Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaath
tror altså mit tv er i stykker.. Ligepludselig forsvinder billede på det, og så er der bare helt mørkt

Så slukker jeg tv og tænder igen men stadig ingen billede
Men lyden er der:-(

Jeg må få Samsung til at komme og kigge på det:-(

Jeg er så uheldig.. Når jeg endelig får et tv så virker det ikke ordentlig.
Af hammeraman
fik skærmen igår :(( og den ryger tilbage igen mandag

Det eneste positive ved skærmen er billedkvaliteten, der er et virkelig godt billede på, det bedste jeg har set på et plasma.
Men så er der alt det negative.

Sort nivaue = elendigt, mere grå en mit tre år gamle LCD.
Retention = undertekster, logo'er, og letterbox bjælkerne hænger fast i billedet efter få minutter. og de bliver der ca. 10 min.
Lyd = Ja det er Samsung, og det lyder forfærdeligt.

Der var ingen 3D-briller med så jeg har ikke set hvordan den klarer 3D.

Ville bare lige dele min oplevelse.

Nu må jeg se om jeg kan finde mig et LCD igen :s
Af Blaath
Jeg syntes det er fint tv, men er meget utilfreds med at mit tv allerede er gået i stykker:-( Ved simpelthen ikke hvad der er sket, den står bare og klikker og forsøger at tænde billede, Dog er lyden der
Af akanhjo
hva fanden foregår der, det burde ikke passe med de forskellige opfattelser af tv'et?? en siger meget dårligt sort, en andet vildt godt sort og endelige lyder det som et første generations plasma med masser af retention, what mand...
Af Blaath
jamen jeg er ikke ekspert på sådan noget tv og hvad der er rigtig godt og hvad der er mindre godt.
Men en ting er sikkert. Jeg levere nok mit igen og får mig Panasonic´s i stedet for.. For det her Plasma, det gik i stykker efter 1 dag.. Fuldstændig hul i hovdet:-(

Håber virkelig www.komplett.dk vil tage imod det som retur vare og sende mig et nyt
Af pekr
Jeg synes også at sort på min ps50c675 var mere grå end jeg kunne huske fra min x10'er. Under alle omstændigheder var det skuffende. Det røg tilbage fordi det larmede af h til.
Af kskruger
hammeraman skrev:fik skærmen igår :(( og den ryger tilbage igen mandag

Det eneste positive ved skærmen er billedkvaliteten, der er et virkelig godt billede på, det bedste jeg har set på et plasma.
Men så er der alt det negative.

Sort nivaue = elendigt, mere grå en mit tre år gamle LCD.
Retention = undertekster, logo'er, og letterbox bjælkerne hænger fast i billedet efter få minutter. og de bliver der ca. 10 min.
Lyd = Ja det er Samsung, og det lyder forfærdeligt.

Der var ingen 3D-briller med så jeg har ikke set hvordan den klarer 3D.

Ville bare lige dele min oplevelse.

Nu må jeg se om jeg kan finde mig et LCD igen :s
Noget kunne tyde på, at dine billede indstillinger er helt ude i skoven, siden du oplever, både grå skærm og Retention.
Prøv som udgangspunkt, at bruge de indsstillinger fra testen af 50B850 her på flatpanels.dk - se om det ikke bliver bedre.
Af ajhals
Hmm.... Jeg synes da det er nogle lidt foruroligende meldinger der kommer omkring det. Overvejer lidt at droppe det, og springe på et LG LE850N/LX950N i stedet...... What to do... What to do :s ??
Af Leviathan
Jeg ville slå koldt vand i blodet. Som KSkruger skriver, kan det sagtens være indstillingerne, som er helt forkerte. Samsung har dårlige standardindstillinger.

Jeg synes ikke man kan drage en endelig konklusion udfra to bugererfaringer. Dette kan blive mit næste tv, men det kommer an på hvad anmeldelserne siger om tv'et, og der er ikke nogle officelle endnu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hammeraman skrev:Har lige taget et billede, så må folk jo selv bedømme.
Du kan ikke bedømme sortniveau ud fra et billede. Når vi medtager et billede af TV'ene med en sort skærm i vore tests, så er det for at tjekke homogeniteten af skærmbelysningen. Du kan jo justere sortniveauet på et foto blot ved at lege med lukketiden.
Af caspar
Nu har jeg haft det her tv i 9 dage, kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Billedet står rigtigt flot. Jeg kan kun sige at jeg smiler hver gang jeg tænder mit fjernsyn.

Og efter min mening er det klart et af de fjernsyn med det pæneste design.

Der er desværre lidt Retention, med mine indstillinger, men på mit gamle samsung plasma, blev det bedre med tiden.
Af velsing
Er der stadig gang i fælleskøb?

Hvis tilbuddet lød på tv, beslag, 2 briller og porto for 13.5k, er jeg også meget interesseret.

Mvh Velsing
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22