Log ind med sociale netværk

25 maj 2010, 05:43

Skal blankt indrømme at jeg ikke er nogen expert indenfor lyd, men jeg gik hovedsagligt efter THX certificering og så skal man vel op i Onkyo 808?
Grunden til jeg tror jeg springer på Yamaha er, at den vist skulle have mere HD lyd end Onkyo 608.
Er det korrekt eller er jeg helt gal på den?

Grunden til jeg tror jeg springer på Yamaha er, at den vist skulle have mere HD lyd end Onkyo 608.
Er det korrekt eller er jeg helt gal på den?
									  25 maj 2010, 10:35

Siden da er de gået lidt i stå, eller måske nærmere, konkurrenterne har indhentet dem. Lige netop forgængeren til 508, altså 507 fik faktisk ikke så gode anmeldelser de steder jeg så, blandt andet her: http://www.whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR507/
Jeg siger ikke Onkyo er dårligt, men at mange andre mærker gør det lige så godt.
Det er sagt mange gange før, men det er også af største vigtighed; lyd er meget individuel. Hvad der er godt for nogle er ikke nødvendigvis godt for andre. Man bliver simpelthen nød til at lytte til noget forskelligt selv. Man kan blive meget overrasket.
Da jeg skulle ud og købe receiver, var jeg selv overbevist om det skulle være Pioneer, for deres receivere blev rost til skyerne og anbefalet alle vegne. Jeg er glad for jeg lyttede selv, for det var slet ikke noget for mig. Lyden var, i hvert fald på mine højtalere, alt for skinger til min smag. Yamaha fandt jeg var et meget bedre match. Generelt er også Onkyo og til en vis grad Denon lyse i lyden, mens Yamaha og Marantz er mere mørke og varme i lyden.
Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, men som sagt et spørgsmål om smag og behag.
Ud over Onkyo ville jeg også overveje:
- Denon 1911
- Yamaha V467 eller V567 (afhængigt af hvad budgettet er til)
- Sony DH800 http://www.whathifi.com/Review/Sony-STR-DH800/
- Pioneer VSX-919AH

Shooter DK skrev:yamaha er også en mulighed sammen med maranz og denon osv. men ved mange synes onkyo er noget af det bedste på marked så derfor vælger jeg onkyo da de har mange funktioner jeg efterlyser.Tilbage i 2007 var Onkyo markedsledende og et skridt foran alle andre.
Siden da er de gået lidt i stå, eller måske nærmere, konkurrenterne har indhentet dem. Lige netop forgængeren til 508, altså 507 fik faktisk ikke så gode anmeldelser de steder jeg så, blandt andet her: http://www.whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR507/
Jeg siger ikke Onkyo er dårligt, men at mange andre mærker gør det lige så godt.
Det er sagt mange gange før, men det er også af største vigtighed; lyd er meget individuel. Hvad der er godt for nogle er ikke nødvendigvis godt for andre. Man bliver simpelthen nød til at lytte til noget forskelligt selv. Man kan blive meget overrasket.
Da jeg skulle ud og købe receiver, var jeg selv overbevist om det skulle være Pioneer, for deres receivere blev rost til skyerne og anbefalet alle vegne. Jeg er glad for jeg lyttede selv, for det var slet ikke noget for mig. Lyden var, i hvert fald på mine højtalere, alt for skinger til min smag. Yamaha fandt jeg var et meget bedre match. Generelt er også Onkyo og til en vis grad Denon lyse i lyden, mens Yamaha og Marantz er mere mørke og varme i lyden.
Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, men som sagt et spørgsmål om smag og behag.
Ud over Onkyo ville jeg også overveje:
- Denon 1911
- Yamaha V467 eller V567 (afhængigt af hvad budgettet er til)
- Sony DH800 http://www.whathifi.com/Review/Sony-STR-DH800/
- Pioneer VSX-919AH
Panasonic P55VT60
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie

Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
									  25 maj 2010, 14:03

Jeg har haft min gamle pioneer i lang tid nu, så en udskiftning bliver rart. Men jeg har ikke tidligere hørt Yamaha's, men den du omtaler Kratz vil jeg da stærkt overveje. den er jo også til at ha råd til. Ligesom Denon. Gad vide hvorfor de nye 3D recievere som kommer er forholdvis billige.

