Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dbn
Hej alle :)

Jeg har lidt skudt mit LG 50PS3000 af, da jeg vil ud og have et 50" eller over med DVB-C tuner.

Mit 'problem' er, at budgettet er begrænset, hvilket selvfølgelig betyder at udvalget er det samme O_O

Jeg har kigget på tilbud fra Fona, Merlin, Bilka, Metro og alle de forretninger jeg kunne komme i tanke om, men syntes jeg kommer op i 10-12.000 kr før jeg finder noget der er noget ved - og det har jeg ikke. Har også kigget dba.dk og gulgratis.dk igennem, men med samme resultat.

Jeg har dog fundet følgende fjernsyn som jeg synes virker interessante:

Samsung PS50C530
http://www.nemoit.shoppinnet.com/?page= ... lasmaskærm

LG 50PK760 (Kan dog ikke finde nogle steder om denne har C-tuner :s )
http://www.nemoit.shoppinnet.com/?page= ... asma-skærm

Men her rækker min fladskærms-viden ikke rigtigt længere - er det ene at foretrække frem for det andet, evt hvorfor? Er der andre fladskærme derude som jeg bør kigge på? :s

Alle råd er mere end velkomne! De eneste krav jeg har til det nye fjernsyn er min. 50", DVB-C tuner og FullHD. :)
Af Rod1983
Hejsa.

Af dem du selv nævner og i den prisklasse/størrelse ville jeg uden tøve vælge en PK750 :p. LG har virkelig forbedret sig i år og deres design er i top. Dog har de ikke helt fået bugt med retention, men det tror jeg ikke er meget bedre hos samsung i netop den serie 8)
Af dbn
Rod1983 skrev:Hejsa.

Af dem du selv nævner og i den prisklasse/størrelse ville jeg uden tøve vælge en PK750 :p. LG har virkelig forbedret sig i år og deres design er i top. Dog har de ikke helt fået bugt med retention, men det tror jeg ikke er meget bedre hos samsung i netop den serie 8)
Tak for god respons :-)

Har alle plasmaskærme ikke retention? Som sagt havde jeg en 50PS3000 før, og den havde ikke vildt meget af det. Jeg har læst mig til, at det skulle blive væsentligt bedre (næsten usynligt) efter omkring 100 timers brug - kan det passe?
Af Plasmanewbie
Hejsa Dbn.

Tjek min tråd angående det LG PK 50760 tv, som du selv har fundet frem til: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16276

Jeg modtog tv'et i sidste uge, og må sige jeg er meget imponeret af såvel kvaliteten på tv'et samt billedkvaliteten :)

Mit tv abonnement er hos Stofa og kører gennem kabelnettet, så kan bekræfte, at der er DVB-C tuner i. Jeg har valgt at købe en tilllægsgaranti hos www.securator.dk til 800 kr., da tv'et fra NemoIT er parallelimporteret og derfor ikke dækket af pixelgaranti.
Af dbn
Plasmanewbie skrev:Hejsa Dbn.

Tjek min tråd angående det LG PK 50760 tv, som du selv har fundet frem til: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16276

Jeg modtog tv'et i sidste uge, og må sige jeg er meget imponeret af såvel kvaliteten på tv'et samt billedkvaliteten :)

Mit tv abonnement er hos Stofa og kører gennem kabelnettet, så kan bekræfte, at der er DVB-C tuner i. Jeg har valgt at købe en tilllægsgaranti hos www.securator.dk til 800 kr., da tv'et fra NemoIT er parallelimporteret og derfor ikke dækket af pixelgaranti.
Hej :-)

Godt at høre fra en som har købt selvsamme tv :-) Jeg kan dog alligevel have en mistanke til C-tuneren - Det står ikke skrevet hverken på nemoit, lg's side eller i reviews at tv'et har c-tuneren. På enkelte LG og Samsung modeller UDEN C-tuner er det jo muligt at hente de digitale kanaler (fra fx. stofa), blot ved at ændre land til f.eks. 'Tyskland'. Det skulle skyldes at de dekoder signalet anderledes i andre lande, og tv'et derved er i stand til at dekode signaler som ellers kun C tuneren kan. Har du læst nogle steder om tv'et indeholder C tuner?

Jeg så i din tråd, at du skrev noget om at tv'et understøtter wifi, men at man skal ud og købe en dongle ved siden af. Vil det sige man ikke kan forbinde det til nettet, uden at tilslutte en dongle? Og vil den dongle ikke stikke ud af siden på tv'et? Det kan da umuligt være ret pænt :((
Af Plasmanewbie
Hej igen

Beklager det let forsinkede svar, har ikke fået tjekket tråden de seneste dage.

Mht. spørgsmålet angående DVB-C tuner, så kan jeg bekræfte, at tv'et indeholder en dansk DBV-C tuner. Jeg modtager som sagt mit tv-signal fra Stofa gennem kabelnettet, og jeg har sat indstillingerne på tv'et til dansk og land Danmark, og tv'et finder samtlige kanaler uden nogen form for problemer.

Denne oversigt beskriver desuden, at TV'et indeholder både DVB-C og DVB-T tuner: http://www.technikdirekt.de/main/en/fer ... anguage=en

Mht. internet, så har jeg mit tv koblet på nettet gennem et LAN-kabel. TV'et har en LAN port, og understøtter udover dette som sagt også WIFI. For at få TV'et trådløst på nettet, skal du dog anskaffe dig en USB dongle, der pt. koster 350 kr., der skal sættes i en USB port på bagsiden af TV'et - den bliver altså skjult bag tv'et, så der ikke kommer til at stikke noget ud nogen steder :)

Såfremt du bor i nærheden af Aalborg, er du velkommen til at komme forbi og se TV'et i aktion inden køb, hvis det skulle ha interesse :)