Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
AV Precision skrev:Problemet er at løsningen IKKE er at "slå en handel af", eller betale mindre for varerne. Løsningen er dét som ingen har lyst til, nemlig at betale MERE for varen - OG samtidig forlange at få valuta for pengene. Det er netop dét, at forlange valuta for kronerne, som forbrugere over en bred kam er alt, alt for dårlige til. Vi FORVENTER at når vi går ind i en butik, så står der én der ved en hel masse om de ting han sælger. Vi gør ingenting for at undersøge om dén der står bag disken ved hvad han taler om.

Med andre ord, jeg synes slet ikke problemet ligger hos de kunder der misbruger service for at handle på nettet. Ikke det største problem i hvert fald. Det største problem er dem der betaler ekstra for en service der ikke er der, fordi det er dem der holder supermarkeder og lav-service kædebutikker i live, på bekostning af de specialforretninger der rent faktisk leverer dén service man burde forlange i en forretning.
Hvorfor skulle jeg dog betale mere i din Expert butik (Pante), når nu du ikke vil stå inde for det, som i skriver på jeres hjemmeside!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:Suk..

Du får selvfølgelig den bedste hjælp vi kan give som butik, med hvad end problemer du kommer med. Men hvis en kunde kommer og fx spørger hvad print sidder der i den nye Samsung LED skærm, så må jeg sku nok desværre skuffe dig Cutter og sige at det ved jeg ikke. Hvis du tror at os sælgere kan ALT det tekniske i hovedet så tager du fejl, jeg har intet lovet, det du tager er skrevet af kæden og ikke mig. Og derfor skal jeg altså stå til ansvar for det?

Og hvis du efterhånden ikke snart kan indse det, så fred være med det.
Der er næppe nogen, der vil spørge så specifikt og teknisk. Men som Otto nævner i sit lange indlæg, så er det emner som egenskaberne ved HDMI 1.4 (som er teknisk) eller forskellen på Edge LED og Backlit LED man kunne komme ind og spørge om.

Sidst jeg var i Expert var der en kunde, der spurgte efter et almindeligt vægbeslag til et af Philips LED-TV, hvor sælgeren måtte beklage, men de havde kun beslag til LCD og Plasma. Jeg blander mig sjældent i disse diskussioner, selvom det tydeligvis er vås kunden får serveret, men jeg nåede dog peje på et slim Vogels-beslag som nok godt kunne anvendes på trods af, at det "kun" var til LCD...
Af Pante
Cutter skrev:
AV Precision skrev:Problemet er at løsningen IKKE er at "slå en handel af", eller betale mindre for varerne. Løsningen er dét som ingen har lyst til, nemlig at betale MERE for varen - OG samtidig forlange at få valuta for pengene. Det er netop dét, at forlange valuta for kronerne, som forbrugere over en bred kam er alt, alt for dårlige til. Vi FORVENTER at når vi går ind i en butik, så står der én der ved en hel masse om de ting han sælger. Vi gør ingenting for at undersøge om dén der står bag disken ved hvad han taler om.

Med andre ord, jeg synes slet ikke problemet ligger hos de kunder der misbruger service for at handle på nettet. Ikke det største problem i hvert fald. Det største problem er dem der betaler ekstra for en service der ikke er der, fordi det er dem der holder supermarkeder og lav-service kædebutikker i live, på bekostning af de specialforretninger der rent faktisk leverer dén service man burde forlange i en forretning.
Hvorfor skulle jeg dog betale mere i din Expert butik (Pante), når nu du ikke vil stå inde for det, som i skriver på jeres hjemmeside!?
Læser du overhovedet hvad jeg skriver?
Af Pante
yakken skrev:

Du får selvfølgelig den bedste hjælp vi kan give som butik, med hvad end problemer du kommer med. Men hvis en kunde kommer og fx spørger hvad print sidder der i den nye Samsung LED skærm, så må jeg sku nok desværre skuffe dig Cutter og sige at det ved jeg ikke. Hvis du tror at os sælgere kan ALT det tekniske i hovedet så tager du fejl, jeg har intet lovet, det du tager er skrevet af kæden og ikke mig. Og derfor skal jeg altså stå til ansvar for det?

Der er næppe nogen, der vil spørge så specifikt og teknisk. Men som Otto nævner i sit lange indlæg, så er det emner som egenskaberne ved HDMI 1.4 (som er teknisk) eller forskellen på Edge LED og Backlit LED man kunne komme ind og spørge om.

