Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har et Philips 32PFL5404H/12 med DVB-C, Viaccess CA-modul af mærket 'SMIT' (købt hos YouSee) samt YouSee HD-abonnement.

Når jeg skifter mellem kodede og ukodede kanaler, kommer ofte fejlmeddelelse 'Blandet program' og den kodede kanal kan ikke vises. Eneste løsning for at komme igang igen, er at slukke TV og hive CA-modulet ud og ind igen.

YouSee siger problemet skyldes at der er for lidt hukommelse i SMIT kortlæseren, og foreslår at jeg prøver med et andet fabrikat.

Er der nogen af jer der har samme problem, og måske nogen der har en kortlæser af andet fabrikat, der virker?
Af dimzen
Lidt mærkeligt de selv sælger CA-model som ikke dur :S

Jeg har nogle SMiT & Strong (købt forskellige steder), har ikke samme problem som dig, med mindre der er problemer med signalet...

Ihvertfald når MTV, VH1, Voice, Disco, Animal (ukodet-digital) er væk, er mine ekstra kanaler også væk...
Og så kan mit Philips skrive "Blandet program" eller så kommer CA-modulet siger lyden er kodet.

Har skifte antenne-forstærker, nye tykke kabler & metal-stik.

Snakket med Yousee, som også mener det er signalet, men at jeg skal ringe til dem, når det sker, så de kan sende en tekniker.
Problemet er bare at det kun er 5min til et par timer, tror ikke de kan nå at få en tekniker ud så hurtigt.
Siden har de ikke svaret.. :S
Af alemail5
Yousee vil ikke garantere at deres CA-moduler fungerer sammen med alle TV-modeller. Ud af deres svar kan jeg høre at de har erfaring med lignende problemer. Der er åbenbart forskel på hvordan forskellige TV håndterer sammen kort. Det er noget med at den hukommelse der er i CA-modulet hurtigt bliver overfyldt når man skifter kanal mellem ukodet og kodet, og det går åbenbart galt på visse TV.

Yousee har også sendt mig et andet CA-modul (stadig SMIT) så jeg kunne konstaterer om der var fejl på det første. Det gav samme fejl.

Jeg har prøvet mit CA-modul+Yousee-kort i et Sony KDL46EX500 og det fungerer helt uden problemer. Dejligt TV.

Jeg har fået min TV-installation tjekket, gode ledninger, stik og antenneforstærker. Dansk Kabel TV har målt signalet og det har en fin styrke. Alt er helt i orden på dette område.
Af dimzen
Nu har vi fået bedre signal og jeg troede den fejl med "Blandet program" var væk...
Men nu er den begyndt at komme, så jeg tror det er det samme som dig.

Fandt ud af at "Blandet program" betyder "scrambled channel" hvis man sætter den til engelsk sprog.
Altså "Kodet program"... :)

Hvis jeg genstarter TV'et, er fejlen der stadig, men hvis jeg skiftet CA modulet, virker programmerne igen :S

Jeg har prøvet at skrive til Philips for at se hvad de siger.

PS: har du stadig problemet? :)
Af Mushi-shi
Har i prøvet og opdatere firmwaren på jeres tv.

For hvis man kikker i deres readme er en af de rettelser der er kommet i den 3 nyeste firmware omhandlende fejlmeddelse når man ser betalings kanaler med CAM modul.

Readme og opdatering kan findes her: http://alturl.com/2syo

Og punktet jeg tænker på fra readme:

FW Version: Q5431_0. 26.70.0
Error message appear on screen when viewing pay channels/services with a Conditional
Access Module (CAM) inserted.

----Edit----
tilføjede mail besvarelse
Af dimzen
Mushi-shi skrev:Har i prøvet og opdatere firmwaren på jeres tv.

For hvis man kikker i deres readme er en af de rettelser der er kommet i den 3 nyeste firmware omhandlende fejlmeddelse når man ser betalings kanaler med CAM modul.

Readme og opdatering kan findes her: http://alturl.com/2syo

Og punktet jeg tænker på fra readme:

FW Version: Q5431_0. 26.70.0
Error message appear on screen when viewing pay channels/services with a Conditional
Access Module (CAM) inserted.

----Edit----
tilføjede mail besvarelse
Yeps, har nyeste, troede nemlig også denne firmware ville rette fejlen :(

Har snakket med Philips et par gange og prøvet det de har forslået, men det har ikke hjulpet endnu :(
Af Vassag0
Philips kan ikke hjælpe med dette problem, har fået skiftet print og opdateret mit tv flere gange uden held.
CA-modulet fra yousee skal udskiftes.
Af dimzen
Vassag0 skrev:Philips kan ikke hjælpe med dette problem, har fået skiftet print og opdateret mit tv flere gange uden held.
Har prøvet med forskellige CAM's og kort, har et andet Philips tv, som ikke har problemet.

Så det hjælper ikke for mig at få skiftet CAM :(
Af Vassag0
dimzen skrev:
Vassag0 skrev:Philips kan ikke hjælpe med dette problem, har fået skiftet print og opdateret mit tv flere gange uden held.
Har prøvet med forskellige CAM's og kort, har et andet Philips tv, som ikke har problemet.

Så det hjælper ikke for mig at få skiftet CAM :(
Så må du få et andet tv eller pengene tilbage, der er jo helt klart noget galt med det så.
Af dimzen
Vassag0 skrev: Så må du få et andet tv eller pengene tilbage, der er jo helt klart noget galt med det så.
Også derfor jeg har snak med Philips ;)
Af Vassag0
dimzen skrev:
Vassag0 skrev: Så må du få et andet tv eller pengene tilbage, der er jo helt klart noget galt med det så.
Også derfor jeg har snak med Philips ;)
Ok, Philips har ellers indrømmet at de har problemer med CA-moduler fra yousee ;;)
Af dimzen
Vassag0 skrev: Ok, Philips har ellers indrømmet at de har problemer med CA-moduler fra yousee ;;)
Ingen af mine CAM er fra Yousee, men nogen af dem hedder dog det samme, men aner ikke om der er forskellige modeller indenfor samme mærke.
Har prøvet 3 forskellige modeller af CAM's.