Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu været den lykkelige ejer af et LG50ps8000 i et par måneder, og har så fornyligt opgraderet mit setup med Logitech's Z-5000 sourround system.

Dette giver en fantastisk sourround lyd! - men undrede mig egentlig over noget.

Så vidt jeg har forstået er Dolby Digital når inputtet er 5.1 og Dolby Pro Logic II når inputtet er stereo som den så omformer til 5.1.

Problemet er at jeg kun kan vælge Pro Logic II, og ikke engang har valgmuligheden Dolby Digital selvom jeg ved at signalet er Dolby Digital 5.1.

Mit setup består af en xbox360 sluttet til fjernsynet via hdmi, og en ekstern harddisk sluttet til fjernsynet via usb - og lyden går så via digitalt optisk lydkabel fra fjernsynet og til mit z-5500.

Fjernsynet skriver selv at lydsignalet er Dolby Digital når jeg spiller xbox eller ser film, men på mit z-5500 kan jeg som sagt ikke vælge Dolby Digital, men derimod Dolby Pro Logic II samt alm. stereo.

Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan vælge Dolby Digital? (z-5500 er self også i stand til at læse dette format, bare ikke i mit tilfælde åbenbart :D?)

og skulle der være nogen der kan fortælle mig om det overhovedet betyder nogen forskel ?.. For lyden lyder utrolig når fjernsynet siger dolby digital, men min z-5500 kalder det stadig kun stereo(hvis jeg vælger dette lyder det ikke utroligt) eller dolby pro logic II.

Altså hvis kilden er dolby digital, betyder det så noget at mit z-5500 læser signalet som dolby pro logic II?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det er fordi du i LG 50PS8000 skal vælge under 'Lyd' om den skal sende det ud som Bitstream eller Auto. Jeg tror nok du skal vælge Auto - er ikke hjemme lige nu, så jeg kan ikke tjekke mit eget setup. Under alle omstændigheder skal du nok vælge det modsatte af hvad det står til lige nu.
Af Ramuchamp
Hahaha tusind tak, havde prøvet dette trick - men så sagde den bare "no digital data".. men prøvede lige igen, og rigtig nok sagde den det selv samme. Men så prøvede jeg (som jeg også prøvede sidst) at bladre rundt mellem de forskellige input-kilder. Dette virkede ikke sidst, men det virkede sgu nu :D.. nu har jeg Dolby Digital, tusind tak for at bede mig om at prøve noget jeg allerede havde prøvet, igen(teknik er sgu af og til noget underligt noget) :D..

Den skal forøvrigt stå på auto ja :D
Af Akyhne
Z-5500 kan kun behandle "rå data" når det drejer sig om Dolby Digital. Det vil sige signalet skal være ubehandlet. Det er sikkert dér skoen trykkede.