Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Synes denne tråd kunne være nyttig for alle os som har investeret i et UE55C8705. Meningen er at vi kan udveksle erfaringer, idéer osv :)

Personligt hængte jeg det op i går og hold fast et lækkert tv!! har ikke nået at indstille det perfekt endnu og mangler mange ting at teste, men jeg har en enkelt udfordring. Jeg har Stofa og er i en antenneforening der har 100% digitalt kabel tv. Men jeg er lidt usikker på og fjernsynet "står" til at modtage digitalt signal fremfor analogt. Når jeg laver en ren digital søgning på kanaler finder den ingen men laver jeg en søgning på analog og digital sammen finder den alle mine kanaler men tror det er analogt. !:(
Min EPG virker ikke den siger at der ikke er nogen digitale kanaler så den kan ikke vise mig info om program.

HJÆLP er der noget jeg skal indstille eller lave om på??

Kom med jeres erfaringer og oplevelser med dette fantastiske tv..
Af pallandsen
Hej jeg har lige købt 46 tommeren og er noget frem til følgende:

For at få de digitale kanaler skal du indkode et netværks ID (det skal man i hvert fald hvis man bruger you see - tror jeg indtastede 159 - men du skal nok have det af Stofa. Når du har fået de skal du taste det ind - kan ik lige huske hvor men det er i menuen hvor du søger efter kanaler.

Når du har indtastet netværks id'en så skal du søge kanalerne forfra og så finder den alle de digitale og så vil din EPG også virke. Prøvede nøjagtig det samme sig dig.

Jeg har også fundet et link til kalibreringsindstilling men har det ikke her. Kan skrive det ind senere - det giver et noget mere naturligt billede og ikke mindst er det vigtigt at slå 200hz fra.

Hvis du har brug for en lille fix harddisk til PVR'en kan jeg også anbefalen en jeg lige har købt (640gb) - for ca. 700kr
Af Tazzyted
Hej Pallandsen,

Tak for svar, det vil jeg prøve at ringe til Stofa og få, går ud fra de kan oplyse det?
Man blir jo lidt mærkelig i hovedet når man ikke kan se rigtig skarpt digitalt tv på sin nye skærm :)
Du må meget gerne poste kalibrerings oplysninger når du finder dem.
Af cmoz
Tazzyted skrev:Hej Pallandsen,

Tak for svar, det vil jeg prøve at ringe til Stofa og få, går ud fra de kan oplyse det?
Man blir jo lidt mærkelig i hovedet når man ikke kan se rigtig skarpt digitalt tv på sin nye skærm :)
Du må meget gerne poste kalibrerings oplysninger når du finder dem.
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335
2. Hvordan laver jeg kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler
Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgningen/opsætningen af de digitale tv-kanaler begynde; se nedenfor.

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz (346000 kHz)
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
Af hensu
har købt 55", jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der ved om der kommer nogel danske apps så man kan leje film uden at skulle igenem sin pc??
Af Dressah
Jeg bor på østerbro, jeg indtaster 151 i den automatiske søgning. jeg har prøvet med forskellige lande osv, men finder ingen digitale kanaler? analogt modtager jeg en masse. og ja jeg har også en UE55C8705 :)
Af akanhjo
hold dog kameraet stille, mand! :P Men det ser godt ud, tillykke med det
Af jobs
Nogen her i tråden der er klar til at give lidt meninger til kende omkring skærmen?
Af Kjang
Den fedeste skærm jeg nogensinde har haft, har haft nogle stykker.
Helt klart pengene værd, tv guiden virker hurtigt, super billede og kanont design. Hvad mere kan man forvente?

Dog er der en ting der genere mig, når man går ind i kanalguiden, skulle der komme et live billede af den kanal man står på, i venstre hjørne.

Men på mit, er der bare et sort billede med sådan en hvid load ring, der kommer aldrig noget billede. Virker det hos jer andre?
Af mundt
Det virker heller ikke hos mig med stofanet, men mon ikke en kommende opdatering klarer det?

Jeg er spændt på en test fra Rasmus, men satser nu ikke på de store roser... Samsung er vist ikke så velset herinde og det er jo ikke plasma :)
Af SK
Fedt LCD men når du sådan er model kunne du godt trække bukserne op :-)) ÅH kan dålig vente skal hente mit idag konen er toset men mon ikke hun bliver god igen :-)), hvis nogle er intreseret har jeg købt for 23250 kr. og de har flere på lager.....
Af Tazzyted
Hejsa,

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her, jeg har fundet
alle mine digitale kanaler på Stofa ved at taste de velkendte 4 parametre
ind og det virker bare, men min elektroniske programguide fungere ikke
den siger bare "ingen information" så jeg kan ikke se hvad der kommer senere
på kanalerne. Det er ligesom om den er låst fra da jeg lavede kanalsøgningen fordi hver gang jeg feks går over på TV2 siger den oppe i info feltet ved kanal oplysning Lorry, så det er ligesom om den har låst sig fra dengang da jeg lavede kanalsøgningen og der var TV2 Lorry, nogen gode ideer?
Af willsonn
Kjang skrev:Den fedeste skærm jeg nogensinde har haft, har haft nogle stykker.
Helt klart pengene værd, tv guiden virker hurtigt, super billede og kanont design. Hvad mere kan man forvente?

Dog er der en ting der genere mig, når man går ind i kanalguiden, skulle der komme et live billede af den kanal man står på, i venstre hjørne.

Men på mit, er der bare et sort billede med sådan en hvid load ring, der kommer aldrig noget billede. Virker det hos jer andre?
Det lille live-billede, som bliver vist mens du står i kanalguiden virker upåklageligt hos mig - med YouSee - faktisk en rigtig fed lille feature, som jeg håber vil komme til at virke for dig.

Jeg er også overdrevet glad for mit 8705 TV (dog kun 46''), og glæder mig for vildt til jeg skal se VM i HD :D