Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhca
Er der nogen, der ved, om det er muligt at få de nye 3d TV (tænker her specifikt på Samsung LED C8705) til at afvikle 3d i form af en mkv-fil fra en USB-disk?

Jeg tænker, at den ikke umiddelbart kan tolke, hvordan filmen skal fremvises i 3d.

Det ville dog være fedt, hvis man kunne downloade noget 3d materiale, fx. trailers og lignende, og afspille det fra en USB-disk. Når man ikke den første tid planlægger at investere i en 3d bluray afspiller, vil der jo ikke være mange muligheder for at prøve 3d effekten.
Af thcleaner
men hvis du har en computer med et nvidia grafik kan du smide noget 3d op på den måde bare ikke film men spil
Af dimzen
Tror godt man kan, men om der kommer/er en codec til 3D, så det kan smides i en mkv-fil, aner jeg ikke.

De demo-klips jeg har set har været .mp4 & .wmv filer.
Af jvvpc
Er det muligt at afspille disse fra et mediecenter ? Skal ud og købe nyt men er lidt tilbageholden mht 3D og hva det kræver.
Af mhca
Cool, dimzen.

Det var lige sådan noget, jeg kunne bruge :-)
Glæder mig til at smide dem på TV'et.

Men jeg har faktisk også gået med tanker om at lave et mediecenter, som kan håndtere HD-film, samt køre PVR-funktion mv.
Det er endnu ikke blevet til noget, men hvis det gør, så kunne det være fedt at fremtidssikre det til også at kunne håndtere 3d output.

Men så er det bare spændende, om man kan rippe BluRay film til et fornuftigt format (uden for synligt kvalitetstab!) og lægge på en stor NAS server e.l.
Af dimzen
Vil gætte på et mediacenter skal have et 3D vision grafikkort.
http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_ ... ments.html

Med mindre Samsung TV'et kan konvertere fra 2*2D film. (som I også kan se filerne er, hvis de afspilles på en alm. pc)

De Nvidia 3D briller er vel ikke samme slags som dem til Samsung TV'et?
Så lidt træls at skulle have 2 sæt briller til at ligge :S