Sidst jeg var i Expert var der en kunde, der spurgte efter et almindeligt vægbeslag til et af Philips LED-TV, hvor sælgeren måtte beklage, men de havde kun beslag til LCD og Plasma. Jeg blander mig sjældent i disse diskussioner, selvom det tydeligvis er vås kunden får serveret, men jeg nåede dog peje på et slim Vogels-beslag som nok godt kunne anvendes på trods af, at det "kun" var til LCD...
Vi er vel alle enige om at dårlige sælgere er der nok af, og de gode for få af.

Din historie er jo nok ikke enestående og der kan findes rigtig mange af disse historier.

Grunden til jeg skrev det på den måde, var netop at skære det ud i pap for ham, så han forstår hvad jeg mener.
Af Cutter
Pante skrev:
yakken skrev:

Din historie er jo nok ikke enestående og der kan findes rigtig mange af disse historier.

Grunden til jeg skrev det på den måde, var netop at skære det ud i pap for ham, så han forstår hvad jeg mener.
Jeg tror ikke du ser det fra en købers side - suk selv :((
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:
yakken skrev: Der er næppe nogen, der vil spørge så specifikt og teknisk. Men som Otto nævner i sit lange indlæg, så er det emner som egenskaberne ved HDMI 1.4 (som er teknisk) eller forskellen på Edge LED og Backlit LED man kunne komme ind og spørge om.

Jeg tror ikke du ser det fra en købers side - suk selv :((
Det gør jeg da, og jeg er da selv kunde i alle andre butikker, så hvorfor skulle jeg ikke kunne gøre det?

Du har bare et tunnelsyn på at fordi man står i butik, så ved man ALT om hvad man sælger og det passer bare ikke, så kan du så flot komme med så har i ingen service osv, men forhold dig nu forhelvede til virkeligheden og indse at selvom sælger sikkert virker som de ved alt, er sandheden en anden.

Du finder så en tekst som heldigvis for dig, underbygger det modsatte af hvad jeg siger, en ting er nok at stå i en butik noget andet er at sidde på en kontor og skrive sådan en flot tekst, du tager den ud af et sammenhæng og prøver at bevise at fordi min kæde skriver sådan på deres hjemmeside, så må det jo forholde sig sådan.

Der er flere grunde til man køber i en butik, hvis sælgeren og servicen er god, så betaler man gerne det mere for et tv som det nu engang koster. Men som andre også har skrevet herinde, vil du altid kunne fange en sælger med spørgsmål, gør det så sælgeren til en dårlig service? Det syntes jeg så ikke, at du gør det er fint nok, men så lad vær at gå ned i en butik hvis du syntes det er sådan.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:Vi er vel alle enige om at dårlige sælgere er der nok af, og de gode for få af.

Jo vidst er vi enige om, at der er forskel på sælgere. Dette var dog ikke et specielt teknisk spørgsmål, så man kunne frygte for hvad man ellers ville blive bildt ind hvis man bevægede sig ud i noget mere krævende.

Det er nu heller ikke for at rakke ned på nogen specifikt, men blot for at illustrere, at lidt mere generelt uddannelse af personale måske var en god idé. Enhver kan læse et skilt med specifikationer - det behøver de færreste hjælp til - men at forstå hvad der står er noget andet. Hvis der var lidt mere fokus på at få sælgerne til at forstå hvad begrebet "kontrast", "scanning backlight", "200 Hz motionflow" og hvad har vi ellers rent faktisk betyder, så var man nok bedre rustet til at give korrekt vejledning.

Hvis jeg spurgte dig hvad begrebet "kontrastforhold" betød, ville du så kunne give mig et præcist svar (lad være med at google det først ;) )? Eller hvorfor det reelt ikke kan bruges til så meget i en vurdering af specifikationer?
Af Pante
yakken skrev:
Pante skrev:Vi er vel alle enige om at dårlige sælgere er der nok af, og de gode for få af.

Jo vidst er vi enige om, at der er forskel på sælgere. Dette var dog ikke et specielt teknisk spørgsmål, så man kunne frygte for hvad man ellers ville blive bildt ind hvis man bevægede sig ud i noget mere krævende.

Det er nu heller ikke for at rakke ned på nogen specifikt, men blot for at illustrere, at lidt mere generelt uddannelse af personale måske var en god idé. Enhver kan læse et skilt med specifikationer - det behøver de færreste hjælp til - men at forstå hvad der står er noget andet. Hvis der var lidt mere fokus på at få sælgerne til at forstå hvad begrebet "kontrast", "scanning backlight", "200 Hz motionflow" og hvad har vi ellers rent faktisk betyder, så var man nok bedre rustet til at give korrekt vejledning.

