Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
noxity skrev:Den er god nok, forskellen på de billigste er ca. 1600kr.
...uden briller vel og mærke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er meget enig med koenigs. 3D vil blive meget event-baseret i starten. Det er noget man ser i anledning af noget - eventuelt i anledning af man sætter sig koncentreret ned foran et 3D spil.

Lidt afhængigt af standarden og hvordan man vælger at udforme 3D kanalerne, er der dog for så vidt ingen problemer i, at alt indhold sendes i 3D. Et 3D billede er opbygget af to 2D billeder (et til hvert øje), så hvis man vælger at sende alt i 3D (og bruger den korrekte standard), så vil man både kunne se udsendelsen i 3D og 2D efter behag.
Af xcardman
der er vil meget fornuft i købe en samsung eller panasonic i 50 tommer
plasma tv
de fleste som køber kommer fra et mindre tv og vil have et større
netop de to giver sikkert også noget af det bedste 2D billede man kan købe på markedet.
3D er bare en bonus
Af noxity
yakken skrev:...uden briller vel og mærke?
Ja, det går jeg da stærkt ud fra :)
Men set i det lys, så er forskellen jo egentligt lig 0, da brillerne har en værdi i sig selv.

Er enig med prisen på VT20, men på min hurtige og ikke så grundige søgning var den mindste pris på V20 ca. 15.300 kr. Og her snakker vi også 50"

Men producenterne har også meldt ud at 3D er billigt at integrere i high-end systemerne, da de allerede har grundlaget for at implimenter 3D. Det er derimod ikke tilfældet ved de billigere modeller.
Af cubano
Rasmus Larsen skrev:Jeg er meget enig med koenigs. 3D vil blive meget event-baseret i starten. Det er noget man ser i anledning af noget - eventuelt i anledning af man sætter sig koncentreret ned foran et 3D spil.

Lidt afhængigt af standarden og hvordan man vælger at udforme 3D kanalerne, er der dog for så vidt ingen problemer i, at alt indhold sendes i 3D. Et 3D billede er opbygget af to 2D billeder (et til hvert øje), så hvis man vælger at sende alt i 3D (og bruger den korrekte standard), så vil man både kunne se udsendelsen i 3D og 2D efter behag.
Vil det sige at 2D og 3D kan vises på samme kanal samtidig ?

Hvor finder i et VT20 50" til 16.000 kr ?
Af Kundeservice
cubano skrev: Hvor finder i et VT20 50" til 16.000 kr ?
Jeg har ikke oplyst den pris, så det ved jeg ikke.

Tror dog slet ikke du (i hvert fald i starten), kan få det til den pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
cubano skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg er meget enig med koenigs. 3D vil blive meget event-baseret i starten. Det er noget man ser i anledning af noget - eventuelt i anledning af man sætter sig koncentreret ned foran et 3D spil.

Vil det sige at 2D og 3D kan vises på samme kanal samtidig ?

Hvor finder i et VT20 50" til 16.000 kr ?
Det kommer lidt an på hvordan tv-distributørerne vælger at sende, men som udgangspunkt så ja. Et 3D billede består jo af billeder til højre og venstre øje, som vises skiftevis. Vil man således lave et 3D signal om til 2D tager man bare f.eks. strømmen af billeder til venstre øje og viser denne, og smider alt væk til højre øje.

Det giver 2D og kommer også til at fungere på 3D Blu-ray film, som kan afspilles som 2D Blu-ray film på traditionelle Blu-ray afspillere.

Der findes dog andre metoder til at sende 3D, som gør det lidt mere besværligt at skille billederne fra hinanden - hvert fald i ordentlig opløsning - men tiden må vise hvad broadcasterne vælger.
Af trykkertor
cubano skrev: Hvor finder i et VT20 50" til 16.000 kr ?
Fladskærmsshoppen sin pris er 16.995,-
Og laver vi et powerbuy er det nok mulig at få den til 16.000,- vil jeg tro.
Af maritza
Hej alle, er der nogen som kan svare på følgende: Hvad med standarderne for 3D TV udsendelser. Kan de nuværende TV på markedet modtage TV sinalerne i 3D. Eller kan det være spild af penge at købe et 3D TV som viser sig ikke at kunne modtage sinalet. Er intereseret i Samsung PS50C7705
Af trykkertor
Nej, de 3D-tver der er i salg nu kan findt modtage 3D-udsendelser.
Af noxity
trykkertor skrev:Nej, de 3D-tver der er i salg nu kan findt modtage 3D-udsendelser.
Men de garanterer ingen ting:
Hifi-klubben skrev: OBS: Standarderne for tv-udsendelser i 3D-format er endnu ikke endelig fastlagt. Derfor kan Samsung ikke garantere, at PS63C7705 vil understøtte denne funktion. Men tv’et er klar til 3D via HDMI fra Blu-ray og PS3 samt ”Virtuel 3D” fra standard-materiale.
Af trykkertor
Vel, om der nu i løbet af et år sælges mange 3D-tver, og det viser sig at de ikke kan modtage 3D-signalet i nærmeste fremtid. Så skyder branchen sig selv i foden.