Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Erdmann
Cinemagic.dk har det til 13728,- og fri levering. Måske de kan finde en bedre pris?
Af akanhjo
læs i tråden og hold dog opdateret... cinemagic kan ikke matche tidligere tilbud og der er fremlagt samkøb fra fladskærmsshoppen og komplett, også nævnt i tråden..
Af hammeraman
yakken skrev:
hammeraman skrev:Har lige taget et billede, så må folk jo selv bedømme.
Du kan ikke bedømme sortniveau ud fra et billede. Når vi medtager et billede af TV'ene med en sort skærm i vore tests, så er det for at tjekke homogeniteten af skærmbelysningen. Du kan jo justere sortniveauet på et foto blot ved at lege med lukketiden.
Så du kalder mig en løgner?
Jeg prøver at være flink, og tage et billede der nogenlunde viser oplevelsen af sort man får på skærmen. Ja, det er jo ikke videnskabligt korrekt, men det viser meget godt hvad man kan forvente. skal det være mere teknisk kan man jo læse Chad's anmeldelse af skærmen fra AVSforum. det er godt nok den amerikanske model, men det ser ud til at det er det samme panel der er brugt.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... tig-update

Og kskruger prøver åbentbart at udstille mig som en elektronik spasser. Jeg er på ingen måde grøn på skærm markedet, jeg har ejet, prøvet og indstalt flere skærme end de fleste. Jeg har haft adskillige modeller af forskellige fabrikanter i både Plasma, LCD, Projektorer og ja CRT, så jeg forbeholder mig retten til at dele mine objektive observationer.

I de dage jeg har haft Samsung skærmen, er den blevet indstalt på alle tænkelige måder. Og når selv de sorte bjælker (letterbox) brænder fast i billedet efter få minutter, så kunne det vel tænkes der var hold i min påstand. Men, jeg ved godt at der er mange herinde der føler sig personligt truffet, når man nævner det mindste dålige om Plasma. Og mange føler sig åbentbart også forpligtet til at "beskytte" deres mærke. Jeg kan se at kskruger har et Samsung Plasma ;)
Så drop jeres barnlige forudindtagelse af min viden. Hvis i er i tvivl om hvordan jeg har indstalt skærmen, så opstil det i det mindste som et spørgsmål.

Anyway, hvis man vil så kan man jo bare vælge at ignorere mine skriverier. Men at kalder mig en hjernedød løgner, det er sku for latterligt.
Af Leviathan
Der er da ingen, som kalder dig en løgner eller evnesvag, folk påpeger bare, at indstillingerne har meget at sige, og her er Samsung bare kendt for at være dårlig.

Chads review er ikke helt samme model som den danske, du skal sammenligne den med C8000 fra USA, hvilket er målt til ca. samme sortniveau som B855 (lidt bedre faktisk). Så det undrer da også mig, at du oplever denne grå sort, hvilket jeg ikke selv har set på B650/B850. Derudover er der noget med at den dynamiske kontrast på Samsung nye plasma forværrer sortniveauet, så slå den ud af denne funktion, hvis du ikke allerede har gjort dette. Derudover opdater skærmen, da dette også har betydning.

Som Yakken skriver, kan man ikke rigtig vurdere noget ud fra et billede, vi ved ikke hvordan du har taget billede, og hvordan skal jeg kunne vurdere, hvor god sort er, når nu min skærm har dårligere sortniveau end et plasmatv?
Af Leviathan
Men det er godt du kommer med disse meldinger, da vi andre så ved hvad vi skal være opmærksomme på. Jeg skriver bare til dig, for måske at finde en løsning på problemet, ikke for at skrive du er dum :)

Hvad med støj? Brummer dit eksemplar?
Af Kratz
Blaath skrev:jamen jeg er ikke ekspert på sådan noget tv og hvad der er rigtig godt og hvad der er mindre godt.
Men en ting er sikkert. Jeg levere nok mit igen og får mig Panasonic´s i stedet for.. For det her Plasma, det gik i stykker efter 1 dag.. Fuldstændig hul i hovdet:-(

Håber virkelig www.komplett.dk vil tage imod det som retur vare og sende mig et nyt
Har du haft TV'et i mindre end 14 dage og har du stadig original pakningen?
I givet fald tror jeg ikke du vil opleve nogle problemer.
Jeg leverede i sommers en 11.000 kr Sony receiver retur til Komplett efter jeg havde testet den og fundet den mindre egnet end konkurrencen. De tog den retur og refunderede pengene uden at kny.

