Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens. :D
Jeps, det er mig igen - problemer igen, eller bare et spørgsmål :P

I min DVD afspiller er der desværre ikke en HDMI indgang, og synes kvaliteten er dårlig på min fladskærm NÅR det er DVD - altså intet med fladskærmen som er galt, men er pga. DVD'en kører over det gamle SCART-stik. Er der andre muligheder, når min DVD afspiller nu ikke har HDMI ingang? Tak på forhånd! :-D
EDIT: beklager forkert kategori :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er desværre ikke så meget at gøre med din nuværende afspiller. Du kan ikke trylle et bedre billede ud af den idet den kun har et analogt output, så selvom du konverterede til en anden kabeltype, så ville signalet være det samme (eller måske endda dårligere pga. støj i konverterstikket).

Jeg har flyttet dit emne til tilbehør/kabler-sektionen.
Af MrDanielson
yakken skrev:Der er desværre ikke så meget at gøre med din nuværende afspiller. Du kan ikke trylle et bedre billede ud af den idet den kun har et analogt output, så selvom du konverterede til en anden kabeltype, så ville signalet være det samme (eller måske endda dårligere pga. støj i konverterstikket).

Jeg har flyttet dit emne til tilbehør/kabler-sektionen.
Øv, det var en skam - men forsøget værd.
Hvis jeg beslutter mig for at købe en PS3 (til bluray og gaming) er der da også DVD afspiller i den jo, og så kører det over HDMI - vil det så ikke også være bedre kvalitet i hvertfald?
Af Supergris
Tror nu det er en " HDMI - udgang " du mangler!!!
En PS3 giver et udmærket billede som DVD - afspiller, og hvis du gerne vil spille lidt også, samt se Blu - ray og synes betjeningen er til at leve med, er det en fin løsning.
Billedet vil sikkert være bedre end den gamle dvd - afspiller, selv om en ældre dvd - afspiller også kan give et fint billede via analogt scart - stik, hvis det er fuldt monteret og leverer RGB...