Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har lige fået mit nye tv ind af døren i går. Men mine HDMI stik virker kun periodiske og for tiden slet ikke. Har tilsluttet en Onkyo forstærker med HDMI 1.4 standard og min PS3, ingen af dem reagere på tv´et.

Forstækeren har virket et par gange, men nu vil den ikke mere.

De andre funktioner på tv´et virker som de skal.

Andre der har oplevet noget tilsvarende? Eller har en løsning?
Af Shooter DK
prøv at koble din ps3 direkte til skærmen både med det hdmi kabel du nu bruger fra skærm til reciever og så også det du nu brger fra reciever til ps3.
Af Bojoe
Har prøvet alle kombinationer. nu også med et HDMI 1.4 kabel. Har fået billede igennem igen efter mange forsøg, men hvis jeg slukker det vil jeg igen miste forbindelsen :(
Af trykkertor
Tror du har en kabel der måske har en dårlig lednig eller kontakt.
Prøv med en anden kabel.
Af Bojoe
Har skiftet kablet. Samsung ringede og bedte mig om at nulstille alle mine andre enheder. Det var ikke alle indstillinger som tv´et acceptere. Håber det virker ellers har jeg et problem, tør nærmest ikke slukke mit tv.
Brugeravatar
Af C-TEI
Bojoe skrev:Har skiftet kablet. Samsung ringede og bedte mig om at nulstille alle mine andre enheder. Det var ikke alle indstillinger som tv´et acceptere. Håber det virker ellers har jeg et problem, tør nærmest ikke slukke mit tv.
Skriv lige tilbage til os, om du får det til virke. Kunne være andre har samme problem.
Af Bojoe
Har fået genstartet og nulstillet de fleste af mine enheder jeg har tilslutte via HDMI, og nu virker HDMI igen på tv´et.

Jeg kan blot ikke genstarte min fibertv-forbindelse modtager fra Moterola. Så tror mit problem er forbundet med denne enhed.

Generlt må man blot sige at alt skal resettes.
Af sanctus60
Hej, har samme problem med tilslutning af min mac og ps3 til mit nye samsung 46" tv. nogle dage virker det andre dage virker det ikke, hvad skyldes dette?? og kan jeg gøre noget ved det?? Jeg har skiftet HDMI kabel 2 gange, men det hjælper stadig ikke.. er det fordi jeg mangler et HDMI 4.1 kabel eller er der nogen der ved hvad det skyldes????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et HDMI 1.3 kabel er ikke en forudsætning for at tingene fungerer. Det eneste disse kabler giver dig er mulighed for returlyd og netværk. Alt andet kan også klares med et alm. 1.3 kabel.
Af maritza
Har samme problem med mit PS50C7705. Har bøvlet en del, idet min Onkyo 608 ikke fungerede med OSD på skærmen. Har fået det til at virke ved at ændre på HDMI tilslutningerne på TVet. Jeg ved det!!! kan ikke umiddelbar :( forklare hvad jeg har gjort da jeg roder rundt i hvad jeg har gjort, men det virke lige nu :o Tør næsten ikke slukke, men det er man jo nød til.Det skal virke. Synes dog ikke med den indstilling det er sat til nu virker logisk, men bare det virker. Kan desværre for nuværende ikke hjælpe dig yderligere :)
Brugeravatar
Af laurberg
LIdt mystisk problem, som bliver ved med at dukke op. Og det er kun på nogle af dem denne fejl opstår. Så ved ikke om en opdatering hjælper. Men jer der har problemet, lad Samsung det at vide, et og andet må de jo kunne gøre/finde ud af.
Personligt har mit ingen problemer "C8705". Kører dog også kun med en acer aspire R3610. Måske det kommer når jeg engang tilslutter noget nyere grej.