Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Bare lige til info, til dem der ikke ved det, og er spændt på at se den, så har de den sat op i deres nye Samsung stand inde i Fona på Strøget, dog desværre ikke til salg endnu, de ar bare fået en enkelt af Samsung til at fremvise :-)

ved ikke om det er old news det her, jeg syntes bare ikke lige jeg er faldet over nogle tråde, hvor der står den kan ses

Mvh Martin
Af poteen
Jeg går forbi næsten hver dag, og da jeg kom travende i går og forventede at se deres normale TDC stand blev jeg satme overrasket da jeg så helt nye Samsung LED/Plasma sat op med 3D og det hele..

Needless to say, så var jeg inde og se på det.. Det ser sgu godt ud!!! :-) Glæder mig jeg får mit (dog kun 50").
Af jsj
Hej med jer, fedt at høre, overvejer selv 63 eren senere på året. Lad os endelig få nogle input om hvordan den "spiller" , Martin. Hvordan er førstehånds indtrykket af skærmen/rammen's kvalitet/design ?? Et er jo at se dyret på film/billed , men sikkert helt anderledes at se den for real.... :-)
Af Martin Sjøstrand
Mit førstehåndsindtryk er, at det er utroligt lækkert. Virkelig flot i virkeligheden, flottere end på billeder efter min mening. Selve finishen virker ikke helt så lækker som den nye LED med stålramme der hænger ved siden af, men det er stadig utroligt elegant, måske faktisk pænere på den måde at det er lidt mere diskret

selve billedet, nåede jeg ikke at danne mig det store indtryk af, da der stod flere folk og pillede ved det, og jeg havde min kæreste med, der bare står og ikke fatter en meter af mig der står med tungen ude af halsen, og hendes eneste bemærkning er et tørt "tror du det er stort nok" :)

Jeg må nok lige ind forbi igen i dag.... Alene! :)
Af jsj
Fedt fedt, he he , kvinder og teknik, de spiller bare ikke altid sammen. Lad os endelig høre om dit indtryk Af billedkvaliteten når du får mulighed for det. Takker for Info :-)
Af akanhjo
hvilket strøg er der tale om?? århus, kbh, odense, skive.. eller hva? :)
Af Martin Sjøstrand
Ja ok, der er jeg måske lige smart i en fart nok, når jeg bare antager alle tænker på København, når jeg siger Strøget :)

men som sagt, det er i København
Af trykkertor
jsj skrev:Hej med jer, fedt at høre, overvejer selv 63 eren senere på året.
Jeg er i præcis samme situation.
Mon ikke vi her inde skal prøve os på et powerbuy af den her plasma når sommeren er forbi.
(Jeg ser ikke idéen med at bruge mange penge på et fjernsyn når 3 måneder sol og udeliv står for døren :) )
Af Nico
trykkertor skrev:
jsj skrev:Hej med jer, fedt at høre, overvejer selv 63 eren senere på året.
Jeg er i præcis samme situation.
Mon ikke vi her inde skal prøve os på et powerbuy af den her plasma når sommeren er forbi.
(Jeg ser ikke idéen med at bruge mange penge på et fjernsyn når 3 måneder sol og udeliv står for døren :) )
Du har vidst glemt der snart er VM ;)
Martin Sjøstrand skrev:Mit førstehåndsindtryk er, at det er utroligt lækkert. Virkelig flot i virkeligheden, flottere end på billeder efter min mening. Selve finishen virker ikke helt så lækker som den nye LED med stålramme der hænger ved siden af, men det er stadig utroligt elegant, måske faktisk pænere på den måde at det er lidt mere diskret
Er skærmen ikke også i alu design, men i modsætning til LED bare mørkt?
Af Martin Sjøstrand
@Nico

Det er måske rigtigt nok, det med alu (selvfølgelig ikke stål, det gik lige lidt for hurtigt der :) ).... nu føler jeg mig lidt tumpet. Jeg fik som sagt ikke kigget så meget på det, da der var adskillige interesserede, og en utålmodig kæreste med. Fik egentligt bare lige kigget lidt på skærmen, og så den fra siden og bagfra, fik ikke pillet rigtigt ved den

Så jo, du har måske ret i den også er Alu, bare mere mørk. LED´en der hang ved siden af, sprang bare mere i øjnene, og så mere "robust" ud i finishen, da man tydeligt kunne se det var en metalramme
Af steen_c
LED´en der hang ved siden af, sprang bare mere i øjnene, og så mere "robust" ud i finishen, da man tydeligt kunne se det var en metalramme

hvis det er led c8705 så er det børstet titanium, bare til info O_O
Af Nico
Martin Sjøstrand skrev:@Nico

Det er måske rigtigt nok, det med alu (selvfølgelig ikke stål, det gik lige lidt for hurtigt der :) ).... nu føler jeg mig lidt tumpet. Jeg fik som sagt ikke kigget så meget på det, da der var adskillige interesserede, og en utålmodig kæreste med. Fik egentligt bare lige kigget lidt på skærmen, og så den fra siden og bagfra, fik ikke pillet rigtigt ved den

Så jo, du har måske ret i den også er Alu, bare mere mørk. LED´en der hang ved siden af, sprang bare mere i øjnene, og så mere "robust" ud i finishen, da man tydeligt kunne se det var en metalramme
Du må gerne se om de er lavet af det samme materiale hvis du kigger der forbi igen. Kan godt følge dig i at LED ser mere robust ud, lidt ligesom B&O som også køre materialerne rå...
Af Martin Sjøstrand
@Nico

jeg ville have været forbi i dag, men nåede det ikke. Jeg skal nok lige kigge efter i morgen