Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Pante skrev:Det er dog ganske sjovt at folk ikke kan se, at de spilder min tid og faktisk kan koste mig mit job pga deres numre. Hvis jeg bruger en time på en som allerede har bestemt sig for at købe det på nettet, men ikke siger det har jeg spildt en time, hvor jeg måske kunne have solgt så meget andet.
Hvis en kunde virkeligt har bestemt sig for at købe det over nettet, så gider personen sgu da ikke trave ned i jeres butik, for at høre en salgstale!

Ærlighed er ikke noget man finder hos en sælger,,, det er sjældent - Men det er jo min erfaring.

Jeg er pædagog.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:Jeg kender godt til det, jeg mener bare ikke at det er vigtigt for største delen af kunder.
Sorry ,men så er du desværre dømt ude i min bog. Hvis du ikke kan se vigtigheden af at få indstillet et TV korrekt, så kan du heller ikke vejlede en kunde i at vælge det rigtige TV. På den måde så vurderer du jo alle TV ud fra den indstilling fabrikanten leverer dem med, og det er dælme et ringe udgangspunkt. Ikke mindst for de intetanende kunder, som du så sælger en dårlig TV-oplevelse til.
Af Pante
yakken skrev:
Pante skrev:Jeg kender godt til det, jeg mener bare ikke at det er vigtigt for største delen af kunder.
Sorry ,men så er du desværre dømt ude i min bog. Hvis du ikke kan se vigtigheden af at få indstillet et TV korrekt, så kan du heller ikke vejlede en kunde i at vælge det rigtige TV. På den måde så vurderer du jo alle TV ud fra den indstilling fabrikanten leverer dem med, og det er dælme et ringe udgangspunkt. Ikke mindst for de intetanende kunder, som du så sælger en dårlig TV-oplevelse til.

Det kommer da også an på hvad kunder man har, her hvor jeg bor er det for det meste ældre mennesker, og jeg ser gang på gang at de har skruet helt op for farven og de syntes det ser fint ud.

Jeg ville da ønske at de gik op i billedet, og kvalitet men det er igen kun prisen.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Det er dog ganske sjovt at folk ikke kan se, at de spilder min tid og faktisk kan koste mig mit job pga deres numre. Hvis jeg bruger en time på en som allerede har bestemt sig for at købe det på nettet, men ikke siger det har jeg spildt en time, hvor jeg måske kunne have solgt så meget andet.
Hvis en kunde virkeligt har bestemt sig for at købe det over nettet, så gider personen sgu da ikke trave ned i jeres butik, for at høre en salgstale!

Ærlighed er ikke noget man finder hos en sælger,,, det er sjældent - Men det er jo min erfaring.

Jeg er pædagog.
Der kommer nu mange kunder som gør dette, du ville blive overrasket hvis du stod i butik :)
Af Cutter
Pante skrev:Det kommer da også an på hvad kunder man har, her hvor jeg bor er det for det meste ældre mennesker, og jeg ser gang på gang at de har skruet helt op for farven og de syntes det ser fint ud.
Hvordan kan du dog finde ud af om de har skruet op for noget, når du nu ikke bor sammen med dem?
Af Cutter
Pante skrev:Der kommer nu mange kunder som gør dette, du ville blive overrasket hvis du stod i butik :)
Igen,,, Hvordan ved du det?
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Det kommer da også an på hvad kunder man har, her hvor jeg bor er det for det meste ældre mennesker, og jeg ser gang på gang at de har skruet helt op for farven og de syntes det ser fint ud.
Hvordan kan du dog finde ud af om de har skruet op for noget, når du nu ikke bor sammen med dem?
Ja hvordan tror du ?

Gamle fru. Hansen har trykket på noget hun ikke kan finde ud af, også må jeg komme og hjælpe hende.

Det kunne f.eks være sådan man så det.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Der kommer nu mange kunder som gør dette, du ville blive overrasket hvis du stod i butik :)
Igen,,, Hvordan ved du det?
Fordi stedet hvor jeg bor er ikke større end folk snakker, også komme de samme folk som har købt det på nettet herind for at få hjælp.
Af Cutter
Pante skrev:Ja hvordan tror du ?

Gamle fru. Hansen har trykket på noget hun ikke kan finde ud af, også må jeg komme og hjælpe hende.

Men på det tidspunkt ved de jo godt at de har trykket forkert!
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Ja hvordan tror du ?

