Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
WhiteDog skrev:
Flemming Larsen skrev:
mhca skrev:Jeg blev i Hifiklubben orienteret om, at på Samsung TV i størrelsen 40" og opefter har Samsung afhentningsservice i forbindelse med reklamationer.

Jeg er klar over, at dette selvfølgelig kun er på ikke parallel-importerede modeller.

Men hvad med fx et Samsung fra Dustin Home?
http://www.dustinhome.dk/pd_5010443683.aspx

Hvordan kan jeg vurdere, om TV'et er parallel-importeret? Varenummeret ser jo rigtigt ud.

Mine forældre orker ikke Elgiganten i tilfælde af problemer. Men hvis Samsung har denne service, skulle der så være noget galt i at købe hos Elgiganten, der også er ca en tusse billigere end fx Hifiklubben?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-led-tv

Mvh. Martin
Fladskærmsshopen har det endnu billigere, og det er en nordisk model.
http://www.onlineprice.dk/product.asp?product=1111
Hvis TV'et ikke er købt via Samsung Nordic AB, så er der INGEN prestige service. Elgiganten er registreret som officiel Samsung Partner, men det er fladskærmsshoppen ikke (mener også at deres produkter kommer fra Tyskland og Polen). Så undersøg venligst hvor i handler.
Licotronic er også et godt bud at handle skærme. En af vennerne har lige afhentet et 55" 3D tv der.
Jeg har hentet mit hos fladskærmsshoppen, og har fået den tilmeldt til samsung prestige. Jeg synes personligt at licotronic er for dyre, i forhold til fladskærmsshoppen.
Af noxity
En nordisk model. Du kan også kontrollere det i modelnavnet. Det skal ende på XXE
Af Thure Jensen
Til Flemming Larsen.

Hvordan får man sin nye samsung fra flaskærmsshoppen tilmeldt til samsung prestige?
Af Højmose
noxity skrev:En nordisk model. Du kan også kontrollere det i modelnavnet. Det skal ende på XXE
Takker...
Skal man op i en 46' hvis man sidder længere end 3 meter fra skærmen?
Ved ikk om jeg skal give de 2500 mere for en 46' tommer eller istedet nøjes med en 40'

Har en samsung 32' nu og den er alt for lille.. har længe fortrudt jeg købte en kun 32' dengang... vil ikk fortryde det igen..

nogle forslag?
Af torpedo
Højmose skrev:Skal man op i en 46' hvis man sidder længere end 3 meter fra skærmen?
Ved ikk om jeg skal give de 2500 mere for en 46' tommer eller istedet nøjes med en 40'
Der er ikke nogen der siger man skal, men sidder du over 3 m. væk er 46" en god størrelse.
Højmose skrev:Har en samsung 32' nu og den er alt for lille.. har længe fortrudt jeg købte en kun 32' dengang... vil ikk fortryde det igen..

nogle forslag?
Du har allerede selv svaret på spørgsmålet. Du kommer næppe til at fortryde et 46" kun omvendt, hvis du altså som nu kikker på samme serie. Eller det skal da lige være hvis du ikke har afstemt størrelsen med konen - så kommer du helt sikker til at fortryde :D
Af disco danni
Glad for den størrelses snak der lige ind her.

Har bestilt en 55C8705 men er I tvivl om jeg kan nøjes med en 46". Jeg sidder 4 meter væk. Nogle erfaringer/ anbefalinger?

Derudover... Vil komme til at sidde lidt skævt till den. Nogle der kender til beslag der kan vinkles efter behov, men stadig sidde slim til væggen når den sidder "lige"?
Af lennon
Afstanden handler også lidt om hvilket signal i fodrer den med. Feks vil noget voldkomprimeret TV3+ ikke være kønt på et 55" tv i 3-4 m afstand. Hvorimod noget HD er en helt anden snak . .
Har selv overvejet 55" m 3.5m afstand, men synes den er lige pebret nok - selv med rabat. Sætter nu min lid til plasmaversionen i 50", som forhåbentlig dukker op inden VM i bold . .
Af disco danni
Og vil du mene der var markant ringere billedkvalitet på 55" end på 46"? Og hvis du ikke skulle spekulere økonomisk, hvad valgte du så? :-)
Af pallandsen
Jeg er en af de mange der lige har investeret i et 46t 8705 og er meget tilfreds. Dog har jeg lidt problemer med at få pvr funktionen til at virke. Jeg har et 8gb USB flash stick, formateret det på fjernsynet og kørt test på det. Alligevel står der at jeg ikke kan optage på enheden! Er der nogle krav til USB sticket der anvendes??

Derudover - har nogen fundet nogle gode kalibreringsindstillinger? Jeg har brugt disse:

http://hometheatermag.com/3d-flat-panel ... ndex5.html

Men synes billedet måske bliver en anelse for mørkt - men det er måske bare mig.
Af noxity
De indstillinger du bruger er sikkert lavet til et mørkt lokale. Når du bruger TVet i dagslys, så skal du typisk lave lidt mere knald på lysintensiteten.
Af Flemming Larsen
Er der nogen som ved, hvor mange timerprogrammer, man kan sætte til ad gangen, på pvr-delen. Det kan jeg ikke finde noget om nogen steder.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8