Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trykkertor
michhans skrev:
yakken skrev: recordere.dk's patent på begrebet.
Kære Yakken,
Hjælp mig lige med at forstå dette - er der tale om en aftale I har med recordere.dk om ikke at bruge ordet *fælleskøb* på jeres site eller ligger der noget juridisk bag?
Nej, den går faktisk rimelig dybt.
Her er hvad der står på recordere sin side:
Fælleskøb ® er et registreret varemærke i Kongeriget Danmark, og er noteret og beskyttet i den danske varemærkeregister (VR 2006 0003 og VR 2006 03323, Patent og varemærkestyrelsen, Erhvervsministeriet). Varemærket tilhører Et-Soft for brug på recordere.dk

Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.

Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Sindsygt spr du mig.
Tage patent på et almindelig ord.
Har jeg aldrig hørt om tidligere.
Af Kickstart
Prøv lige at google ordet fælleskøb :) . Min andelsforening har givet også overtrådt deres varemærke, da de har gang i et fælleskøb af nye køleskabe :p

I mine øjne er dette varemærke helt ude i skoven og jeg kan ikke se at flatpanels skal indrette sig efter et ord der er brugt i tusinde og atter tusinde sammenhænge.
Senest rettet af Kickstart 22 maj 2010, 20:37, rettet i alt 1 gang.
Af trykkertor
Jeg er lige nu i gang med patentsøknad på følgende ord:
ordet: "Mælk"
ordet: "Indkøb"
og ordet "og".

Når søknaden er gået igennem få i ikke lov til at bruge ordene.

Og jeg anbefaler Folkekirken om at tage patent på alle bandeordene. Så er der ingen der kan bruge dem mere.
Af malke
Måske der er nogle brugere der er i tvivl om hvilke forskelle der er på C6005'eren og C7705'eren.

Her er hvad jeg selv lige kan komme på:

C7705:
- 3D Full HD
- internet@tv
- PVR-funktion (optage på ekstern USB)
- AllShare (DLNA)
- 200 Hz Motion Plus
- Wide Color Enhanver Plus

C6005:
- Full HD 1080p
- AllShare (DLNA)
- 100 Hz Motion Plus
- Wide Color Enhancer Plus
- Connect Share Movie

Har læst her på boardet at der opleves MINDRE slør ved 6005'eren end ved 7705'eren ;;)

Jeg må indrømme at da jeg var i hifiklubben og så både C6005, C7705 og C8705 at jeg billedemæssigt (HD som SD) ikke kunne skelne mellem dem.

Så hvis man kan leve uden 3D, PVR og internet@tv, så er C6005 et oplagt valg!

Jeg har selv planer om at købe en Samsung BD-C6500 blu-ray afspiller, via denne kan jeg få internet@tv - så i princippet mister jeg blot 3D og PVR (hvilket jeg har kunne leve med uden, indtil videre ;) )

Mvh
Malik
Af Novatic
Ikke for at få tråden på afveje, men fatter simpelthen ikke en pind af fælleskøb rettigheden, som recordere har.

Helt ærligt, det er jo helt ude i hampen.

Ordet fælleskøb er ikke opfundet af nogen bestemt person.
Af mbmahs
Offtopic:

Haha, det er godt nok lidt løjerligt med det påståede patent...

Måske har de kun patent på det hvis man bruger det som navneord - altså Fælleskøb, men man kan fint referere til et fælleskøb eller snakke om at lave et fælleskøb på nogle Samsung skærme?

Ontopic:

Nogen forlydender omkring priser/prislejder på omtalte fælles indkøb af skærme? :)
Af copper
Hej alle. Der har været flere forespørgsler på henholdsvis 40" og 55 " udgaven af c6005 modellen. Tror vi er nødt til at holde os til en model for at få den bedste pris. Jeg kontanter fladskærmsshoppen idag, idet de før har vist samarbejdsvillighed med øvrige Samsung modeller.

Mvh Kasper
Af malke
mbmahs skrev:Offtopic:

Haha, det er godt nok lidt løjerligt med det påståede patent...

Måske har de kun patent på det hvis man bruger det som navneord - altså Fælleskøb, men man kan fint referere til et fælleskøb eller snakke om at lave et fælleskøb på nogle Samsung skærme?

Ontopic:

Nogen forlydender omkring priser/prislejder på omtalte fælles indkøb af skærme? :)
Offtopic: helt enig med at det er helt i hampen!

Ontopic: som jeg har forstået det, så sender copper lidt mails ud i dag - og så må vi håbe at prisen er attraktiv nok til at folk bider på :)
Af Assi
Meget interesseret, men helst med samsungs eget ultra slim vægbeslag inkluderet.

Håber det kan lade sig gøre at vi får en kontakt person som vi kan ringe til og evt. oplyse en kode da jeg også skal bruge noget lyd og et kortlæsermodul.
Af malke
Assi skrev:Meget interesseret, men helst med samsungs eget ultra slim vægbeslag inkluderet.

Håber det kan lade sig gøre at vi får en kontakt person som vi kan ringe til og evt. oplyse en kode da jeg også skal bruge noget lyd og et kortlæsermodul.
Det foregår oftest sådan at vi får et særligt link med tilbud på skærm + evt ultra super duper slim vægbeslag, eller evt dongle.
Det er ihvertfald hvad der satses på.
Af Assi
Perfekt jeg er på hvis prisen er god :-)
Af malke
Assi skrev:Perfekt jeg er på hvis prisen er god :-)
Det er jeg også :-)

Bare for at have en idé om hvad folk er interesserede i, er det 40, 46 eller 55" udgaven?
Af Tjald
Jeg er primært interesseret i 46 tommer modellen (medmindre 55 tommer bliver meget meget billig).
Af malke
Tjald skrev:Jeg er primært interesseret i 46 tommer modellen (medmindre 55 tommer bliver meget meget billig).
Jeg har samme holdning :) jeg tror dog at der satses på en aftale med 46 tommeren. Det er copper der forsøger at få en aftale i hus - det bliver spændende.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17