Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaath
Det eneste jeg skal være sikker på det er at Plasma modelen er bedre på 3d end på LED modelen.

Plus jeg undre mig hvorfor at på samsung der kan man ikke ligge ned og se tv, men kan man det på Panasonic Vt20e?
Af Nico
Blaath skrev:Det eneste jeg skal være sikker på det er at Plasma modelen er bedre på 3d end på LED modelen.

Plus jeg undre mig hvorfor at på samsung der kan man ikke ligge ned og se tv, men kan man det på Panasonic Vt20e?
Plasma teknologien skulle være bedre til at håndtere 3D, så mon ikke den nok skal slå LED modellerne...

Mener vidst nok Yakken skrev noget med at ved plasma kunne man godt ligge ned tror det var omkring VT20, men ved ikke om det gælder Samsungs plasma...
Af CowboyJoe
Til de intresseret, så er der allerede en god lang debat omkring de amerikanske modeller 7000/8000 på AVSForum, Hvor 8000 svarer til den 7705 vi får her i europa.

---> http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st18455247

Har selv bestilt sådan en fætter i 50", og venter spændt til vi her i Fona får de første leveringer d. 09/06! :D

Med hensyn til summen fra sidste års 855'er, ser det ud til at det stadig er noget der er problemmer med på de nye modeller i følge mange af køberne på AVSForum :/ Men lad os nu se! :)
Af Shooter DK
overvjer også selv denne skærm hvis den er lige omkring samme billedkvalitet som vt20 pana eller bedre. kan dog bare stadig ikke bestemme mig for om jeg skal købe plasma eller LED for den LED jeg overvejer (LGLX9500) koster lige knap 25000 kr. så det er selvfølgelig en fordel til plasma plus bedre 3D (formentligt) og bedre billedkvalitet dog ved jeg ikke om burn-in og retention er for stort et problem når jeg også skal bruge min skærm til gaming. synes lige meget hvor meget jeg prøver at gøre mig klog på andres erfaringer omkring burn-in så er der ca. 50% for og 50% imod plasma når det er til gaming :((
Af Nico
Shooter DK skrev:overvjer også selv denne skærm hvis den er lige omkring samme billedkvalitet som vt20 pana eller bedre. kan dog bare stadig ikke bestemme mig for om jeg skal købe plasma eller LED for den LED jeg overvejer (LGLX9500) koster lige knap 25000 kr. så det er selvfølgelig en fordel til plasma plus bedre 3D (formentligt) og bedre billedkvalitet dog ved jeg ikke om burn-in og retention er for stort et problem når jeg også skal bruge min skærm til gaming. synes lige meget hvor meget jeg prøver at gøre mig klog på andres erfaringer omkring burn-in så er der ca. 50% for og 50% imod plasma når det er til gaming :((
Jeg havde en B855 og den er jo noget slemmere mht. rententions end panasonic's modeller, og jeg synes faktisk at tv logo'er i hjørnerne var slemmere til at efterlade mærker, end når man spillede på xbox'en fordi man netop skifter ofte mellem menu osv.
Af Shooter DK
okay så NICO hvad vil du sige vil du med god samvittighed anbefale plasma til gaming?
Af Dillerbabs
Shooter DK skrev:okay så NICO hvad vil du sige vil du med god samvittighed anbefale plasma til gaming?
Jeg har aldrig set skyggen af retention på mit plasma, selv efter mange timers gaming på min xbox. Måske har jeg ikke set ordenligt efter, men hvorfor skulle jeg også det? Har haft det TV i 1½ år nu og det har aldrig nogensinde været et problem for mig. Derfor tør jeg godt satse på plasma næste gang...
Af wium
jeg har haft 855 og brugte den meget til gaming. Spillede en del xbox 360 på den og oplevede kun retention ved spil som Battle Field Bad company 2, hvor ammo count osv nede i højre hjørne blev hængende efter noget tid. Samme princip med Assassins Creed 2 hvor liv mv. blev hængende oppe i højre hjørne.

jeg syntes ikke at det var noget problem da det hurtigt forsvandt igen (15 min). Responstid og slør var ikke eksisterende så ved 3d shooter er plasma alletiders. Og jeg kunne sagtens leve med retention, men igen vi er jo forskellige
Af osker
jeg har bestilt hos licotronic men ikke modtaget den.
den skulle komme på lager idag den 20. O_O
Af poteen
Du må endelig lige skrive hvis de sender den til dig i dag, for jeg havde bestilt hos EDB-Shop.dk, og de havde også d. 20 som org. leveringsdato, men fik en mail om at den nu var d. 26 maj. Så kiggede jeg på deres hjemmeside, og der står nu 31 maj.

Tror de prøver at holde mig hen med små intervaller så jeg ikke annullerer min ordre, så det ender nok med at jeg bestiller den et andet sted.
Af ajhals
Jeg er også totalt frisk på et samkøb af sådan en bandit her!!
Af Erdmann
Jeg er også med på noget fælleskøb af denne model, hvis prisen bliver tiltalende :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22