Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg er netop flyttet i lejlighed og skal købe et nyt tv. Jeg har allerede bestemt mig for at det skal være et Panasonic 42", da jeg kun har positive erfaringer med dem.

Mine krav til TV er udover standard som billedkvalitet at TV'et kan vise fodbold og sport generelt flydende og at det skifter hurtigt imellem kanalerne når man zapper.

Jeg lyder, for jer, formentlig som en nybegynder, og det er jeg også :) Håber alligevel I måske kan hjælpe mig med at vælge det rigtige af modellerne G20, S20 og X20.

Det jeg er mest i tvivl om er hvad S20 kan som X20 ikke kan? Jeg har læst anmeldelserne af G20 og X20 og kan umiddelbart godt se hvad jeg får for pengene. Men S20 er dyrere end X20 - hvorfor?
Af DASO
Jamen den store forskel på S20 og X20 er at S20 er FHD, Full HD.

Selvfölgelig er der også andre forskelle som 600Hz og afspilning af flere formatter via SD kortet men den store er FHD.

Men det skal dog siges at X20 har den nyeste billedeprocessor.

X20: V-Real 5
S20: V-Real Pro 4
Af Capitano
DASO skrev:Jamen den store forskel på S20 og X20 er at S20 er FHD, Full HD.

Selvfölgelig er der også andre forskelle som 600Hz og afspilning af flere formatter via SD kortet men den store er FHD.

Men det skal dog siges at X20 har den nyeste billedeprocessor.

X20: V-Real 5
S20: V-Real Pro 4
Ahh, okay, havde godt luret det med lavere opløsning. Men hvad har det af betydning? F.eks. for sport? Og kan S20 benyttes med en ekstern harddisk som optager, ligesom G20 kan?
Af DASO
Efter min mening har det ikke den store betydning men med hensyn til FHD/ikke FHD så kommer der jo flere og flere kanaler i HD så du ville kunne udnytte FHD, men på den anden side så har jeg selv en PX80 og der ser HD RIGTIG godt ud selvom det er en SD skärm.

G20 er den "mindste" model med PVR/USB optagelse, så du får ikke den funktion i S20. :(
Af snowflake
Er der nogen der rent faktisk har købt et S20 ?

Ser ud til det mest er X20 og G20 der er salg i, men den nuværende pris gør den vel ret interessant, hvis man ikke kan leve med G20's buzz.

Og hvor meget er der om det er sidste års G10 de har brugt. Havde G10 ikke NeoPDP panel, hvilket S20 vist ikke har (selvom et engelsk review påstår det, men der kan selvfølgelig være forskel på DK og UK modeller) ?
Af Rodding
Hvis du ikke har/ ikke vil give så mange penge for G20 ville jeg klart købe S20 den er meget bedre, at se sport på og spille på.
Af Kratz
Jeg så en S20 i går for første gang hos en ven som netop havde købt den.

Jeg må indrømme, at jeg blev noget skuffet, især over DVB-C tuneren, og SD materiale i det hele taget.

Jeg synes der var en del mere støj i billedet end hvad jeg ser på min 2 år gamle PZ800. Mildest talt overraskende synes jeg.

Det kan muligvis optimeres til noget bedre, og nu er Samsung BD-P1000 selvfølgelig heller ikke verdens bedste DVD afspiller at teste med. Ydermere synes jeg efterhånden at have læst flere steder, at de indbyggede DVB-C tunere generelt har svært ved at hamle op med Samsung boksen, så det er måske heller ikke noget særsyn på S20.

HD materiale stod til gengæld rigtigt flot! Både HD TV og Blu Ray.

Det jeg synes man ikke skal glemme når man overvejer G20 kontra S20 er, at førstnævnte har en THX profil. Denne giver altså et væsentligt mere korrekt billede end de fleste kan indstille på egen hånd.
Af tarok
Kratz skrev:Jeg så en S20 i går for første gang hos en ven som netop havde købt den.

Jeg må indrømme, at jeg blev noget skuffet, især over DVB-C tuneren, og SD materiale i det hele taget.

Jeg synes der var en del mere støj i billedet end hvad jeg ser på min 2 år gamle PZ800. Mildest talt overraskende synes jeg.

Det kan muligvis optimeres til noget bedre, og nu er Samsung BD-P1000 selvfølgelig heller ikke verdens bedste DVD afspiller at teste med. Ydermere synes jeg efterhånden at have læst flere steder, at de indbyggede DVB-C tunere generelt har svært ved at hamle op med Samsung boksen, så det er måske heller ikke noget særsyn på S20.

HD materiale stod til gengæld rigtigt flot! Både HD TV og Blu Ray.

Det jeg synes man ikke skal glemme når man overvejer G20 kontra S20 er, at førstnævnte har en THX profil. Denne giver altså et væsentligt mere korrekt billede end de fleste kan indstille på egen hånd.
Ikke just opmuntrende læsning for en muligt kommende plasma-ejer...
Overvejer kraftigt at opdrive et brugt B&O CRT til afløsning af mit 16 år gamle CRT. :((
Af snowflake
Folk er forskellige. Jeg er normalt meget kritisk, men har haft både PX80, X10 og G20, og jeg synes billedet har været super på 3 meters afstand.

Anyway, jeg ville gerne betale de 2300 mere for G20 end S20, for at få THX o.lign, men den buzz der er på mit eksemplar er nok over min grænse. Er lige gået tilbage til X10 og det var næsten en fornøjelse at tænde uden at have den summen i baggrunden, med mindre lydstyrken stod på 25.

Edit: og det er ingen kritik af kratz's udtalelse !