25 maj 2010, 14:53

Vigtigt. I min iver efter at anbefale kvalificerede bud på receivere i det prissegment jeg fornemmede der blev efterspurgt glemte en vigtig detalje, som vel egentlig er præmisen for denne tråd - HDMI 1.4...
Kun ovennævnte Denon og Yamaha receivere har HDMI 1.4. De øvrige har ikke.
Vil man se på Pioneer skal man over i en VSX-820 eller VSX-920: http://whathifi.com/News/Pioneer-announ ... receivers/
Problemet er, at det er sparsomt med review's for disse nye modeller, og fra Sony har jeg endnu ingen udmeldinger set om HDMI 1.4 receivere.

Kun ovennævnte Denon og Yamaha receivere har HDMI 1.4. De øvrige har ikke.
Vil man se på Pioneer skal man over i en VSX-820 eller VSX-920: http://whathifi.com/News/Pioneer-announ ... receivers/
Problemet er, at det er sparsomt med review's for disse nye modeller, og fra Sony har jeg endnu ingen udmeldinger set om HDMI 1.4 receivere.
Panasonic P55VT60
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie

Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
									  13 jun 2010, 22:56

Hvis man nu fører et HDMI kabel direkte fra PS3 til TV'et (det har trods alt 4 indgange) i stedet for til receiveren, og så fører et optisk digitalt lydkabel fra TV'et til receiveren, kan man vel få surround lyden ud over anlægget uden at skulle investere i en ny receiver, eller?
Det er også via det optiske digitale lydkabel fra TV'et til receiveren, at jeg forestiller mig, at jeg kan få surround lyd fra Canal Digitals TV kanaler, når jeg køber et CA modul og skrotter min HD boks fra Canal Digital.
Hans

Kratz skrev:Men derudover har du stadig problemet med PS3 at den kun har en HDMI udgang. Med mindre du har en 3D ready receiver, kan signalet ikke føres igennem til TV'et.Når udgiften til mit kommende Panasonic VT20 på et tidspunkt er blevet fordøjet af min privatøkonomi, kunne jeg også forestille mig at slå to fluer med ét smæk og investere i en PS3, så jeg både kan se 3D film og spille 3D spil. Men da min surround receiver kun er ét år gammel, er jeg ikke klar til også at skifte den ud. Men behøver man overhovedet det?
Hvis man nu fører et HDMI kabel direkte fra PS3 til TV'et (det har trods alt 4 indgange) i stedet for til receiveren, og så fører et optisk digitalt lydkabel fra TV'et til receiveren, kan man vel få surround lyden ud over anlægget uden at skulle investere i en ny receiver, eller?
Det er også via det optiske digitale lydkabel fra TV'et til receiveren, at jeg forestiller mig, at jeg kan få surround lyd fra Canal Digitals TV kanaler, når jeg køber et CA modul og skrotter min HD boks fra Canal Digital.
Hans
									  14 jun 2010, 01:37

Hans CL skrev:Hvis man nu fører et HDMI kabel direkte fra PS3 til TV'et (det har trods alt 4 indgange) i stedet for til receiveren, og så fører et optisk digitalt lydkabel fra TV'et til receiveren, kan man vel få surround lyden ud over anlægget uden at skulle investere i en ny receiver, eller?Det kan du godt, og det vil give surround lyd. Men som omtalt tidligere vil det ikke være HD lyd. Dette kan kun overføres over HDMI, eller efter konvertering over analog (som desværre ikke er en mulighed på PS3)
Panasonic P55VT60
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie

Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
									  14 jun 2010, 08:52

Har læst et sted på nettet at ps3 kun kommer til at understøtte 3D i spil og IKKE på film !!

02 aug 2010, 15:31

Angående hvad tråden startede ud med at handle om, er det så ikke muligt at koble PS3'en direkte til fjernsynet med HDMI og så bruge PS3'ens optical digital out til HD lyd til receiveren?

Jeden skrev:Jeg har haft min gamle pioneer i lang tid nu, så en udskiftning bliver rart. Men jeg har ikke tidligere hørt Yamaha's, men den du omtaler Kratz vil jeg da stærkt overveje. den er jo også til at ha råd til. Ligesom Denon. Gad vide hvorfor de nye 3D recievere som kommer er forholdvis billige.Så vidt jeg har forstået bliver HDMI 1.4 først implementeret i producenternes billige modeller. Det virker i hvert fald til at være tilfældet for Pioneer. Det kan være grunden til at HDMI 1.4 kompatible receivere ikke fås i dyre udegaver.
Angående hvad tråden startede ud med at handle om, er det så ikke muligt at koble PS3'en direkte til fjernsynet med HDMI og så bruge PS3'ens optical digital out til HD lyd til receiveren?
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto