Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kunne vildt godt bruge noget input både fra flatpanels folkene, men også generelt til hvilket tv, hvor jeg får mest for pengene.

Mit behov er primært fodbold dernæst film.

Jeg har læst både test og diverse bruger kommentarer.
jeg er kommet frem til følgende:

G20 har meget støj, samt problemer med slør under fodboldkampe, men samtidig et super billede til film.
Dette er klart det billigste tv

6005 har clouding og ikke helt så godt billede som de 2 andre, men til gengæld skulle den være god til fodbold.
Dette er et par tusinde dyrere end G20, men ikke så dyrt som de andre 2.

7705 har jeg ikke kunnet finde meget på, men jeg antager at det er en smule bedre end 6005, spørgsmålet er bare om det er ca 3-4.000 bedre? Jeg har ikke behov for 3D.
Dette er noget dyrere og ca samme pris som LE850.

LE850Ser ud til at det største problem er at stikkene vender bagud og så skulle der være horizontale bånd. Til gengæld skulle den være rigtig god til sport og være super til film lige som plasmaskærmen.
Igen den dyreste i klassen og er den de 3-4.000 mere værd end 6005 og endnu mere end G20.

Value for money, hvad siger i? :)
Af akanhjo
det lyder til du har undersøgt en del selv og med de ting du har skrevet i tråden sidder du selv med svaret.. du kan jo kun selv opveje dine behov. men bare for at bidrage lidt, så er samsungs meget flotte i design, medsat til panasonics.. jeg ville selv foretrække samsungen.
Af Bryann
Har selv skiftet G20 ud med LE850, så har prøvet begge.

G20'eren støjede af ht, havde endda fat i to eksemplarer.

LE850 er helt stille og giver et super billede - De vandrette bånd har jeg stadig ikke fået øje på efter knap en uge med det indenfor dørene.

De bagudvente stik kan blive et problem for folk der vil have skærmen klisteret til væggen, det vil jeg ikke. Og det er faktisk kun audio og PC stikkene som kun vender bagud - Antenne og HDMI sidder henholdsvis i bunden og i siden, så kører man lyden over HDMI kan det sagtens komme helt ind til væggen.

Giver dig ret i at LE850 er super til sport og hurtige bevægelse, mærker ikke at det et LCD tv jeg har stående. Har haft plasma før i tiden netop fordi LCD var for sløv til at vise sport ordentligt, det er de ikke mere.

TV'et har ingen clouding what so ever, det er en fornøjelse at se TV i mørke og se skærmen bliver HELT sort ved f.eks. kanalskifte etc. Mit gamla Pana plasma var nærmest gråt.

Så hvis du ikke har behov for 3D kan jeg kun anbefale dig LE850 :)
Af Divindragon
Tak for det begge 2, er der ikke flere som kan give et besyv med? Inklusiv nogle af jer fra flatpanels.dk? :)
Af Bryann
Divindragon skrev:Tak for det begge 2, er der ikke flere som kan give et besyv med? Inklusiv nogle af jer fra flatpanels.dk? :)

Well .. nu har Rasmus jo anmeldt både G20, C6005 og LE850 - Så du kan læse anmeldelserne og se hvad Rasmus synes
Af Divindragon
Bryann skrev: Well .. nu har Rasmus jo anmeldt både G20, C6005 og LE850 - Så du kan læse anmeldelserne og se hvad Rasmus synes
Som jeg skrev i toppen, så er det lige præcis fordi jeg har læst de forskellige anmeldelser og bruger kommentarer at jeg håber på en sammenligning mellem disse TV som tager hensyn til value for Money :)
Af Divindragon
Det forlyder i bruger testne af Panasonic VT20 på recordere.dk at de har fået has på nogle af de fosfor slør som er på G20, er der nogen som ved om de også har fået has på det i V20 og samtidig om de har fået styr på den irriterende lyd?
Af jules2000
Bryann skrev:Har selv skiftet G20 ud med LE850, så har prøvet begge.

G20'eren støjede af ht, havde endda fat i to eksemplarer.

LE850 er helt stille og giver et super billede - De vandrette bånd har jeg stadig ikke fået øje på efter knap en uge med det indenfor dørene.

De bagudvente stik kan blive et problem for folk der vil have skærmen klisteret til væggen, det vil jeg ikke. Og det er faktisk kun audio og PC stikkene som kun vender bagud - Antenne og HDMI sidder henholdsvis i bunden og i siden, så kører man lyden over HDMI kan det sagtens komme helt ind til væggen.

Giver dig ret i at LE850 er super til sport og hurtige bevægelse, mærker ikke at det et LCD tv jeg har stående. Har haft plasma før i tiden netop fordi LCD var for sløv til at vise sport ordentligt, det er de ikke mere.

TV'et har ingen clouding what so ever, det er en fornøjelse at se TV i mørke og se skærmen bliver HELT sort ved f.eks. kanalskifte etc. Mit gamla Pana plasma var nærmest gråt.

Så hvis du ikke har behov for 3D kan jeg kun anbefale dig LE850 :)
Hvor har du købt dit LE850N? Jeg kan ikke finde noget sted at købe det?

Tak.