Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Støjer jeres G20?

Af Pharaohdk
har lige købt min igår, har ventet en måned før de fik den på lager.
og den larmer ikke, den har sit plasma buzz som er lidt højre i meget hvide scener, men min audio setting er på 16 og så kan man ikke høre det mere.
min hørelse er perfekt ifølge høre fyren til hvernepligten.
og det er 42 tommer
Af Michael0610
Hej, vil lige komme med mit input. Har haft vores g20 i 14 dage og det larmer helt vildt selv med volumen på 30 er det tydeligt. Det gjorde det ikke i starten det er kommet lidt efter lidt. Har idag fejlmeldt det og det bliver afhentet til rep.
Af mjohansen
TripleD skrev:Hvad størrelser har i som har et brummer G20?

For snakkede med en forhandler om det igår, og han nævnte at det var primært Tv i 50" klassen og op efter.

Så måske hvis man "nøjes" med et 46" kan man eliminere brummen...
Niks du kan ikke nøjes med 46"'eren.
Jeg har nu haft 2 stks. 46" hjemme og begge to brummede/summede ekstremt meget, det kunne nemt høres fra 5-6 meters afstand. Har fået fin service fra forhandleren, så nu venter jeg på at han får endnu en 46" hjem, eller en af de 2 jeg har allerede har haft hjemme kommer tilbage fra rep.
Jeg lyttede til en 42" han havde stående og der skulle man helt hen og lytte bag skærmen før man kunne høre en svag summen, så det kan altså lade sig gøre at få en som ikke larmer.
Så jeg væbner mig med tålmodighed og venter på jeg får en der ikke støjer, for jeg kan bare ikke rigtig finde nogle alternativer til en G20 i den prisklasse, da jeg ud fra tidligere erfaringer nægter at købe en Samsung.

Michael
Af rikki
Har selv lige købt et hos elgiganten til 5999kr(super pris).Mit har en buzz lyd men det er overhovedet ikke noget problem.Det er kun ved mute at man kan høre det eller meget stille scener.Selve billedet er rigtigt godt syntes jeg.Til spil er den også rigtigt god(ingen input lag man kan mærke).
Af snowflake
Hmm, hvor meget er for meget ?

Billedet er suverænt, men der er vel 4-8 gange mere støj end på X10.

Hvis jeg kører recorders test-images, kan det meget svagt høres på X10 på 1 meters afstand, hvis man lytter godt efter.

På G10 er det meget meget tydeligt at høre på 3 meters afstand, uanset hvad billed der bliver vist.

Bevares, det bliver bedre hvis der er lyd på, men hvis man kun skruer lidt op, er der stadig den bagvedliggende plasma-buzz som giver en underlig udefinerbar lyd.

Har ikke meget lyst til at returnere fjernsynet, men det er godt nok trist der er den store forskel (går ud fra lidt af forskellen har med opløsningen på X10 og G20 at gøre).
Af snowflake
Forandrer jeres plasmastøj sig, når fjernsynet er blevet varmt ?

Så 2 timers fjernsyn med volume på 25, og da jeg efterfølgende testede var der væsentlig mindre buzz ved testbilleder og mute.
Af mjohansen
snowflake skrev:Forandrer jeres plasmastøj sig, når fjernsynet er blevet varmt ?

Så 2 timers fjernsyn med volume på 25, og da jeg efterfølgende testede var der væsentlig mindre buzz ved testbilleder og mute.
Min 46" ændrede desværre ikke lyd efter det havde kørt 4-5 timer.

Michael
Af snowflake
Er der noget om at Panasonic rent faktisk har erkendt problemerne og fundet en løsning ?
Af mjohansen
mjohansen skrev:
TripleD skrev:Hvad størrelser har i som har et brummer G20?

For snakkede med en forhandler om det igår, og han nævnte at det var primært Tv i 50" klassen og op efter.

Så måske hvis man "nøjes" med et 46" kan man eliminere brummen...
Niks du kan ikke nøjes med 46"'eren.
Jeg har nu haft 2 stks. 46" hjemme og begge to brummede/summede ekstremt meget, det kunne nemt høres fra 5-6 meters afstand. Har fået fin service fra forhandleren, så nu venter jeg på at han får endnu en 46" hjem, eller en af de 2 jeg har allerede har haft hjemme kommer tilbage fra rep.
Jeg lyttede til en 42" han havde stående og der skulle man helt hen og lytte bag skærmen før man kunne høre en svag summen, så det kan altså lade sig gøre at få en som ikke larmer.
Så jeg væbner mig med tålmodighed og venter på jeg får en der ikke støjer, for jeg kan bare ikke rigtig finde nogle alternativer til en G20 i den prisklasse, da jeg ud fra tidligere erfaringer nægter at købe en Samsung.

Michael
Jeg har nu talt med forhandleren som igen har talt med sin Panasonic kontakt, som indrømmede at der da vist var en sending TV som havde en strømforsyning som larmede mere end den burde. Udover de to 46" som jeg havde prøvet, havde forhandleren også en 50" model som larmede mere end den burde, så problemet gælder vist alle størrelser af G20'eren. Vi får nok aldrig Panasonic til at indrømme at de har et helt parti TV som larmer mere end de burde, så det er bare at få fejlmeldt sin G20 hvis man synes at den larmer mere end hvad er rimeligt.

Michael
Af JesperSkovby
PP Radio skulle have lokaliseret problemet med støj og kan åbenbart fixe det. Jeg har fået tilbudt at de forebyggende allerede vil åbne og ændre det der kan resultere i støj inden de afsender det G20 jeg overvejer at købe.

Kan selvfølgelig ikke love det er noget de gør for alle, eller om det virker, men synes det er gode nyheder...

De skrev til mig de har haft kontakt til Panasonic med ændringsforslag...

/Jesper
Af amarone
Fik min G20`er i går (46").
Siger heldigvis ikke en lyd - altså ikke ud over det den skal :p
Af Simon Melchiorsen
Jeg har lige fået mit p50g20 for et par timer siden. Jeg lyttede naturligvis straks efter buzz'en; og den er der masser af.
Jeg kan høre det i hele tv-stuen (4m x 4m) når lyden er slukket, værst når der er lyse billeder på skærmen. Jeg kan også fornemme det, når der er lyd på, og høre det tydeligt i stille scener.

Sikke noget øv!

Nu skal jeg til at sende det til reparation: mere ventetid til mig!

Men hvordan kan jeg vide, om de er enige med mig i, at det er en fejl. Ellers kommer jeg vel bare til at betale for en teknikker og får det samme fjernsyn retur uden ændringer - og det er jeg ikke interesseret i.
Af Jon4000
Hentede en 42" G20 i hifiklubben i onsdags, og har også lidt buzz på min. Synes dog det er blevet bedre i går og i dag, men det kan jo også være mig der har vænnet mig til det :-)

Er der i øvrigt en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg afspiller fra USB-stick? Jeg vil mene det skulle være under VIERA Cast, men der kan jeg ikke finde den.
Af Shadout
Lyder bestemt ikke godt (bogstaveligt talt).
Det kunne være interessant med en officiel udtalelse fra Panasonic, omend det nok er usandsynligt.
Kender nogen der overvejede at købe et TV, efter de var blevet svært imponerede over mit nyligt indkøbte G10, men hvis buzz-raten er så høj som noget kunne tyde på, kunne det være man må anbefale dem at se tiden lidt an :S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7