Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kofoed
Hej.

Jeg søger lidt hjælp til at finde et okay tv til et budget der hedder max 3000, som max må være 32".

Selv er jeg nok mest til et sony LCD/LED tv lige pt, men høre gerne fra jer, det er lige ligemeget om det er LED eller LCD.

Men som sagt, et okay tv til et måske lidt lille budget, håber i kan hjælpe, da jeg ikke synes det er så let og finde test af tv i den prisklasse.
Af glade
Tdc har vidst et meget billigt lg H3000 til 2199 mener jeg denne uge... skulle være et okay billigt tv skal det være mærke og ellers har snupti mv altid et philips eller sony til under 3 tkr..
Af noxity
Jeg tror ikke du behøves hjælp herinde fra. Et hvert TV til 3000kr vil være under middel eller dårligt.

Det er slet ikke den type TV folk herinde har interesse for, og derfor er der nok heller ikke nogle som kan give dig et svar.

Så det handler egentligt bare om at du skal finde et billig TV, og det kan du jo godt selv finde ud af.
Af Cutter
Jeg står ikke og skal ud og købe et nyt 32" lige nu, men jeg tænker da på det, når nu de ikke koster mere,,, Men det ku' da være rart hvis der var lavet en test, af de Tv'er i den prisklasse, så man ikke valgte det aller dårligste Tv på markedet.
Af xari
noxity skrev:Jeg tror ikke du behøves hjælp herinde fra. Et hvert TV til 3000kr vil være under middel eller dårligt.

Det er slet ikke den type TV folk herinde har interesse for, og derfor er der nok heller ikke nogle som kan give dig et svar.

Så det handler egentligt bare om at du skal finde et billig TV, og det kan du jo godt selv finde ud af.
Det var dog et helt igennem tåbeligt svar, medmindre du da har den mærkværdige opfattelse, at kvaliteten på alle TV i denne prisklasse på forunderligste vis præcis skulle være helt den samme.

Nå, men hvis ellers prisen I TDC´s avis ikke er en trykfejl, så vil jeg også mene at et 32lh3000 til 2200 er et rigtigt godt bud på en fornuftig, men meget billig 32".
Af kofoed
Jeg tager en tur ned i min TDC butik imorgen og kigger efter det LG tv :)

Tak for hjælpen so far.
Af noxity
Ja, jeg har den opfattelse af lige meget hvilken bundmodel, for et 32" til maks. 3000kr vil være en bundmodel, så vil billedet langt fra være godt.

Så kan det godt være at den ene er marginalt bedre end den anden, men i den prisklasse er alle TV fyldt med lavpris elektronik, og der er ingen fokus på billedekvalitet overhovedet, kun det at være konkurrencedygtig på pris, samt "buzz-ord" som fuld-HD osv.

For en billedentusiast vil det være som at vælge mellem pest eller kolera. Og du kan lige så godt indse det, langt hovedparten af folk herinde er billedentusiaster. Derfor tvivler jeg også stærkt på at der er en eneste som rent faktisk kan sige noget præcist om nogle af disse modeller, for de har ingen interesse blandt entusiaster og diverse test-sites som FP, AVforums osv.

Så kan du være uenige og det er også fint nok. Min påstand er bare, når du ser på denne pris klasse <3000kr, så kig kun på pris og design, for billedet vil være dårligt på dem alle sammen (sammenlignet med de skærme som blandt andet testes her på sitet).
Af Cutter
Du har da helt ret noxity.

Men det ku' jo være at man skulle ha' et billigt et til ungerne, eller et til sommerhuset,,, hvor det ikke betyder så meget - slet ik' hvis det nu skulle blive snuppet, af nogen tyveknægte :D
Af noxity
Cutter:

Ja der er mange der skal bruge sådan et tv, og i den prisklasse ville jeg helt sikkert udelukkende gå efter design og pris. Du vil helt sikkert kunne få mere design for pengene ved at vælge den rigtige model, end du vil kunne få billedekvalitet for pengene. Og hvis man nu skulle være så uheldig at vælge en model som er helt i skoven (Som det f.eks er tilfældet med Sony's 26" EX302), så er det jo bare at levere det tilbage hvis det er på nettet, eller have en aftale med butikken om at man pakker det fint ud, så det kan sælges igen hvis det nu ikke er noget alligevel.
Men da vi er oppe i 32", så tror jeg ikke man vil se det store forskelle. 32" er trods alt stadig langt bedre med, i forhold til alt under 32" som producenterne ikke har det mindste fokus på.
Af Cutter
Jeg er ret ligeglad med design, når det ik' koster mere,,, Men det bedste Tv i den prisklasse, ville jeg da gerne vide hva' var for et. Så man ikke behøvede at sende skidtet tilbage, hvis det nu var at man var hved at kaste op af at se på det. :p
Og jeg ved godt at selv om man fik fat på det bedste, i den prisklasse, så ville man nok stadig ha' en lidt grim smag i munden.
Af ivandahl
Tja der er MANGE der er på udkig efter acceptable billige skærme til fx sommerhus og børneværelser, og ser man bort fra visse nonchelante personer her på forum burde det være muligt at få hjælp ;)

Selv har jeg et fint plasma i stuen men mangler et fair tv til sommerhuset, og ja de dyre modeller er det nemt at finde test af og man kan hurtigt få indsnævret søgefeltet, syntes også selv at det er temmelig uoverskueligt med alle de muligheder og kun ganske få test i 32" segmentet.

Skal selv bruge følgende ;

32" (skal være flytbart)
Lcd (der er meget lys i lokalet - store vinduer)
Min. HD-ready
MPEG 4 dvb-t tuner (skal kun bruges til tv)
Max 3500,-

Har pt kig på
Philips 32PFL5404H
Samsung ??? (gode forslag ønskes)
Toshiba ?? (anbefalinger links til tests ??)
LG LH 3000 (obs fejl pris angivet i tdc katalog i denne uge)

Gode forslag modtages
Mvh Ivan