Men på det tidspunkt ved de jo godt at de har trykket forkert!
Okay, det ved du jo så åbenbart mere om end mig.
Af PhDream
Cutter skrev:

Jeg er pædagog.
Er du sikker på, at du er pædagog? I denne tråd har du hverken en pædagogisk eller oplyst tilgang til tingene. Du skærer ALLE sælgere over én kam, og kan ikke se sagen fra andre vinkler end din egen.

Det har sælger derimod, for selv om folk, bl.a. dig selv, kommer med div. provokationer, så tager han det afslappet og svarer pænt på folks indlæg.
Af Suneee
Ekstremt interressant debat.
Har selv tidligere prøvet at arbejde i expert.

Jeg bor lige nu i et 3de land, så har prøvet elektronik butikker rundt omkring og min erfarring er, at folk der arbejder i disse butikker, arbejder der fordi de kunne sælge sig selv. Ikke at de ved noget om det, men at de kan sælge. Min erfarring siger mig at du har den bedste sælger i DK. De ved som regel lidt mere end andre lande. Men jeg giver alle andre ret i, at de som regel ikke ved mere end os, der surfer rundt herinde.
Ligeledes er DKs pris struktur skruet galt sammen. Bor i Tjekkiet og tv online, koster det samme som tv i butik. Rimeligt simpelt. Hvem der snyder hvem, aner jeg ikke.
Men det er jo heller ikke tv salget i tjener de store penge på. Det er jo diverse tilbehør samt service som f.eks installation og montering. Det er jo der jeres penge ligger. Og jeg kan huske at gennemsnits gevinsten på et tv ligger på ca. 10-15%, hvor Sony lagde på 20% som nogle af de højeste.
Plus, når folk går ind i en butik og ser prisen, så ved de jo heller ikke at man kan "handle" om prisen. De ved ikke at i er klar til at slå 5% af prisen eller andet beløb. At i vil ligge ekstra garanti eller noget oven i. Det er jo ikke noget der reklameres med, så derfor spørger folk ikke.
Jeg regner med at købe Samsungs C8000 her næste fredag og jeg gør det i butikken, da jeg fik lov til at prøve at lege med det i dag. Og igen, så er der ingen pris forskel fra online salg til butiks salg. Servicen var den samme gang bøvl, men ja, det er ikke derfor jeg er i butikken. Jeg er der for at se tv'et, for det kan jeg ikke online.
Har aldrig købt tv online og gør det formentligt heller ikke, på trods af, at jeg kan få philips 8605 til 1700 euro, men hvad nu vis det gik i stykker? Simpelthen for meget tidspilde med retur osv. Meget nemmere at skælde en person ud, foran dig.
Kablerne køber jeg sgu nok online :)
Af Kejserjorn
Pante skrev:
Kejserjorn skrev:
Pante skrev: Kan du så forklare mig hvordan du vil drive en fysisk butik, med de priser som netbutikkerne kører med?
Nej det kan jeg ikke, og det er heller ikke min pointe!

Pointen er, at kunden har ret til at gøre præcis som det passer ham/hende.

Den fysiske butik har selv valgt at stille udstilling og personlig betjening til rådighed. Der er ingen krav om at man skal købe for at få vejledning, så det er da logisk at benytte sig at dette, er det ikke...?

Markedets sammensætning er ingen hemmelighed - heller ikke for de fysiske butikker. De billige netbutikker findes, og dem må de fysiske butikker bare forholde sig til. Det prøver man at gøre med service og vejledning, men måske man bare må erkende, at det ikke er nok?

/Kejserjorn
Sådan kan vi jo forsætte hele vejen rundt til der ikke er flere butikken, og hvor vi kun handler online og kun kan se varen der.

Jeg siger gerne det igen at jeg intet har imod folk kommer ned til mig, og ser på varen og siger de faktisk køber på nettet fordi det er billigere, for så ved jeg også jeg ikke skal ligge så meget arbejde i det. Jeg hjælper da og svare på de ting som han vil vide, men det er også det.

Det er dog ganske sjovt at folk ikke kan se, at de spilder min tid og faktisk kan koste mig mit job pga deres numre. Hvis jeg bruger en time på en som allerede har bestemt sig for at købe det på nettet, men ikke siger det har jeg spildt en time, hvor jeg måske kunne have solgt så meget andet.

Det må i sku da også kunne indse?

Jeg har det bestemt ikke dårligt med det er billigere på nettet , hele mit indlæg til at starte med var at folk bare skal fortælle hvad de vil.

Så kan man snakke om dårlige sælgere osv og derfor køber folk det online, men det var slet ikke et punkt i mit indlæg til at starte med.
Jeg kan sagtens se hvad du mener, men det er som om du ikke vil se virkeligheden i øjnene....

