Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grumpy Kiwi
Jeg skal ud og købe nyt tv på mandag, og har fundet 2 som jeg svinger lidt imellem.
Det er begge samsung, det ene er Samsung LE40C755 LCD som er med 3D, og det andet jeg har kig på er Samsung UE40B7070 LED.
Det jeg er i tvivl om nu er om der er stor forskel på LCD og LED,og så om det 3D som C755 køre med er noget værd.
Jeg har også kigget lidt på Sony NX700.
Så hvis der er nogen der vil komme med et par gode råd, er i meget velkommen :)

På Forhånd Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har testet både B7000 og NX700 herinde. Ingen af dem er anbefalede på vores officielle liste, som du også finder et link til i det store banner øverst.

B7000-serien har lidt for meget slør til at den kan anbefales uforbeholdent og NX700 har problemer med farvegengivelse og ikke mindst reflektioner. Det kan du dog læse om i de respektive anmeldelser.

Så af de tre er C-modellen nok vinderen.
Af Grumpy Kiwi
Okay, det skal nemlig mest bruges til spil, så det må godt have en god responstid.

Er der nogen stor forskel på LCD og LED-LCD? Er det ikke bare et LED er tynd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedkvaliteten er den samme på LED-LCD og alm. LCD. Du kan dog ganske rigtigt lave skærmen tyndere og så sparer man noget strøm.

Responstiden er ikke et mål du kan bruge som indikator for anvendeligheden til spil, da denne specifikation desværre er lidt for løst definieret.
Af Grumpy Kiwi
For mig er tykkelsen og hvor meget strøm det bruger ligemeget.Så kan jeg næsten lige så godt tage et alm LCD og så bruge de ekstra kr et LED koster på lidt tilbehør.

Har fået lov til at tage min ps3 med der ud og teste lidt på de skærme jeg godt kunne tænke mig, så håber jeg på at jeg kan se det der om de er til at spille på.
Lige nu hælder jeg nok med til Samsung C755. Det er ikke så dyrt og så har det 3D.
Af Manic Muppet
C755 lyder som et meget interessant TV. Jeg synes dog ikke, jeg kan finde noget om strømforbruget i forhold til C7705. Er der nogen, der ved noget om det?

@Grumpy Kiwi:
Håber du vender tilbage med dine indtryk af C755 efter testen :)
Af Grumpy Kiwi
Hva jeg har kunne læse mig til, så ser det ud som om at de 5000kr et C7705 er dyre, kun dækker et det er et LED slim.
Så finder jeg ikke nogen kæmpe forskel, bliver det næsten med 100% sikkerhed et C755 jeg tager med hjem på Mandag.

Skal nok lige skrive hvad jeg synes om det :)
Af Karsten78
Glæder mig til at få dine første indtryk af c755.

Skal have nyt tv INDEN vw og denne er pt. bedste bud!
Af malke
Hvad blev det til med den skärm? :)
Af Krede
Har du glemt os Grumpy? :)
Af rolighed
Grumpy Kiwi skrev: Skal nok lige skrive hvad jeg synes om det :)
Hvad så? Kom nu med en tilbagemelding. Be be please please. Jeg har selv overvejet samme TV og venter spændt på nogle brugeroplevelser.