Log ind med sociale netværk
29 maj 2010, 07:09
Så har de fundet et tv det billigste sted på nettet, og forventer da at de kan få det til samme pris hos os plus den service som vi som butik lever af. Det er bare her kæden forlængst er hoppet af, for hvad fanden tror folk vi skal leve af hvis det forholdt sådan.
Cutter skrev:Det sker jo nu ganske tit, jeg kan efterhånden ikke huske hvor mange gange en kunde komme ind i butikken med et stykke papir, hvor herefter de siger kan du skaffe det til den pris?yakken skrev:Pante kan naturligvis ikke sige med sikkerhed, at alle kunder - der bare tøffer ud igen efter at salgstalen er brændt af - smutter hjem og tænder for internettet. Faktum er dog, at nogle af de besøgende gør netop dét. Og det er vel de personer, der VED at de hører til i netop dén gruppe, som der skrives til.Jo men vil der ikke altid være en sådan type kunder? Og dem som gør sådan kender nok ikke denne dejlige hjemmeside.
For hvis de gjorde ville de nok ikke spilde deres tid sådan et sted.
Samtidigt kan jeg heller ikke lade være med at tænke; at hvis en person har tænkt sig at købe produktet over nettet, så ville personen nok også være i stand til at finde bedre info, omkring produktet, end en sælger kan fortælle dig. Og derfor mener jeg, at det må være meget sjældent, at sådan noget sker, ude i butikkerne.
Så har de fundet et tv det billigste sted på nettet, og forventer da at de kan få det til samme pris hos os plus den service som vi som butik lever af. Det er bare her kæden forlængst er hoppet af, for hvad fanden tror folk vi skal leve af hvis det forholdt sådan.
29 maj 2010, 11:03
Hvis i ikke har nogen viden om produkterne, men kun køre på jeres "salgstale", så er det da klart at vi kunder ikke gider købe hos jer!
Pante skrev:Jeg er ganske godt klar over, at sælgeren også har meget at gøre i denne sag, er han ikke god nok mister man salget og han går et andet sted hen, men hvis han kun går efter prisen skal han holde sig langt væk fra en fysisk butik.Hvornår falder 5-øren,,?
Hvis i ikke har nogen viden om produkterne, men kun køre på jeres "salgstale", så er det da klart at vi kunder ikke gider købe hos jer!
29 maj 2010, 11:22
Cutter skrev:Tror ikke du forstår mig, du kan være en nok så god sælger og alligevel ikke få solgt noget. Hvis du arbejder i en butik og kunden kun går efter prisen..Pante skrev:Jeg er ganske godt klar over, at sælgeren også har meget at gøre i denne sag, er han ikke god nok mister man salget og han går et andet sted hen, men hvis han kun går efter prisen skal han holde sig langt væk fra en fysisk butik.Hvornår falder 5-øren,,?
29 maj 2010, 11:31
og hvis du regner procenten ud hvor meget mere 15.000 kr. er mere end 9.000 kr. får jeg det til et sted lige omkring 65% dyrer
men jeg er da bare glad på dine vegne at du mener at alle de guldkorn du lukker ud til dine kunder er den mer pris værd men sjovt nok så gang på gang er det mig der står og lærer sælgeren noget og ikke omvendt fordi han slet ikke er ordenligt inde i tingene
Pante skrev:ved jeg nu ikke en skærm til 9000-11000rk. koster snildt 15.000 kr. i mange fysiske butikker lige ud over elgiganten som har forstået at kombinere nogenlunde god service og holde deres priser relativt langt nede ja nogen gange bedre end netpriserShooter DK skrev:men fortæl mig hvornår er god service så meget værd at det retfærdiggøre en mer pris på 30 - 60% så god service findes sku ikke i min verden IMOHehe, 60%? Det lyder nu ganske vildt..
og hvis du regner procenten ud hvor meget mere 15.000 kr. er mere end 9.000 kr. får jeg det til et sted lige omkring 65% dyrer
men jeg er da bare glad på dine vegne at du mener at alle de guldkorn du lukker ud til dine kunder er den mer pris værd men sjovt nok så gang på gang er det mig der står og lærer sælgeren noget og ikke omvendt fordi han slet ikke er ordenligt inde i tingene
Senest rettet af Shooter DK 29 maj 2010, 11:34, rettet i alt 1 gang.
29 maj 2010, 11:31
Jeg har på vejne af en kollega fulgt med på Panasonic sin 42" G20. Og HiFi-klubben er da en fysisk butik som klarer at følge nettet sin pris.
Typisk er HiFi-klubben omkring 25,- over bedste netpris.
(Hvis vi nu ser væk fra powerbuys).
Så HiFi-klubben klarer det nu på enkelte modeller viser det sig.
29 maj 2010, 11:32
Jeg er slet ikke enig i noget som helst,
Sælgere i fona og elgiganten OSV. de aner jo ingentingom tv, jeg har da ALDRIG oplevet en sælger som ved hvad han taler om, jeg synes da det er værre at tænke på hvor meget lort sælgerne fylder hr og fru jensen med, det er jo groteskt!! Totalt farvet og intetvidene betjening, at der så kommer en og kigger på et tv og køber det et andet sted, skulle man betale for sådan en gang lorteservice, det er jo helt væk....