I tilbyder jeres service - ganske gratis, og så er det (i mine øjne) helt logisk at folk benytter sig af det. Selvfølgelig håber I på at jeres service fører til et salg, men folk er blevet bevidste om, at stort set alting kan købes langt billigere på nettet, så på den måde får kunden sin vejledning, og produktet til den billigste pris. Det vil da være fjollet ikke at benytte sig af det som kunde....!

Dit oprindelige indlæg handler om dårlige kunder, og det er en helt grundlæggende forkert tanke at have som handlende.
Jeg ved at jeg gentager mig selv, men du kan ikke holde kunden ansvarlig for at han handler et andet sted, det er udelukkende butikkens problem. Kunden er da bedøvende ligeglad med om lige netop DIN butik tjener penge.....

Hvis du tilbyder det som kunden vil ha', så skal han nok handle hos dig. Men som markedet er blevet indenfor de seneste år, så er det meget svært for en fysisk butik at honorere kundens krav, og derfor skal der måske nok noget nytænkning til.
Jeg har ikke svaret på hvad der skal gøres, men hovedreglen er, at man skal indrette sig efter markedet.

/Kejserjorn
Af Pante
Kejserjorn skrev:
Pante skrev:
Kejserjorn skrev: Nej det kan jeg ikke, og det er heller ikke min pointe!

Pointen er, at kunden har ret til at gøre præcis som det passer ham/hende.

Den fysiske butik har selv valgt at stille udstilling og personlig betjening til rådighed. Der er ingen krav om at man skal købe for at få vejledning, så det er da logisk at benytte sig at dette, er det ikke...?

Markedets sammensætning er ingen hemmelighed - heller ikke for de fysiske butikker. De billige netbutikker findes, og dem må de fysiske butikker bare forholde sig til. Det prøver man at gøre med service og vejledning, men måske man bare må erkende, at det ikke er nok?

/Kejserjorn
Sådan kan vi jo forsætte hele vejen rundt til der ikke er flere butikken, og hvor vi kun handler online og kun kan se varen der.

Jeg siger gerne det igen at jeg intet har imod folk kommer ned til mig, og ser på varen og siger de faktisk køber på nettet fordi det er billigere, for så ved jeg også jeg ikke skal ligge så meget arbejde i det. Jeg hjælper da og svare på de ting som han vil vide, men det er også det.

Det er dog ganske sjovt at folk ikke kan se, at de spilder min tid og faktisk kan koste mig mit job pga deres numre. Hvis jeg bruger en time på en som allerede har bestemt sig for at købe det på nettet, men ikke siger det har jeg spildt en time, hvor jeg måske kunne have solgt så meget andet.

Det må i sku da også kunne indse?

Jeg har det bestemt ikke dårligt med det er billigere på nettet , hele mit indlæg til at starte med var at folk bare skal fortælle hvad de vil.

Så kan man snakke om dårlige sælgere osv og derfor køber folk det online, men det var slet ikke et punkt i mit indlæg til at starte med.
Jeg kan sagtens se hvad du mener, men det er som om du ikke vil se virkeligheden i øjnene....

I tilbyder jeres service - ganske gratis, og så er det (i mine øjne) helt logisk at folk benytter sig af det. Selvfølgelig håber I på at jeres service fører til et salg, men folk er blevet bevidste om, at stort set alting kan købes langt billigere på nettet, så på den måde får kunden sin vejledning, og produktet til den billigste pris. Det vil da være fjollet ikke at benytte sig af det som kunde....!

Dit oprindelige indlæg handler om dårlige kunder, og det er en helt grundlæggende forkert tanke at have som handlende.
Jeg ved at jeg gentager mig selv, men du kan ikke holde kunden ansvarlig for at han handler et andet sted, det er udelukkende butikkens problem. Kunden er da bedøvende ligeglad med om lige netop DIN butik tjener penge.....

Hvis du tilbyder det som kunden vil ha', så skal han nok handle hos dig. Men som markedet er blevet indenfor de seneste år, så er det meget svært for en fysisk butik at honorere kundens krav, og derfor skal der måske nok noget nytænkning til.
Jeg har ikke svaret på hvad der skal gøres, men hovedreglen er, at man skal indrette sig efter markedet.

/Kejserjorn
Jeg er skam enig med dig i det meste, jeg mener bare at som butik kan man ikke gøre som de gør på nettet. Og det er jo netop der markedet er på vej hen, der er de butikker som er pris, også er der dem som prøver at sælge servicen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10