Hvis jeg spurgte dig hvad begrebet "kontrast" betød, ville du så kunne give mig et præcist svar (lad være med at google det først ;) )?
Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Af Cutter
[quote="yakken"]Det er nu heller ikke for at rakke ned på nogen specifikt, men blot for at illustrere, at lidt mere generelt uddannelse af personale måske var en god idé. Enhver kan læse et skilt med specifikationer - det behøver de færreste hjælp til - men at forstå hvad der står er noget andet. Hvis der var lidt mere fokus på at få sælgerne til at forstå hvad begrebet "kontrast", "scanning backlight", "200 Hz motionflow" og hvad har vi ellers rent faktisk betyder, så var man nok bedre rustet til at give korrekt vejledning.

Det er også det jeg mener (når jeg nu "køre" på dig, Pante)
Af Pante
Cutter skrev:
yakken skrev:Det er nu heller ikke for at rakke ned på nogen specifikt, men blot for at illustrere, at lidt mere generelt uddannelse af personale måske var en god idé. Enhver kan læse et skilt med specifikationer - det behøver de færreste hjælp til - men at forstå hvad der står er noget andet. Hvis der var lidt mere fokus på at få sælgerne til at forstå hvad begrebet "kontrast", "scanning backlight", "200 Hz motionflow" og hvad har vi ellers rent faktisk betyder, så var man nok bedre rustet til at give korrekt vejledning.

Det er også det jeg mener (når jeg nu "køre" på dig, Pante)
Jamen det er da fint nok du kører på mig, jeg står i butik så jeg kan tag det ;-)
Af Cutter
Pante skrev: Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Du giver mig jo ret i dette indlæg - plus en lille ansvarsfraskrivelse.
Af Shooter DK
og jeg kan sige det igen der findes ikke god og dårlig service som i mere eller mindre alle snakker om forstå nu vejledning og lign. er ikke service men kundebetjening derfor findes der god og dårlig kundebetjening. service er en ydelse som er et suplement til hovedydelsen at sælge elektronik service er noget der er ens for alle kunder uanset sælgers evner som sælger det kunne være mulighed for at kunden får tilbudt en pose til sine nyindkøbte vare, en vandautomat, forlænget garanti eller returret som ikke er lovpligtig i fysisk butik da der ikke er tale om dørsalg og er derfor ikke omfattet af dørsalgsloven.

synes det er utroligt i alle spiller kloge overfor Pante men i ikke selv kender forskel på KUNDEBETJENING og SERVICE.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev: Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Du giver mig jo ret i dette indlæg - plus en lille ansvarsfraskrivelse.
Jeg har skam givet dig ret hele tiden, der er bare meget forskel på kunder, vi kan jo ikke dele det op at fordi sælger ikke ved en ting så er han en dårlig sælger. Kunder har forskellige behov og derfor kan han jo godt hjælpe en kunde med god service og ydelse mens han måske slet ikke kan hjælpe dig med noget pga du har større viden end ham..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:Ja det vil jeg da mene jeg kunne, jeg er helt enig med dig at uddannelserne netop som tvforhandler ikke er gode nok, men jeg syntes også ligeså meget at de store mærker har en del af skylden, Samsung har en måde at måle kontrast, Sony en anden osv. Sælgeren skal selvfølgelig vide forskellen, men hvorfor ikke gøre det let at lave den samme standard, og dermed både gøre det let for kunden og sælgeren,også er nogle af de ting som de skriver på deres tvmodeller er på grænsen til snyd.
Det var jo lidt af et trickspørgsmål, for finten er jo, at du ikke kan måle et kontrastforhold på eks. 3.000.000:1. Der findes ikke udstyr der kan gøre det, så tallet har ingen relevans. Det samme gælder i øvrigt responstid...

Du får aldrig marketing hos producenterne til at finde en fælles standard ud dem der allerede er udstukket på feltet. Og der er skam standarder for hvordan man måler disse ting, men pga. de finurligheder, der er i teknikken, så kan man skræddersy sit produkt til at performe surverent indenfor ordlyden af disse standarder. Surt show for kunden, men så må I jo være tilsvarende skarpe til at forklare hvorfor man ikke kan bruge tallene til noget i virkeligheden. Det er vel dét man skal bruge jer til, frem for at google et produkt på nettet?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10