Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Allesammen.

Jeg ved ikke hvorfor, men det ser ud til at min sidste tråd blev slettet. Kan jeg evt. få dette at vide? !:(

Spørgsmålet er om jeg får bedre skærme end dell's 24" udgave uden at det bliver dyrere?

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... &sku=59197

Det jeg bruger min skærm til er hovedsageligt billedredigering og andet arbejde med layout.

Får jeg så bedre?

Håber i ikke sletter denne tråd også O-O
Mvh. Anders.
Af Wired
Til prisen må svaret være nej - kan se at den er nede i ca. 6.200. Jeg har selv en 2407 og har en anelse problemer med vertikale gradienter (banding) via dvi-indgangen og det er desværre et generelt problem med 2407. Herudover er der også problemer med component-indgangene, som efter sigende er tæt ved ubrugelige.

Min skærm er en A02. De er begyndt at sende A03'ere ud og meldingerne går på at banding-problemet er nær ved ikke-eksisterende hér - jeg regner med at kontakte dem ang. en ombytning af min skærm inden længe.

BenQ har en 24" på markedet som også skulle have HDMI-indgang og fuld understøttelse af HD, hvis det har interesse (Xbox 360/PS3 måske). Dog er det BenQ som har stået for elektronikken i 2407, så de problemer der er med 2407's indgange, går måske igen på deres egen model... :p

På Dell's forum er der masser af info om 2407 - både godt og skidt - og der er også masser af reviews at finde hvis du søger på Google.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvornår skulle tråden være oprettet? Vi sletter generelt ikke nogen tråde med mindre der er en temmelig god grund, så kan det tænkes at du ikke oprettede den korrekt - evt. at din browser fik timeout uden at du opdagede det?

Der er kun 2 der har rettigheder til at slette tråde og jeg her ikke rørt dine indlæg...

Jeg vil også holde på at du kun får valuta for pengene hvis du modtager en A03, men da Dells salgsafdeling ikke taler direkte med lageret ud over at videresende din bestilling, så kan du ikke garanteres at få den rette model.
Af hoevding
Efter hvad jeg har opstøvet af anmeldelser og kommentarer til Dell 2407WFP, er den ikke noget at stile efter. Mest p.g.a. de nævnte banding-problemer. Men også fordi den ikke har fuld understøttelse af HDCP. Den skulle efter sigende kun understøtte HDCP i opløsninger op til 720p.

Desuden er 2407WFP jo en S-PVA skærm. Og jeg havde faktisk en Samsung 244T hjemme i nogle dage (samme panel). Det overbeviste mig om, at PVA ikke er sagen. Farverne og betragtningsvinklerne er imponerende...så længe man kun ser på skærmen fra skæve vinkler. Men sidder man lige foran skærmen - og det gør de fleste computerbrugere som bekendt - så er det meget irriterende, at PVA paneler har en "død" vinkel, nemlig den rette vinkel. Det man ser på fra en ret vinkel er mørkere end det man ser på fra blot en lille afvigelse fra ret. Det er især tydelig i mørke nuancer. Hvis du har mulighed for at prøve et PVA panel, så smæk en 15% grey op, og du vil straks forstå, hvad jeg taler om.

Så hvis du laver noget som helst arbejde, hvor farveægthed har en betydning, vil jeg anbefale et IPS panel. Der er selvfølgelig de dyre fra NEC og Eizo. Men der er også billigere fra HP, Benq, LG, Philips og Apple. Hvis det skal være stort og bredt, tror jeg Philips 230WP7 til under 7000,- er sagen. Men den har altså ikke HDCP.

Efter sigende lancerer NEC op til jul to skærme baseret på IPS og med fuld HDCP. Men de vil nok være lidt dyre i starten...
Af SteenR
Hej Mac! Jeg kan heldigvis slet ikke genkende din beskrivelse af 2407. Indtil videre har jeg kun læst om banding, men jeg har heldigvis ikke set noget til det. Jeg anvender dog fortinsvis min skærm til Photoshop - og jeg kan kun sige, at jeg indtil nu er meget begejstret.

Mvh

SteenR