Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg har modtaget mit Samsung tv og Brateck ophænget.

Der er i den ekstremt sparsomme manual til ophænget to måder at montere beslaget på:

1. Med afstandsstykker

2. Uden afstandsstykker.

Lige meget hvilken måde jeg vælger, virker det på mig forkert, at man skal vende siden med den hvide gummiliste ind mod TV'et? Jeg synes det tager en del at styrken i ophænget at der derved kommer luft mellem spændeskive og TV. Er det meningen eller skal jeg vende det med gummiliste mod væggen og derved bruge afstandsstykke (skruer er for lange)?

Håber der er een her som kan afklare det for mig.
Af Dizzy
Det er det originale samsung beslag der linkes til. Det vi har fået med er fra Brateck.
Af mhca
Som en bruger gjorde dig opmærksom på i den anden tråd, så var der løsninger beskrevet på s. 10 i tråden.

Her er to citater:
pinhead666 skrev:@KRathjen
Jeg har her skåret afstandstykkerne på midten, altså dem som fulgte med beslaget. Og dernæst passede det som fod i hose.
Men er selvfølgelig stadigvæk lidt irreterret over, at det ikke passede fra starten af.

Har desuden heller ikke fået voucher med til 3d briller med i kassen.
Kjøller skrev: Jeg har afkortet skruerne med ca. 5 mm, for så kommer skærmen tætter på væggen. For ja skruerne er for lange. !:(

Så du må nok i gang med at skære til for at det passer.

Mvh. Martin
Af Hr. Hansen
Dizzy den hvide kant skal ind mod væggen! Du skal save ca. 0,5 cm af de korte skruer, så passer de.
Af O'Brian
Hr. Hansen skrev:Dizzy den hvide kant skal ind mod væggen! Du skal save ca. 0,5 cm af de korte skruer, så passer de.
Skal hænge mit op i weekend'en... Er det "kun" skruerne og ikke også afstandstykkerne der skal afkortes ?

Iøvrigt i en gibsvæg, så det skal nok blive en gyser... ;;)
Senest rettet af O'Brian 26 maj 2010, 21:21, rettet i alt 1 gang.
Af Hr. Hansen
Hvis den skal hænge helt op af væggen, så glem alt om de afstandsstykker!
Af Dizzy
Hej og tak for svarene.

Som jeg skrev i den anden tråd endte jeg med at halvere afstandsstykkerne. Faktisk tror jeg ikke jeg ville kunne få plads til mine stik uden afstandsstykkerne. Vi prøvede også boltene - men uden et skruestik er det dælme noget af en prøvelse.

Jeg har løbende taget billeder af det hele og regner med at lave en lille fremvisning når TV møblet er på plads. :)

Ohhh btw: afstandsstykkerne kan deles med en kniv, men de flækker pludseligt og skal sikkert skæres lidt til før de bliver plane. Og det bør de være.

Endnu et ohhh btw: Dette TV er fandme for nice. Er overrasket over lyden i så lille en kasse. :) :)
Af Hr. Hansen
Hvilke stik er det du ikke kan få plads til? Mit TV hænger næsten helt op af væggen - fint plads til kabler.
Af Dizzy
Jeg har netstik, normalt antenne og hdmi bagi. Synes ikke der er oceaner af plads til netkablets adapter.

Men afstandsstykket giver ca 5-6 mm så jeg vil da ikke påstå mit TV hænger og flandrer ude midt i stuen :)
Af sjpoulsen
Hr Hansen
Hænger dit 46" tv fint på gipsvægen?

Jeg skal også have et samsung 46 "led op på en gipsvæg med et bratech ophæng inden længe og er en anelse bekymrede for om det nu kan holde :(
Af Hr. Hansen
Mit Tv hænger ikke på en gipsvæg;-) Med de rette gipspluks og skruer kan gipsen da sagtens holde! Brug IKKE de skruer der medfølger ophænget!
Af O'Brian
sjpoulsen skrev:Hr Hansen
Hænger dit 46" tv fint på gipsvægen?

Jeg skal også have et samsung 46 "led op på en gipsvæg med et bratech ophæng inden længe og er en anelse bekymrede for om det nu kan holde :(
Jeg har købt specielle plugs til gibsvæg. De laver en slags rosette på bagsiden af pladen.

Glæder mig sindsygt til at sætte det op. :) Skal have fundet en kabelkanal..
Af O'Brian
Dizzy skrev:Hej og tak for svarene.

Som jeg skrev i den anden tråd endte jeg med at halvere afstandsstykkerne. Faktisk tror jeg ikke jeg ville kunne få plads til mine stik uden afstandsstykkerne. Vi prøvede også boltene - men uden et skruestik er det dælme noget af en prøvelse.

Jeg har løbende taget billeder af det hele og regner med at lave en lille fremvisning når TV møblet er på plads. :)

Ohhh btw: afstandsstykkerne kan deles med en kniv, men de flækker pludseligt og skal sikkert skæres lidt til før de bliver plane. Og det bør de være.

Endnu et ohhh btw: Dette TV er fandme for nice. Er overrasket over lyden i så lille en kasse. :) :)

Ser frem til din billed-serie !! :)