Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Pga. tv'et MEGET tynde højtalere, vil jeg gerne bruge min forstærker til at høre tv-lyden over. Jeg har tilsluttet min forstærker med tv'ets optiske udgang. Men lyden er forsinket ift. billedet. Jeg har hørt andre have samme problem med dette tv med den analoge lyd udgang.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?
steelman skrev:Hej,

Pga. tv'et MEGET tynde højtalere, vil jeg gerne bruge min forstærker til at høre tv-lyden over. Jeg har tilsluttet min forstærker med tv'ets optiske udgang. Men lyden er forsinket ift. billedet. Jeg har hørt andre have samme problem med dette tv med den analoge lyd udgang.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?
"Lip Sync" Det er et kendt problem, som ikke kun gælder dit tv. hvis det er en surr. forst. så kan du være heldig, at den har en funktion, som kan modvirke det. (Lip Sync delay) Men det behøver ikke, at være tv'et skyld, det kan også være din forstærker som er problemet.
Af noxity
Funktion kan også bare hedde delay. Alt efter hvor ny den er og hvilket mærke, så kan dette delay enten angives i millisekunder eller meter. Hvis det bliver angivet i meter, er det ikke sikkert at du kan komme højt nok op, da denne funktion ikke er ment til at synkronisere billede og lyd, men til at synkronisere de enkelte højtalere.
Af kskruger
noxity skrev:Funktion kan også bare hedde delay. Alt efter hvor ny den er og hvilket mærke, så kan dette delay enten angives i millisekunder eller meter. Hvis det bliver angivet i meter, er det ikke sikkert at du kan komme højt nok op, da denne funktion ikke er ment til at synkronisere billede og lyd, men til at synkronisere de enkelte højtalere.
Det du beskriver her, kan ikke bruges til problemet, som trådejer beskriver, det skal være en særlig funktion på surr. forst. som kan rette op på synkronisere billede og lyd.
Af noxity
Jeg bruger det på min forstærker, så det kan det vel godt ?
Af steelman
Tak for jeres indlæg. Desværre har min forstærker (Pioneer VSX-916) ikke mulighed for at indstille "lip-sync" ::l
Men jeg oplever ikke problemet når jeg afspiller DVD'er fra min dvd-afspiller som er tilsluttet direkte med video og audio (optisk) til min forstærker og derefter med video signal til tv'et.

Jeg har en bekendt som har et tv magen til mit, og han oplever samme problem med analog udgang til hans stereo anlæg. Så mon ikke det er tv'et der giver bøvlet?