Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaath
Hejsa. Jeg har så været den uheldige og få samsungs nye 7705 serie Plasma, hvor jeg har oplevet den fejl som folk beskriver på nettet "Samsung clicking sounds"

Det jeg vil frem til, er at jeg har set folk skrive at der er så mange fejl på samsung tv, og ja jeg er i gang med at overveje helt at droppe samsung. For som jeg kan se på forums så er der MANGE der døjer med det her vor skærmen slukker men lyden køre videre..

Håber nogen kan svare.

Spørgsmål lyder på : Er der virkelig så mange fejl med Samsung LED/Plasma?
Og burde jeg købe LED frem for Plasma modellen?
Af Lomholt
Bare lige for at få det helt klart. Er det LED eller Plasma modellen du har? Det lyder som om at det er Plasma, dvs. den der starter med "PS"
Af Blaath
Yeps det er Plasma modellen.. Har kun haft den tændt i max 5-10 min for at lave den første opstart, og nu laver den den der klikkende lyd og billede vil ikke starte op, men der kommer lyd.
Må se om jeg kan få det byttet imorgen. Der må have været fejl på det da jeg fik det
Af Thomas T. Sørensen
Hej Blaath.

Har du prøvet, at slå den automatiske opdatering fra. På min PS855'er havde jeg samme problem, plus BUZZ ;O( men skærmen var som standart sat op til, at søge efter software opdatering hver 10 min. Hvorfor de har valgt det fra Samsung ved jeg ikke. Håber det måske kan hjælpe. Jeg har selv bestilt den nye model du skriver om. Glæder mig som et lille barn ;O)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke samme problem der er tale om her. Skærmen tænder slet ikke.
Af kskruger
Blaath skrev:Hejsa. Jeg har så været den uheldige og få samsungs nye 7705 serie Plasma, hvor jeg har oplevet den fejl som folk beskriver på nettet "Samsung clicking sounds"

Det jeg vil frem til, er at jeg har set folk skrive at der er så mange fejl på samsung tv, og ja jeg er i gang med at overveje helt at droppe samsung. For som jeg kan se på forums så er der MANGE der døjer med det her vor skærmen slukker men lyden køre videre..

Håber nogen kan svare.

Spørgsmål lyder på : Er der virkelig så mange fejl med Samsung LED/Plasma?
Og burde jeg købe LED frem for Plasma modellen?
Det er ikke mit indtryk, at der normalt er flere fejl på Samsung, end andre mærker. Ellers ville vi se mange flere indlæg her på flatpanels og recordere.dk og det er ikke tilfældet. Personligt har jeg haft/har 4 Samsung skærme og ingen af dem har givet problemer mens jeg har haft dem.
Af mlj
Nu skal man passe på med at generalisere... men!

Hele fladskærmsbranchen lider i den grad af at udviklingen går for stærkt og priserne er dumpet. Der bliver (om sider) gjort en del for at screne den løbende produktion og dermed fange Early Failures og Freak Populations... men med det pres der er på at producere så billigt som muligt skal man ikke forvente mirakler. Ej heller skal man forvente at en topmodel har en bedre kvalitet end en "folkemodel". Hvad er dyrest: Fejl på en dyr model der sælges relativt få af, eller en billig model der bliver sprøjtet enorme mængder ud af?

Hvis man køber en elektronisk dims fra et firma der gør mere ud af "bling" end kvalitet, så må man forvente en rimelig stor variation i process vinduet. I forbindelse med mit tidligere job har jeg kigget på LG/Samsung telefoner kontra Nokia. Jeg ved godt hvad jeg ville købe... Nokia er ikke nogen helgen og der er bestemt røget noget skrammel ud af butikken i tidernes løb. Kvaliteten af de andre to er (var?) desværre (og ret konsekvent) endnu dårligere.

Jeg er selv ved at kigge lidt fladskærm og styrer i en stor bue udenom alt der er glossy og kommer fra Korea ;)

Jeg har også et krav om lavt genskind i fronten, så alene af den grund ryger de to bling mærker (ja jeg har læst om C6005... jeg springer over).

Jeg satser på at de Japanske producenter ikke har glemt alt hvad de lærte i skolen, eller at Philips er ved at have styr på det.

Hilsen Morten