Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Hajer.

Leder som så mange andre efter et fladskærmsTV og har kigget meget på nettet og i butikker, men er stadig meget i tvivl.. Har fået anbefalet Panasonic TH 37 PV 60 E ca.12k,
Toshiba 32 WL 66 Z ca 8k,
Men da jeg gik mig en tur i elgiganten idag blev jeg lidt små forelsket i
Amoi 37" LCD TV High Definition 1920X1080. LC37AF1E. der stod til 20k, men har ladet mig hører at de kan fås for en 14-16k på nettet eller i tyskland.
Jeg kender ikke selv mærket Amoi, men har i min netsøgning fundet ud af det er dansk relateret.

Har i en vurdering af Amoi TV'et måske op imod de to andre modeller?
Går meget op i billedkvaliteten, sort-niveau, skarphed, naturlighed mv.
Brugeravatar
Af azrael
Designet er dansk, resten er kinesisk. Efter min mening ser det flot ud, men det er så også det.
Af pana man
Hvis det er naturlighed og sort-niveau, så er der vist ikke andet end Panasonic`en der kan leve op til dine krav. Den bliver jo også altid rost i forummet.
Mvh. Pana man
Af SJ
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Af Verndroid
SJ skrev:Når nu du skal investere i en skærm, kan du lige så godt vælge en Panasonic TH-42PV60E!

Jeg mener ikke, det kan betale sig at købe 37" modellen, når prisforskellen på de to størrelser, er så lille.
Det kan der være noget om. Jeg går selv og overvejer anskaffelse af en Pana plasma skærm.

Men jeg må indrømme, at jeg er i tvivl om, om sådan en 42" er for stor. Vi vil gå fra et 29" 4:3 til 42" 16:9 og kigge afstanden vil højst blive forøget med 30-40cm (fladskærm skal på væggen) :-)

Vænner man sig hurtigt til den store skærm eller virker det overvældende? hmm!
Brugeravatar
Af azrael
Husk på forskellen mellem 4:3 og 16:9. Størrelsen på skærmen måles jo altid diagonalt. Af egen interesse ved jeg f.eks. at en 32" 16:9 meget pænt svarer til en 25" 4:3, så et slag på tasken ville sige, at 29" 4:3 svarer til 37" 16:9. Et spring til 42" anser jeg derfor ikke for at være alt for voldsomt.

En af mine venner har for øvrigt en ældre 42" Panasonic plasma som hænger i ca. 2,5-3 meters afstand, og den virker i al fald ikke overvældende...
Af Verndroid
azrael skrev:Husk på forskellen mellem 4:3 og 16:9. Størrelsen på skærmen måles jo altid diagonalt. Af egen interesse ved jeg f.eks. at en 32" 16:9 meget pænt svarer til en 25" 4:3, så et slag på tasken ville sige, at 29" 4:3 svarer til 37" 16:9. Et spring til 42" anser jeg derfor ikke for at være alt for voldsomt.

En af mine venner har for øvrigt en ældre 42" Panasonic plasma som hænger i ca. 2,5-3 meters afstand, og den virker i al fald ikke overvældende...
Lyder godt. Eftersom jeg mest hælder til den store model, da jeg er bange for at fortryde senere, hvis jeg køber en 37" og så er det jo temmelig dyrt at skifte.
Af Gabba
Verndroid skrev:
azrael skrev:Husk på forskellen mellem 4:3 og 16:9. Størrelsen på skærmen måles jo altid diagonalt. Af egen interesse ved jeg f.eks. at en 32" 16:9 meget pænt svarer til en 25" 4:3, så et slag på tasken ville sige, at 29" 4:3 svarer til 37" 16:9. Et spring til 42" anser jeg derfor ikke for at være alt for voldsomt.

Lyder godt. Eftersom jeg mest hælder til den store model, da jeg er bange for at fortryde senere, hvis jeg køber en 37" og så er det jo temmelig dyrt at skifte.
Jeg giver Azrael fuldstændig ret. Se evt. ogås min kommentar i tråden om siddeafstand.
Af Verndroid
Gabba skrev:
Verndroid skrev:

Jeg giver Azrael fuldstændig ret. Se evt. ogås min kommentar i tråden om siddeafstand.
42" it is then. Nu skal jeg bare have taget mig sammen til at købe dyret. :)
Af SJ
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:36, rettet i alt 1 gang.
Af SJ
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af azrael
Det er godt nok surt med din skærm! Håber, du i det mindste ikke får problemer med at få den skiftet ud. Træls måde at starte weekenden på... :(