Husk blot at de have en online anmodning om returningen, som skal godkendes inden du sender/afleverer pakken.
Af AndersA
Hmm overvejer sq lidt at hoppe på pana V20 istedet og droppe 3d, da det lyder som om der er flere som ikke er tilfredse med den her skærm. Har kun haft pana før, så ved ikke om jeg ville blive skuffet over C7705'eren. Synes bare designet er langt pænere :P
Af poteen
Vil bare lige sige at jeg har modtaget TV'et, og uden at ha' testet det på en professionel måde kan jeg dog sige at dette er det lækreste TV jeg har nogensinde har være i besiddelse af :-)

Glæd jer!
Af ajhals
Nå komplet har lukket deres tilbud nu.....!!
Af hammeraman
Leviathan skrev:Men det er godt du kommer med disse meldinger, da vi andre så ved hvad vi skal være opmærksomme på. Jeg skriver bare til dig, for måske at finde en løsning på problemet, ikke for at skrive du er dum :)

Der er ingen støj på mit eksemplar, bortset fra den fra højttalerne :s
Men, der kommer en hyletone når man bruger 3D-konverteren.

Og angående mine indstillinger, så har jeg normalt aldrig nogen dynamiske billed foringninger slået til.

Billedkvaliteten er jo som sagt rigtig god, og designet er flot. Men med de behov jeg har, så er de svagheder den har, bare ikke acceptable.

Og det sidste søm i kisten, er at Samsung selv skriver i deres manual at "længere" visning af 4:3 indhold, eller letterbox skader skærmen. Og det dækkes ikke af garantien.
At have en skærm hvor man skal være påpasselig med hvor meget af en type format man ser, nej tak.
Af Bohn
hammeraman skrev:
Leviathan skrev:Men det er godt du kommer med disse meldinger, da vi andre så ved hvad vi skal være opmærksomme på. Jeg skriver bare til dig, for måske at finde en løsning på problemet, ikke for at skrive du er dum :)

Der er ingen støj på mit eksemplar, bortset fra den fra højttalerne :s
Men, der kommer en hyletone når man bruger 3D-konverteren.

Og angående mine indstillinger, så har jeg normalt aldrig nogen dynamiske billed foringninger slået til.

Billedkvaliteten er jo som sagt rigtig god, og designet er flot. Men med de behov jeg har, så er de svagheder den har, bare ikke acceptable.

Og det sidste søm i kisten, er at Samsung selv skriver i deres manual at "længere" visning af 4:3 indhold, eller letterbox skader skærmen. Og det dækkes ikke af garantien.
At have en skærm hvor man skal være påpasselig med hvor meget af en type format man ser, nej tak.
Så er spøgsmålet,, hvad er længere tid :o
Af hammeraman
Bohn skrev: Så er spøgsmålet,, hvad er længere tid :o
præcis ;)

Og det gider jeg personligt ikke gå og tænke på.
Af AndersA
Lyder sq ikke rart med det samsung skriver i sin manual, men plejer de ikke også at overdrive en del? :P

Håber ikke det er et problem da jeg spiller en del ps3, men self også ser en del film. Det var intet problem med mit gamle G10 at spille i 4-5 timer i streg.

Det der nemlig taler for det her plasma tv er 2d til 3d konverteringen, som eftersigende skulle være ret så lækker til spil. Det er lidt det som holder mig fra VT20'eren. Derudover er denne skærm også en del pænere og billigere.
Af trykkertor
hammeraman skrev:Og det sidste søm i kisten, er at Samsung selv skriver i deres manual at "længere" visning af 4:3 indhold, eller letterbox skader skærmen. Og det dækkes ikke af garantien.
Hvis det er sidste søm, er nok der ikke et plasma for dig.
I panasonic sin VT20 vejledning står der.
Dette bevirker, at billedet forbliver på
plasmaskærmen (“billedbibeholdelse”).

Dette regnes ikke for en fejlfunktion og dækkes ikke
af garantien.

Typiske stillbilleder
●Programnummer og andre logoer
●Billede vist i 4:3 indstilling
●Videospil
●Computerbillede
Det er noget de aller aller fleste producenter skriver.
Og man skal se MANGE timer sammenhængende 4:3 inden det giver et problem.
Og med garanti mod det i form af Fladskærmsshoppens udvidede garanti, eller Securator sin forsikring, så er det ikke et problem.

Så det er ikke noget særlig for Samsung, at det står skrevet i brugervejledningen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 22