Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SPINhead
2 spørgsmål:

1. Hvorfor hedder det 42PJ350 nogle steder og 42PJ350N (med N til sidst) andre steder? Er der en forskel og hvad er den?

2. Alle andre steder reklameres der med at den skærm er med 600 hz undtagen i elgigantens tilbudsavis hvor det står at det kun er 100hz. Hvad sker der for det?
Af glade
N står for nordisk.

Tvet koster 3299 kr i bilka fra idag...

Men stort minus er kun en hdmi og en scart, hvad fanden sker der for det??
Af PhDream
glade skrev:N står for nordisk.

Tvet koster 3299 kr i bilka fra idag...

Men stort minus er kun en hdmi og en scart, hvad fanden sker der for det??
Det er en af grundene til, at tv'et er så billigt.

I øvrigt har jeg svært ved at tro på, at panelet i PJ og PK modellerne er det samme. PK modellerne er jo alle Full HD, dvs. 1080p, hvorimod PJ modellerne er 720p.
Af glade
Var lige et smut i bilka.

hdmi1 står som hdmi/dvi og hdmi 2 står som hdmi bare, så tvet har 2 hdmi.

tvet stod ved siden af PX20 og kørte begge dr HD.

Px20 stod meget tydligere og kostede 4699 mod lg på 3299, jeg ville ihverfald ikke vælge LG efter hvad jeg har set idag.

Så ville jeg snaere sige SamsungC450 til 4000 kr på jaman.dk er et bedre køb end begge tv.. har talt med ejeren og han sigerc450 står lige så godt som 800 serien af b serien, han har selv 800 serien og jeg har handlet med ham 2 gange allerede så er ikke bare salgs snak..
Af SPINhead
Tager jeg fejl hvis jeg siger det er nogle vidt forskellige specs som står opgivet her: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

End de der står i tilbudsavisen? Det ene sted står der FullHd, 600hz osv., mens det er meget mere beskedne specs i tilbudsavisen.

Har I et link eller lignende til den pris i bilka? Jeg kan kun finde det tv til 3999 kr i deres tilbudsavin.
Af allankvist
Tror den pris står på Bilkas hjemmeside De har sat det ned pga prisgarant overfor elgigantens tilbud
Af ivandahl
Glade ;
Ikke nemt at sammeligne 2 tv i en butik, medmindre man får lov til at lege lidt med fjernbetjeningerne ;o)

De er højest sandsynligvis sat op så den de helst vil sælge står med højeste kontrast, eller hvad de nu har af små salgsgimmicks.

Sørg altid for at få den/de skærme du vil kigge på sat ud af "butiksmode"
Af glade
Stod begge på kontrast 100 og var ikke kontrasten jeg teste, men derimod hvor fint den vidste fx et træ blade og var ikke den eneste som sagde x20 var bedre end lg skærmen.. i bilka er der fjernbetjning så man kan lege så tossede man vil, ihverfald i bilka hundige..
Af SPINhead
Nu skal man selvfølgelig tage højde for hvordan tv'erne er sat op osv., men når det er sagt, så synes jeg faktisk begge tv'er gjorde en god figur da jeg så dem i Bilka. Det billige 350n kan man godt se ikke er helt så godt som x20'eren. Men alligevel gjorde den det faktisk et hæderligt job sammenlignet med nogle af de andre fladskærme bilka havde - også skærme der var noget dyrere. Et almindeligt tv-signal så faktisk fint ud efter min mening. Når billedet står stille kan man godt se at x20'eren har et flottere billede. x20'eren har faktisk et rigtig flot billede sammenlignet med så mange andre hvis jeg skal sige det. Og så er det jo 100 hz. Sortniveauet er dog ikke noget at skrive hjem om, men bevarres.
Af ivandahl
er selv lige kommet hjem efter en tur i bilka, kiggede lidt nærmere på LG'en, må sgu indrømme at man får rigtigt meget godt billede for små 3300,- så er man på udkig efter et billigt nr2 tv som primært skal bruges til tv-kigning så er det absolut et fint køb til pengene