Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er CA-modulet kommet? Jeg troede kun det var annonceret?
Af Ellegaard74
Det er vist også kun annonceret, som jeg har læst det forskellige steder på nettet så kommer modulet engang i løbet af juni....

http://www.canaldigital.dk/om-canal-dig ... -modtager/

Citat:Canal Digital vil kunne tilbyde CA-modul produktet fra den 1. juni 2010

Edit: Fik lige pirret nysgeriigheden og ifølge dette så er det jo klar.
https://www.canaldigital.dk/Kabel-tv-fa ... ortlaeser/

Men der står dvb-c....?? Så det er vel ikke til parabol endnu.. men det ser da ikke ud til at alle de nye samsung er på listen.?
Senest rettet af Ellegaard74 25 maj 2010, 16:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af engrob
Jeg har netop bestilt dette CA Modul til et UE46C7705 LED, som burde virke: http://www.av-connection.dk/?PGr=1702&ML=501 . Jeg skal nok give feedback, når det er modtaget og testet - jeg skulle modtage det i slutningen af ugen.

Jeg fik følgende besked fra CD, da jeg spurgte til det:
Der er umiddelbart ikke noget problem i at benytte disse CA-Moduler da disse benytter CONAX kodning, som Canal Digital's programkort afkodes via.

Men da vi endnu ikke har fået en udmelding for hvilken model der vil blive benyttet efter 1. juni 2010, kan jeg desværre ikke give dig en garanti for disse CA-Moduler vil være "godkendte".
Brugeravatar
Af engrob
Så har jeg netop modtaget Conax modulet. Det virker super godt - plug and play.
Jeg tog blot kortet fra min normale CD box, placerede det i Conax modulet som jeg derefter satte i TV'et. Lavede en søgning og så kører det derfra.

Pt. kan jeg helt klart anbefale løsningen :)
Af Ellegaard74
engrob skrev:Så har jeg netop modtaget Conax modulet. Det virker super godt - plug and play.
Jeg tog blot kortet fra min normale CD box, placerede det i Conax modulet som jeg derefter satte i TV'et. Lavede en søgning og så kører det derfra.

Lyder godt...

Hvad sker der hvis du piller det ud, sætter det i boxen på et andet tv og så tilbage igen...?
Skal der søges kanaler hver gang eller kunne man spare et kort på den måde hvis man har flere rum.? :)
Af O'Brian
engrob skrev:Så har jeg netop modtaget Conax modulet. Det virker super godt - plug and play.

Fedt !! Tak for din feedback. Jeg hjemmefra denne uge, men når jeg kommer hjem i morgen står der: :D

Et stk 46" 8705 m vægbeslag.

Et stk Wifi dongle.

Et stk Conax modul.

Et stk Alu kabel kanal.

Så overvejer jeg bare om jeg skal ha den sound-bar:

Samsung HW-C450,
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil have ordenlig lyd, så skal du have noget eksternt sluttet til. Samsungs egne soundbars får desværre ikke speciel god kritik.
Af O'Brian
yakken skrev:Hvis du vil have ordenlig lyd, så skal du have noget eksternt sluttet til. Samsungs egne soundbars får desværre ikke speciel god kritik.
Har eksternt nu, men gider ikke alle de remotes og højtalere.

Simpelt og stiltrent. Må indrømme at jeg ikke har hørt nogen endnu.

Har du et link til test af soundbars fra samsung eller forslag til noget minimalistisk hvor jeg kan bruge den originale fjernbetjening.

OT.... men hov... det jo "min" tråd. O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kritikken af deres soundbars har jeg primært fundet i andre fora, hvor de kritiseres for at støje både subwoofer og soundbar.
Af Nick_S
Jeg vil også anbefale Harman Kardon og JVC's soundbarer. De er ihvertfald en del bedre end Samsung.
Af O'Brian
Nick_S skrev:Jeg vil også anbefale Harman Kardon og JVC's soundbarer. De er ihvertfald en del bedre end Samsung.
Kan de betjenes med Samsung TV-remoten...?