsen
Jeg har købt denne til mit Samsung 8705 og den fungerer perfekt (ingen eksterne strøforsyning.

Rikiki 2.5" Ekstern HDD 640GB USB2

Harddisken er meget lille og tynd - jeg gav ca 700kr for den.
Af beack
Hej.

Der er en anden tråd her i forummet der lister nogle usb 2,5" diske der virker med G20 uden ekstern strøm.

Jeg har selv en Lacie Rikiki 500 GB 2,5" disk siddende i mit G20, og det virker upåklageligt.

/Beack
Af amarone
Jeg købte en extern Verbatim USB 2,0 1,5 TB harddisk i Kvickly i sidste uge - med ekstern strømforsyning (til 699,- i alt).
Jeg prøvede i går at sætte den til.
Alt så ud til at fungere fint (den blev formateret o.s.v).
Den "gjorde som om, at den optog og det hele". Men bagefter kunne jeg dog ikke genfinde TV-programmet på harddisken. Det ser simpelthen ud som om, at der ikke er kommet noget på overhovedet :s
Nogen der har en idè om, hvad der kan være galt?
Er det "bare" harddisk og G20 som ikke "taler sammen" !:( ? (forhåbentlig nej ;) )
Af beack
Hej.

Når du sætter en optagelse til fra epg'en, skal du være opmærksom på at den default er sat til extern optager. Du skal vælge usb hdd i stedet for. Så skulle det virke.

/Beack
Af amarone
Hej Beack.
Tak for dit svar - det lyder jo som om, at alt håb endnu ikke er ude O_O
Men, men, men: Er du ked af lige at skære det en smule mere ud i pap for mig. Jeg er ikke helt på omgangshøjde med nogle af de forkortelser/specialudtryk, du bruger. Så derfor spørger jeg lige:
Hvad er epg`en?
Og hvad er default?
På forhånd tak :)
Af amarone
Nå, men tror at jeg alligevel har fattet det - jeg er i hvert fald i gang med en test nu, hvor jeg har sat den til at optage lokale nyheder i 10 minutter. Så må vi se, om det virker (lige pludselig er jeg dog fuld af forhåbning 8))
Du skal i hvert fald foreløbig have tak :D
Af beack
Ja, ok, alle de forkortelser :)

Epg'en er den elektroniske program guide der komme frem når du trykker på guide-knappen. Her vælger du så det program du gerne vil optage, og så kommer du til timer-menuen, hvor programmet er listet. Her skal du så ændre indstillingen fra "ekstern opt." til "usb hdd opt." (mener jeg det hedder). Så skulle optagelsen gerne komme på harddisken 8)

Håber du finder/har fundet ud af det.

/Beack
Af amarone
Jep - det funker :D (pyha - troede lige, at jeg havde brændt 700 kr. af til ingen verdens nytte)
Tak igen for hjælpen beack
- Roger & over :p