Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

På en flad skærm, er BR selvfølgelig bedst formoder jeg.
Men der er jo et KÆMPE udvalg af DVDer på markedet, og så er de jo lidt billigere end BR.

Min DVD maskine, er en "gammel" SONY harddisk recorder, uden HDMI udgang. Mit tv er et SONY KLD-40EX500. Ville jeg kunne få en markant opgradering, ved at købe en ny DVD maskine med HDMI udgang, samt måske et eller andet nyt elektronisk hokus pokus?

PFT :)
Af noxity
Der hvor du vil få størst forbedring er ved en DVD-afspiller med en god scaler til 1080p.
Men HDMI i sig selv vil også give en forbedring i forhold til scart og lign.

Men kan ikke fortælle dig hvilken du skal vælge :)
Af Kozz
noxity skrev:Der hvor du vil få størst forbedring er ved en DVD-afspiller med en god scaler til 1080p.
Men HDMI i sig selv vil også give en forbedring i forhold til scart og lign.

Men kan ikke fortælle dig hvilken du skal vælge :)
Ok tak.

Måske jeg kunne få nogle bud på DVD spillere, som er gode til scaler til 1080p? :)
Af Minii
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men jeg vil klart anbefale en PS3. Om du spiller el. ej. Spiller ikke selv på min mere, men det er en god erstatning for DVD og Blu-ray.

- Har ingen erfaringer med DVD afspillere, med Hdmi. - Kun PS3.
Af Kozz
... Men ville det så ikke være bedre, at købe en Blue Ray maskine til 1800,-, som også kan klare DVDer?
Af noxity
Hvis du ikke er interesseret i at spille, så vil jeg klart anbefale en dedikeret bluray-afspiller. De fylder mindre, er pænere, bruger mindre strøm og larmer mindre.

Hvis du kigger på bluray, så overvej 3D. Så har du det :)