Pante får det jo til at lyde som der gives en god service, nu vil jeg selvfølgelig sige at der er da steder du kan få god service, men nu tænker jeg på de store kæder, for den service ar da ikke noget værd, der er også nogen som snakker lort om netbutikkerne, f.eks købte jeg et panasonic p37x20 igår fra shg, det kostede mig 4150kr leveret, jeg ringede før jeg bestilte det til det lokale panasonic center sommer-as, som jeg ved er forholdsvis seriøse, jeg sagde det som det var at jeg ville købe nævnte tv men gik udelukkende efter det billigste sted da jeg jo vidste hvad jeg købte og ikke skulle spilde en sælgers tid osv, fik så en pris som var noget højere end SHG og en smøre om at uuha det var jo ikke en dansk model og der var jo noget med tunerne osv bla. bla. bla, mit tv ankom igår og ganske rigtigt stod der panasonic danmark på labelen som der også stod på shg`s hjemmeside, så hvilken service er det lige man skulle betale for..
Jeg har det sådan at jeg undersøger grudningt om de produkter jeg er interesseret i og når jeg er besluttet på at købe finder jeg den optimale løsning dvs. pris vejer 95% for mig....
Det er da også en underlig holdning at man skulle føle sig forpligtet til at handle et sted bare fordi man har set produktet i pågældende butik...

Sælgere i fona og elgiganten OSV. de aner jo ingentingom tv, jeg har da ALDRIG oplevet en sælger som ved hvad han taler om, jeg synes da det er værre at tænke på hvor meget lort sælgerne fylder hr og fru jensen med, det er jo groteskt!! Totalt farvet og intetvidene betjening, at der så kommer en og kigger på et tv og køber det et andet sted, skulle man betale for sådan en gang lorteservice, det er jo helt væk....
Pante får det jo til at lyde som der gives en god service, nu vil jeg selvfølgelig sige at der er da steder du kan få god service, men nu tænker jeg på de store kæder, for den service ar da ikke noget værd, der er også nogen som snakker lort om netbutikkerne, f.eks købte jeg et panasonic p37x20 igår fra shg, det kostede mig 4150kr leveret, jeg ringede før jeg bestilte det til det lokale panasonic center sommer-as, som jeg ved er forholdsvis seriøse, jeg sagde det som det var at jeg ville købe nævnte tv men gik udelukkende efter det billigste sted da jeg jo vidste hvad jeg købte og ikke skulle spilde en sælgers tid osv, fik så en pris som var noget højere end SHG og en smøre om at uuha det var jo ikke en dansk model og der var jo noget med tunerne osv bla. bla. bla, mit tv ankom igår og ganske rigtigt stod der panasonic danmark på labelen som der også stod på shg`s hjemmeside, så hvilken service er det lige man skulle betale for..
Jeg har det sådan at jeg undersøger grudningt om de produkter jeg er interesseret i og når jeg er besluttet på at købe finder jeg den optimale løsning dvs. pris vejer 95% for mig....
Det er da også en underlig holdning at man skulle føle sig forpligtet til at handle et sted bare fordi man har set produktet i pågældende butik...
29 maj 2010, 11:37
trykkertor skrev:Jeg har på vejne af en kollega fulgt med på Panasonic sin 42" G20. Og HiFi-klubben er da en fysisk butik som klarer at følge nettet sin pris.hifiklubben tager jeg også hatten af for de ved hvad de snakker om og er faktisk ofte ikke så dyre
29 maj 2010, 11:39
Shooter DK skrev:Der er masser i hk som ikke ved hvad de snakker om, kan huske engang der stod en og fortalte at grunden til de viste tegnefilm på en projektor var at det var det sværeste an gegive fordi der var mange farver og så kunne man rigtig se hvor god den var......load of craptrykkertor skrev:Jeg har på vejne af en kollega fulgt med på Panasonic sin 42" G20. Og HiFi-klubben er da en fysisk butik som klarer at følge nettet sin pris.hifiklubben tager jeg også hatten af for de ved hvad de snakker om og er faktisk ofte ikke så dyre
29 maj 2010, 11:44
Hvad hele mit indlæg handlede om var at folk som allerede VED de vil handle på nettet, bruger min tid til at få hjælp osv når de alligevel intet køber er for mig på grænsen pt.
Tommyaa, jeg er godt klar over at sælgere i de store byer nok er anderledes end der hvor jeg arbejder, der er mange mange mange flere kunder og de kan nærmest gøre som de vil, men sådan går den bare ikke der hvor jeg er, her er det lokalt og folk snakker sammen.
Ang talen om at det ikke er Dansk hvis du bestiller det fra nettet, er vist en gammeldags trick for at skræmme kunden, jeg bruger det ikke selv eftersom du selv også siger de tv man får på nettet er som regel Danske, der kan dog også være undtagelser.
