Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lethias
Hej Ville høre om der var nogen der kendte forskellen mellem TX-P42X20 og LG 42PJ350N og hvilken en der ville være bedst?. Det eneste jeg kan se forskellen er på LG 42PJ350N og LG 50PK550N(som har fået gode anmeldelser) er lidt ekstra lir også opløsningen. ellers virker de identiske hvad angår billedkvalitet. Og TX-P42X20 har næsten intet i forhold til LG 42PJ350 plus den 600kr dyrere.

Kom endelig med inputs og andre gode ting hvis i har set eller prøvet disse tv.

TX-P42X20 specifikationer:
- 42" Plasma
- 100 Hz
- DVB-T/C MPEG4
- HDMI x 3
- 1024x768 (HD-ready)

Set til 4.399kr på wupti.

LG 42PJ350N specifikationer:
- 42" Plasma
- 600Hz Sub Field Driving
- Dual XD Engine™
- Smart Energy Saving
- 1024x768 (HD-ready)
- DVB-T/C MPEG4

Set til 3.799kr på wupti.

Mvh Dennis
Af JanSI
Godt spørgsmål, faldt også lige over det LG fjernsyn der.. Nogle der har erfaringer/kendskab til det?
Af JanSI
Hvad vil det sige at det har samme panel? Har læst din anmeldelse, hvilket jo ser lovende ud, men hvad er så dårligere på 350 ift. 650?

Passer det virkelig at det er så tyndt som det fremstår på billederne af det?
Af jzimmer
Jamen det betyder i bund og grund at det er den samme skærm brugt i alle 3 modeller. Så rent billedmæssigt burde der ikke være nogen forskel. Det skulle (vistnok) være rent designmæssigt.

Tjek: http://www.lg.com/uk/common/compare/pro ... Findex.jsp

Præcis samme specifikationer.

650eren tilhører vistnok LGs range af Infinia modeller - der har sådan en glasfront der går ud i et - i stedet for den "traditionelle" ramme. Single Layer Infinia Design...kalder de det.

Og ja, skærmen er ret tynd, jeg blev hvertfald ret overrasket over hvor tynd den egentlig er :)

Bemærk i øvrigt, at jeg ikke helt tør vurdere om billedkvaliteten på LGs PJ serie er bedre end Panasonics X10/20er. Sidstnævnte har jo fået en hel del ros. Desuden kræver LGs tv en del indstilling førend billedet er acceptabelt (syntes jeg selv da..).
Af JanSI
Det var en skam, skulle ellers til at være mit næste spørgsmål ;)

Der er ingen tvivl om det er et flot fjernsyn, så hvis der samtidig er godt billede på, er det da vanvittig billigt for hvad man får :)
Af jzimmer
Ja, jeg syntes helt klart LGs design er top-notch! Også grunden til jeg valgte det :)

Den lave pris er efterhånden også et af LGs trademarks - man får nemlig rigtig meget for pengene.
Af JanSI
Jah det ser sådan ud.. Er bare underligt at info/meninger om PJ-modellerne er så sparsomme herinde.. Du er stort set den eneste der har skrevet om det - lidt en skam når jeg står og gerne vil bestemme mig for et nyt fjernsyn en af dagene og ikke kan bestemme mig ;)
Af jzimmer
Tja, PJ serien hører jo til LGs low-end plasma, så der er nok en del (af brugerne herinde hvertfald) der ofrer lidt flere skejser på billedkvaliteten ved Panasonic/Samsung plasma.

MEN, du kan evt. kigge lidt på LGs PQ6000 model fra sidste år - det skulle være forgængeren til PJ650. Den skærm er blevet anmeldt en hel del steder, og vurderes bl.a. som et "fint-til-prisen" tv.

Har du været ude og se dem live? Det tror jeg især man skal med low-end modeller - for netop ikke at blive skuffet når man evt. har fået et sat til hjemme i stuen.
Af JanSI
Har ikke rigtig kunne finde X20 i nogle af de butikker jeg har været i.. LG er jeg først faldet over i dag, så har jeg ikke tjekket op på i butikkerne..

Havde egentlig bestemt mig for X20, men jo mere jeg læser, jo mener indser jeg også, at ligegyldig hvor længe man leder, finder man ikke et 37"/40"/42" til under 5.000 uden en (væsentlig) mangel..
Derfor er jeg nu i et nyt dilemma med, om jeg så skal vælge LG 350 for at få designet med og samtidig et fair billede (som andre "begyndere" herinde har spurgt om, er der så den store forskel for det udtrænede øje?)

Dertil har jeg et nyt spørgmål - kan man bære et 42" i en stue hvor der er 2,6-2,7 meter til skærmen, eller vil det blive en tand for stort?
Af JanSI
Se bort fra mit sidste spørgsmål vedr. 42" - det har jeg bestemt mig for nu :)

Men er der virkelig ikke en venlig sjæl, der vil komme med lidt ekspert-råd angående hvorvidt man vil opdage, om et fjernsyn fx har 8 "mangler" eller 9 (for at stille det groft op, om man tager X20 der har fokus på billede og LG som har på design).. Taget som udgangspunkt i de to modeller, der bliver skrevet i toppen
Af bo190e
Men hvad med strømforbruget. Har du prøvet at måle hvor stort strømforbruget er ved normalt brug ?

/Bo
Af glade
LG koster 3333 kr næste uge i elgiganten.