Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg har sat min PC til mit TV, og det foregår (desværre) via det blå kabel (VGA mindes jeg det hedder) - men er det ikke noget med at det er analogt? Når jeg gør dette med en FULL HD film, er det også i Full HD, og lyden er der heller ikke noget i vejen med, men jeg har bare hørt noget med at den ikke kan overføre Full HD? Umiddelbart er der desværre ikke HDMI indgang i min PC, men der er en "adaptor" så den kører på DVI..

Billede:

[img]http://dl.dropbox.com/u/1975638/IMAG0209.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
VGA er helt fint til at tilslutte en PC. Det kan snildt køre Full HD :)

Du skal bare sørge for, at billedet fremstår skarpt. Der er typisk en automatisk indstilling i Tv'et, hvor du kan "synkronisere" signalet. Hent eventuelt vores monitorTest testprogram og kør testen der hedder 1:1 pixelmapping. Kan du se alle de små prikker uden problemer, så har er signalet perfekt synkroniseret.
Af MrDanielson
Rasmus Larsen skrev:VGA er helt fint til at tilslutte en PC. Det kan snildt køre Full HD :)

Du skal bare sørge for, at billedet fremstår skarpt. Der er typisk en automatisk indstilling i Tv'et, hvor du kan "synkronisere" signalet. Hent eventuelt vores monitorTest testprogram og kør testen der hedder 1:1 pixelmapping. Kan du se alle de små prikker uden problemer, så har er signalet perfekt synkroniseret.
Kan du smide et link eller lign, vil være super lækkert :)
Men tak for svaret i hvertfald! :p
Af mhca
Jeg forstår ikke helt det billede.

Så vidt jeg kan se på det billede, så har du en DVI-udgang i din computer, som du vælger at konvertere til VGA.
Sådan ser det i hvert fald meget ud på billedet.

Tag adapteren ud og smid en DVI til HDMI konverter på og så et HDMI kabel til TV'et eller bare et DVI-HDMI kabel i direkte.
Af MrDanielson
mhca skrev:Jeg forstår ikke helt det billede.

Så vidt jeg kan se på det billede, så har du en DVI-udgang i din computer, som du vælger at konvertere til VGA.
Sådan ser det i hvert fald meget ud på billedet.

Tag adapteren ud og smid en DVI til HDMI konverter på og så et HDMI kabel til TV'et eller bare et DVI-HDMI kabel i direkte.
Synes os det er lidt mærkeligt :S men den leverer godt billede når den er sat til tv'et - altså 1080p FULL HD...

Men ja, må lige kigge på det..