Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle i kyndige folk.

Jeg har fået en helt ny tv stue som bliver KUN min, så nu skal jeg have et ordentligt tv! Det har næsten taget længere tid at komme frem til hvilket tv jeg skal have, end at få bygget hele stuen op, he he. Der er ovenlys i stuen.
Nu har jeg researched længe rundt og er kommet frem til at jeg går efter LG eller SONY.
Har kigget på LGSL8000/8500 og LGSL9000 og SONY NX700 pga. gode tests, design (og pris..).
Jeg sætter pris på, at det der hænger på min væg er pænt at se på, også når det er slukket.
Skal jeg vælge LED eller ikke? Ift. udviklingen, kan det så bedst svare sig at købe noget godt i den billige ende, og så om et par år er ordentlige LED til at betale?
Er der et andet bud der ville være bedre end ovenstående?
Hvor stor betydning har det om der er 100 mhz eller 200 mhz?
Ser primært film og motorsport, altså ting der bevæger sig hurtigt.

Mange tak for al info!
Af darth nissan
Jeg er ingenlunde ekspert. Har netop købt mit første fladskærms-TV, og baseret på test og input herinde, valgte jeg LG 42SL8000. Og det er jeg virkelig glad for at jeg gjorde. Til prisen har jeg svært ved at forestille mig, at der fåes et bedre LCD-TV lige nu. Og så er det et nydeligt design (synes både konen og jeg), og så er det jo faktisk pænt "slankt", selvom det ikke er super-slim-LED-typen. Lidt genskær, men ikke meget generende. Og selvfølgelig afhængigt af placering, og hvad der er af lys-kilder/lys-indfald.

Men til prisen kan jeg kun anbefale SL8000 ihvertfald. Jeg var lige ved at ryge på et Sony NX700 eller Samsung C6005, det er jeg glad for at jeg ikke gjorde. Og så er SL8000 endda noget billigere. Og jeg tror ikke at man kan få LED-TV, med bare tilnærmelsesvis så godt billede, i den pris-klasse. Med mindre man kigger på plasma´er.
Af morellen
Hvorfor er du glad for du ikke valge Samsung C6005 eller Sony NX700?
Af xcardman
darth nissan
håber du ved en LG 42SL8000 ikke har LED
samt et noget dårligere sortniveau end de andre du har nævnt
men en sl8000 er da sikkert et fint tv til prisen
Af lennon
NemliJa skrev:Køb plasma!
Til motorsport og film ville jeg da også klart overveje plasma . Samsungs kommende model er ultratynd og performer sandsynligvis bedre end 5-10k dyrere LED/LCD
Af darth nissan
Hvorfor er du glad for du ikke valge Samsung C6005 eller Sony NX700?
darth nissan
håber du ved en LG 42SL8000 ikke har LED
samt et noget dårligere sortniveau end de andre du har nævnt
men en sl8000 er da sikkert et fint tv til prisen
Jeg er glad for at have valgt SL8000, fordi at jeg syntes at billedkvaliteten/oplevelsen var bedst på det TV. Ja, dybere sort på de de andre, men de havde så nogle ting, som jeg syntes SL8000 gjorde bedre. Baseret på min egen oplevelse af de TV, var de temmelig jævnbyrdige. Ikke ens, overhovedet, men alle havde stærke og mindre stærke sider. At jeg så, overall, syntes bedst om SL8000, afgjorde det jo ligesom for mig. Ingen af de ting som HX700 og C6005 gjorde lidt bedre end SL8000, syntes jeg dog var 1700 kroner værd.

Og ja, jeg ved godt at SL8000 ikke er LED. Kan ikke rigtig se hvor du kommer i tvivl om den sag. Jeg nævner intetsteds, at SL8000 er et LED-TV. Og trådstarter spørger jo ikke explicit på LED-TV, vel ? Han bringer jo faktisk selv SL8000 i spil, ikke jeg. Jeg har tilfældigvis pågældende TV, derfor kunne jeg jo sige hvad jeg syntes/havde oplevet. Faktisk spørger trådstarter jo, om han skal gå efter LED eller ej.

Jeg kom bare med min oplevelse/erfaring. Gør klart opmærksom på at jeg ikke er ekspert, men at jeg tværtimod først lige har fået mit første fladskærmsTV. Men derfor kunne han måske godt bruge det til noget. Om så nogle af guru´erne syntes at mit indlæg er noget amatør-agtigt bavl, man ikke kan bruge til noget, det må de jo om.

Edit :

Sony´s meget langsomme menu-system drev mig til vanvid. Og kraftigere genskin/spejling i frontglasset, end på SL8000.

C6005, de 2 jeg så i butikker led begge af clouding. Og så kunne jeg slet ikke lide den klare plastik-bakke, de har krympet over skærmen. Det er en design-ting, nogle kan lide det, jeg kan ikke. Synes det ligner låget til en færdig-ret.
Af xcardman
Og jeg tror ikke at man kan få LED-TV, med bare tilnærmelsesvis så godt billede, i den pris-klasse. Med mindre man kigger på plasma´er.

måske derfor, men indrømmer jeg ikke kiggede nøje efter