Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Håber nogen kan hjælpe her. Jeg har pt yousee fuldpakken, og nu får jeg en fladskærm med de nødvendige tunere til digital tv. Så ringer jeg til Yousee, der siger jeg skal have et kort til 30 kr om måneden, og et CA modul til fjerneren, der koster 580. Jeg bestilte så bare kortet, og tænkte at CA modulet må sikkert kunne findes billigere andetsteds... men hvad skal jeg købe?

Skal det være specielt til Yousee, skal det hedde noget specielt... hvad skal det? :)
Martin Sjøstrand skrev:Hejsa. Håber nogen kan hjælpe her. Jeg har pt yousee fuldpakken, og nu får jeg en fladskærm med de nødvendige tunere til digital tv. Så ringer jeg til Yousee, der siger jeg skal have et kort til 30 kr om måneden, og et CA modul til fjerneren, der koster 580. Jeg bestilte så bare kortet, og tænkte at CA modulet må sikkert kunne findes billigere andetsteds... men hvad skal jeg købe?

Skal det være specielt til Yousee, skal det hedde noget specielt... hvad skal det? :)
Du kan købe et CA modul til 499,- kr i Bilka. Og kan sikkert også findes billigere på nettet.

Et sidespørgsmål til eksperten der ser mit indlæg:
Hvis man køber et CA modul i Tyskland, kan det så også bruges her i Danmark ligesåvel som hvis man købte det her fra landet?
Af lapa
Er der nogen der ved om man med Yousee kort, tilhørende CA-modul og fuldpakken kan modtage de 6 Yousee HD kanaler (kanal 5 HD, 3+HD, TV2 sport HD osv)

Eller kræver det at man har Yousee plus?
Af noxity
lapa skrev:Er der nogen der ved om man med Yousee kort, tilhørende CA-modul og fuldpakken kan modtage de 6 Yousee HD kanaler (kanal 5 HD, 3+HD, TV2 sport HD osv)

Eller kræver det at man har Yousee plus?
Yousee Plus er KORTET. Hvis du betaler for kortet (30kr. pr. md.), så har du det de kalder Yousee Plus, du kan altså modtage bonus HD-kanalerne. Det du ikke får som de andre Yousee Plus kunder med boks får, er spol tilbage, arkiv osv, da denne funktionalitet ligger i selve boksen.
Af noxity
Hvad er afhængig af TVet?
Af rosser
Hvilken model og type af CA-modul, som man skal bruge for at være sikker på det virker er afhængig af hvilken model TV man køber/har. Nogle CA-moduler virker bedre med nogle TV end med andre. Ja, umiddelbart virker det mærkeligt, men det tyder diverse erfaringer imidlertid på.