Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pallandsen
Hey jeg skal bruge 15m antennekabel og dertilhørende han- og hun stik. Fjernsynet er et Samsung 8705 (yousee kabeltv). Jeg er helst fri for at lodde - nogen anbefalinger (gider ik spare 50kr hvis det betyder dårligere kval. men har omvendt heller ik lyst til at betale 500kr for det). Er "færdige" kabler med fastmonteret stik bedre ind "gør-det-selv"?

Nogen forslag? Modtager meget gerne links :-)

På forhånd tak
Af pallandsen
Hej tak for info - jeg har nu købt disse stik:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... tik/kvalit ets_hf_taet_coax_stik_metal_han_3607_da.html

Men et lidt elementært spørgsmål - hvordan monteres de korrekt. Har surfet lidt rundt og fundet nogle forskellige vejledninger. Men synes ikke jeg kan finde nogle vejledning til til tripleskærmet kabel. Skal alt folien og nettet bare "bukkes" bagover og udover yderkappen? Og må man kunne se net og folie på kablet efter stikket er monteret? Eller skal man klippe det net og folie af (altså kun op til det afisolerede stykke?

Er lidt på herrens mark - håber nogen kan hjælpe en hifi-amøbe :-)
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej pallandsen

Har selv lige monteret dobbeltskærmet antenne kabler med de stik som Yakken anbefaler.
Jeg fulgte følgende anvisning:
6-8 mm af den inderste kerne af-isoleres herefter skal der være 4 mm af den inderste hvide plast kerne synlig. Efterfølgende afskærmes 8 mm af den yderste kerne så folie og net kan foldes bagover. Du må ikke klippe det af da folie og net bruges som leder. Jeg klippede nemlig folie og net af til at starte med og opdagede hurtigt at jeg havde dårlig signalkvalitet og signalstyrke(disse værdier kan ses på Panasonic X10 og sikkert andre modeller). Dette på trods af at jeg havde skruet helt op for min antenneforstærker. Da jeg efterfølgende fulgte den beskrevne procedure kunne jeg opnå fuld signalstyrke og signal kvalitet uden at skrue ret meget op for min antenneforstærkeren.

Mvh

Martin