Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey!

Efter rengøringsdamen var forbi, har min fladskærm fået en lodret, klar blå streg i højre side, som strækker sig fra top til bund af skærmen. Jeg aner ikke, hvad hun har gjort, men det er påfaldende efter, hun har været på besøg, at dette er sket.

I visse tilfælde forsvinder den, men der er dog ikke noget mønster i, hvornår det sker - nogen gange kommer den så tilbage, og andre gange er den bare væk.

Jeg mistænker, at det være noget med, at der kan være dryppet vandstænk ned i bagbeklædningen, som har lufthuller, men jeg aner ikke, om jeg er på rette sport her.

Er der nogen, der ved, hvad der foregår og hvordan det evt. kan løses.

PS. Det er en ældre LG 42" plasma, hvis det hjælper noget...

PFT.

/J
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den her slags fejl er ikke noget man lige fikser. Det er typisk en fysisk defekt, der både kan være opstået af sig selv pga. ælde eller være forårsaget af fysisk overlast. I begge henseender så er det mainbordet der fejler i den kolonne der er tale om.
Af noxity
Nick_s for sata* !

Der er allerede én herinde der har ødelagt sit TV ved at bruge den "guide" :)
Af Spearmint Condition
yakken skrev:Den her slags fejl er ikke noget man lige fikser. Det er typisk en fysisk defekt, der både kan være opstået af sig selv pga. ælde eller være forårsaget af fysisk overlast. I begge henseender så er det mainbordet der fejler i den kolonne der er tale om.
Takker for svar... så er spørgsmålet selvfølgelig, om det overhovedet kan betale sig at reparere på en gammel skærm - har du nogen ide om, hvad sådan noget kan komme til at koste?

PFT.

/J
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan ikke betale sig. Du kan få en ny og bedre skærm for under 4000 kr. Du kan dog kontakte infocare for at høre om de har et bud.
Af noxity
Det kommer mindst til at koste dig 2000kr at få det repareret, og det er nok lavt sat.

Arbejdslønnen er 800kr + moms, dertil kommer det der skal skiftes.
Hvis du vælger at sige nej tak til deres tilbud, så koster det dig også omkring 500kr for den tid de bruger på at undersøge produktet.
Af Spearmint Condition
@Yakken og Nox

Jeg bukker og skraber for hjælpen (eller i dette tilfælde lort ;) ) - det var nok som jeg havde frygtet, men det er til gengæld en god undskyldning for at komme ud at kigge på ny skærm igen...

/J