Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hammer-Time
Hej købere af Samsung UE55C8705

Vi nåede op på 15 købere til det fantastiske tv - ikke så underligt, når man tager i betragtning hvor godt og flot det er :)

Jeg har forhandlet (udover rabatten) 1 af 2 følgende muligheder oveni uden beregning:

ADAPTER: SAMSUNG Wireless Adapter, Pris: DKK 495,00
eller
ULTRA-SLIM VÆGBESLAG: BRATECK LED-1, Pris: DKK 695,00

Læs evt. mere på fladskærmsshoppens hjemmeside.

Det man skal gøre er at sende Fladskærmsshoppen en mail, hvori man oplyser sit ordre nr. og hvilken en af tingene man ønsker smidt oveni pakken.

Giv gerne besked så hurtigt som muligt.

Levering fortsat uge 21/22 men det kan stadig godt blive hurtigere. Vores bestilling er gennemført og vi krydser fingre for at den store volumen giver hurtigere levering (hvilket Fladsskærmsshoppen har oplevet tidligere).
Af Jamsen
wendellgee skrev:
Jamsen skrev:
yakken skrev:Lige en kommentar til ordlyden af dette tilbud: Recordere.dk har rettighederne til brugen af ordet "Fælleskøb", så I bedes kalde dette noget andet. Det lyder måske lidt mystisk, men vi tager det ganske alvorligt.

Læs mere om recordere.dk's patent på begrebet her:
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13
Hvordan kan man få rettighed til et dansk ord!?!?! som bliver brugt at flere tusinder mennesker hver dag???!! og ikke er R eller copyright!?!?
Slap af med de ? og !... Selvfølgelig kan fp som et privat foretagende bestemme hvilke retningslinjer der gælder for deres forum herunder sprogbrug. De kunne også vælge at indlæg der indeholder bogstavet e var ulovlige, det er i princippet samme sag og de retningslinjer man skriver under på, når man opretter sig som bruger...
Hvis du nu nær læser hvad det var vi skrev om!, så var det ikke FP der var problemet men recordere.dk der mener at de havde "copyright" på ordet FÆLLESKØB, og ikke noget med FP retningslinier at gøre.
Af Dressah
Hammer-Time skrev:Hej købere af Samsung UE55C8705

Vi nåede op på 15 købere til det fantastiske tv - ikke så underligt, når man tager i betragtning hvor godt og flot det er :)

Jeg har forhandlet (udover rabatten) 1 af 2 følgende muligheder oveni uden beregning:

eller

Læs evt. mere på fladskærmsshoppens hjemmeside.

Det man skal gøre er at sende Fladskærmsshoppen en mail, hvori man oplyser sit ordre nr. og hvilken en af tingene man ønsker smidt oveni pakken.

Giv gerne besked så hurtigt som muligt.

Levering fortsat uge 21/22 men det kan stadig godt blive hurtigere. Vores bestilling er gennemført og vi krydser fingre for at den store volumen giver hurtigere levering (hvilket Fladsskærmsshoppen har oplevet tidligere).
Hammer-time, det er sku bare smukt!
- Jeg vil gerne sige tak for at du har gjort det her tilbud muligt, og så dejligt at man får lidt goodies oven i.

Nu må vi bare vente på at vi får det her dejlige tv ind af døren! jeg glæder mig personligt, RIGTIG meget! :D - og der kommer unboxing'videoer og billeder når jeg har fået det!

Endnu engang mange tak! :)

Dress
Af Tazzyted
Super! Hammer Time så kan det ikke være bedre at man selv kan vælge....

Godt gået alle sammen og fedt sådan noget her kan lade sig gøre....

Glæder mig heeeeeelt vildt til det kommer

Tazz
Af Gil
Hammer-Time skrev:Hej købere af Samsung UE55C8705

eller
Super arbejde Hammer-Time !! Ser frem til et super tv i stuen og det gamle Philips LED-tv i soveværelset :)
Af disco danni
Hey samkøbsvenner :-)
Da vi nu komfortabelt har rundet de 10 bestillinger vil jeg lige lufte en lille tvivl jeg er løbet ind i...

Er i tvivl om jeg skal vælge 46" el denne 55".

Sidder i en afstand af 4 m derfra... Vil jeg opleve dårlig billedkvalitet med alm. TV ift. 46".
Har ikke fundet nogle forhandlere der har et 55" stående så man kan få syn på sagen.
Af trykkertor
Så skal du have 55" :)
Jeg og min kone sidder 3.8 meter fra fjernsynet, og hun har bestemt av vi skal op på 63" når vi køber nyt fjernsyn til efteråret.
Af Tazzyted
En tommelfinger regel plejer at sige per meter er = med 10'' så sidder du 4 meter væk er det 40'' osv osv - ved ikke om den holder men det er vel også en smagssag hvor store tv man er til.

Personligt sidder vi omkring 5 meter fra skærmen og har haft en 37'' og det ER for småt efter min mening, har nu bestilt en 55''

Håber det kan bruges.... :)
Brugeravatar
Af Hajric
Tazzyted skrev:En tommelfinger regel plejer at sige per meter er = med 10'' så sidder du 4 meter væk er det 40'' osv osv - ved ikke om den holder men det er vel også en smagssag hvor store tv man er til.

Personligt sidder vi omkring 5 meter fra skærmen og har haft en 37'' og det ER for småt efter min mening, har nu bestilt en 55''

Håber det kan bruges.... :)
Den regel har jeg aldrig hørt før. :) 4 meter med 40", så ligner det jo en 26". Den holder ikke helt vand.
Af noxity
Jeg vil nu også nærmere sige ca. 15 tommer pr. m. :)
Af Tazzyted
Nu skrev idioten også at det var en tommelfinger regel og det var mest op til en selv ;)

15'' per meter så skulle jeg have en 75''!! det er vist også i overkanten - jeg tror det er meget individuelt og hvordan stuen/rummet ellers er opdelt.
Af O'Brian
Tazzyted skrev:Nu skrev idioten også at det var en tommelfinger regel og det var mest op til en selv ;)

15'' per meter så skulle jeg have en 75''!! det er vist også i overkanten - jeg tror det er meget individuelt og hvordan stuen/rummet ellers er opdelt.
Der er vist kun en enkelt idiot her.... ;;)
Af trykkertor
I 3D sammenhæng har jeg læst højden på skærmen x 3 = afstand til tv.
Jeg har også læst THX anbefaler diagonalen på skærmen x 2.5 = afstand til tv.

SÅ om vi tager udgangspunkt i et 50" apparat, så er det
127cm diagonalt -> i THX-std = afstand 317 cm
62.2 cm højt -> i 3D-std = afstand 187 cm

Men husk der er mål for at nyde en film. Ikke daglidags tv-avisen og paradise, (eller hvad nu man kikker på)

Men min konklusjon bliver at der er så mange slags "regler" og "normer" at ikke én er bedre end de 2 andre.
Så smag og behag.
Men 3D krever nu at en kommer tættere på for at få bedre effekt, så der betyder størrelsen en del mere.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9