Om sælgeren intet ved kommer igen an på så meget, det er jo klart at folk som opholder sig herinde ved en helt del om tv osv, og derfor kan man godt fange en sælger hvis man vil, hvis sælgeren er ny skal han jo sige at han lige netop er startet i butikken, og vil finde en som kan hjælpe kunden med netop hans problem.
tommyaa skrev:Jeg er slet ikke enig i noget som helst,Jeg arbejder ikke i en stor butik, men i en lille lokal butik hvor vi den by vi ligger i bor der 4000-5000 mennesker, jeg mindes ikke at have sagt at bare fordi folk ser på et tv i den butik jeg er i, så skal de købe det der.
![]()
![]()
Hvad hele mit indlæg handlede om var at folk som allerede VED de vil handle på nettet, bruger min tid til at få hjælp osv når de alligevel intet køber er for mig på grænsen pt.
Tommyaa, jeg er godt klar over at sælgere i de store byer nok er anderledes end der hvor jeg arbejder, der er mange mange mange flere kunder og de kan nærmest gøre som de vil, men sådan går den bare ikke der hvor jeg er, her er det lokalt og folk snakker sammen.
Ang talen om at det ikke er Dansk hvis du bestiller det fra nettet, er vist en gammeldags trick for at skræmme kunden, jeg bruger det ikke selv eftersom du selv også siger de tv man får på nettet er som regel Danske, der kan dog også være undtagelser.
Om sælgeren intet ved kommer igen an på så meget, det er jo klart at folk som opholder sig herinde ved en helt del om tv osv, og derfor kan man godt fange en sælger hvis man vil, hvis sælgeren er ny skal han jo sige at han lige netop er startet i butikken, og vil finde en som kan hjælpe kunden med netop hans problem.
29 maj 2010, 11:47
tommyaa skrev:okay trist for lie hifiklubben har jeg okay erfaringer med men som sagt ikke alle sælgere kan vlre lige godeShooter DK skrev:Der er masser i hk som ikke ved hvad de snakker om, kan huske engang der stod en og fortalte at grunden til de viste tegnefilm på en projektor var at det var det sværeste an gegive fordi der var mange farver og så kunne man rigtig se hvor god den var......load of craptrykkertor skrev:Jeg har på vejne af en kollega fulgt med på Panasonic sin 42" G20. Og HiFi-klubben er da en fysisk butik som klarer at følge nettet sin pris.hifiklubben tager jeg også hatten af for de ved hvad de snakker om og er faktisk ofte ikke så dyre
29 maj 2010, 11:49
Så kan man veje det op med prisen kontra service, de 65% de taler om må være et enkelt stående tilfælde ellers kommer jeg bare ikke særlig meget over vandet til Sjælland.
Shooter DK skrev:Så er du måske gået det forkerte sted hen? Jeg mener ikke mine guldkorn er flere penge værd, men det er servicen som vi som butik yder til kunden.Pante skrev:ved jeg nu ikke en skærm til 9000-11000rk. koster snildt 15.000 kr. i mange fysiske butikker lige ud over elgiganten som har forstået at kombinere nogenlunde god service og holde deres priser relativt langt nede ja nogen gange bedre end netpriserShooter DK skrev:men fortæl mig hvornår er god service så meget værd at det retfærdiggøre en mer pris på 30 - 60% så god service findes sku ikke i min verden IMOHehe, 60%? Det lyder nu ganske vildt..![]()
Så kan man veje det op med prisen kontra service, de 65% de taler om må være et enkelt stående tilfælde ellers kommer jeg bare ikke særlig meget over vandet til Sjælland.
29 maj 2010, 12:09
At en butik skulle være 65% dyrere lyder da også meget voldsomt i mine ører.
Tror det er meget sjældent det sker...
Shooter DK skrev: ja for pludselig er man nørd hvis man er lidt oplyst om hvordan marked ser ud og ikke benytter uvidende salgs assistenter som lige har forladt HG eller lign. som står og påstår at en middelmådig samsung er bedre end highend plasma I am spechless.....Arh, tag det nu ikke så personligt. Nørd er bestemt ikke negativt ladet i denne sammenhæng, blot et udtryk for en person der ved mere end gennemsnitsbrugeren.
At en butik skulle være 65% dyrere lyder da også meget voldsomt i mine ører.
Tror det er meget sjældent det sker...
29 maj 2010, 12:11
Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal tude over at salget går til anden side, når man selv er for dyr. Måske skulle man se lidt nærmere på sin firmastruktur og vælge mere tidssvarende metoder og derved tjene penge.
Shooter DK skrev:Nu er jeg ikke sælger i butik, men montør i et smedefirma.liquids skrev:Jeg giver masser af tilbud og polakkerne løber med stort set det hele.når i sælgere i af jer selv kommer hen og spørg om i kan hjælpe kan jeg ikke se det er kundens problem at han tager imod den om han så køber i jeres butik eller ej for det er som regel jer der kommer til os ikke omvendt mange gange vil vi bare gå og kigge
Føler også jeg spilder min tid. Men sådan er det med hårde konkurrenter, med andre meget billigere vilkår.
Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal tude over at salget går til anden side, når man selv er for dyr. Måske skulle man se lidt nærmere på sin firmastruktur og vælge mere tidssvarende metoder og derved tjene penge.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto