Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cubano
Der bliver snakket meget om 3D tv i disse tider, men hvornår kommer det og i hvilket omfang?
Jeg havde egentlig lyst til at købe en nyt tv i 50" klassen, men er blevet i tvivl om det er spilte penge at købe et apparat uden 3D, hvis udsendelserne eller film udelukkende bliver sendt i 3D om få år.
Så kan det betale sig at købe et ganske alm. tv eller skal man helst satse på et 3D?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsungs 3DTV burde i øvrigt så småt begynde at stå i butikkerne nu, så man kan få en praktisk demo af 3D effekten.

Anmeldelsen af Panasonics 3DTV er online om ganske få dage. :)
Af cubano
Jeg kan nu alligevel ikke rigtig læse i hvilken omfang selskaberne vil sende tv udsendelserne i 3D. Har i en fornemmelse af om eksempelvis 50% af udsendelserne bliver i 3D om 5 års tid, eller er det kun film og sport. Bliver 3D udsendelser også udsendt i alm HD eller hvordan ligger landet.
Af noxity
Jeg tvivler STÆRKT på at 50% af film/sports udsendelser, eller bare det der ligner, kommer til at blive 3D. Det er markedet alt for lille til, og så vil det være at skyde sig selv i foden, da langt fra alle kan se 3D effekten, og mange får det dårligt af det. 3D skal ses lidt som HD-kanalerne i dag, som et tillægsprodukt. Der går også rigtig lang tid før alle kanaler er i HD.
Du kan roligt købe et tv uden 3D, uden er det håbløst forældet om 3-5 år.
Af Dahlsen
Hvorfor hulen man vil undgå 3D når nu man har muligheden, forstår jeg ikke ?? Det er jo netop det vi har ventet på som det sidste nye - eller ?
Desuden lever det op til alle forventninger på det jeg indtil videre har set på div. skærme, og ser nu frem til at PS3, div. udsendelser (eks. VM) og købsfilm kommer igang !

Ja, det vil hele tiden blive udviklet noget bedre og smartere, men det er livet sgu da for kort til at vente på :D
Af cubano
Dahlsen skrev:Hvorfor hulen man vil undgå 3D når nu man har muligheden, forstår jeg ikke ?? Det er jo netop det vi har ventet på som det sidste nye - eller ?
Desuden lever det op til alle forventninger på det jeg indtil videre har set på div. skærme, og ser nu frem til at PS3, div. udsendelser (eks. VM) og købsfilm kommer igang !

Ja, det vil hele tiden blive udviklet noget bedre og smartere, men det er livet sgu da for kort til at vente på :D

Jeg vil nu heller ikke undgå 3D TV, men vil omvendt heller ikke give 15-20.000 for et 50" med 3D, som det koster ligenu i en god kvalitet. Omvendt vil jeg heller ikke smide 10 af de store for et godt TV som er forældet om 2-3 år.
Af trykkertor
Tja......
Panasonic V20 er uden 3D og koster kun 1.000,- mindre end VT20 som er 3D.
Så at 3D koster så meget mere passer ikke altid.

Og man kan senere opgradere V20 til at bruges med 3D briller. Men det koster mere end de 1.000,- i forskell, og man skal have lidt eksternt udstyr på den.

Synes samtidig at Samsung sin 50" 3D plasma der p.t. koster 16.000,- hos HiFi-Klubben ikke er totalt ringe pris. (Bliver garrantert lidt billigere efterhånden som flere får den ind)
Er ikke mange plasma i samme billedkvalitet man får noget særlig billigere.

Men på den anden side, virker det for mig til at 3D-panelerne kun kommer i kvalitetsskærme.
Derfor kan det nok virke "dyrt" i forhold til andre skærme. Men ikke i forhold til skærme som holder samme kvalitet og tekniske spesifikationer.

Så at 3D koster så meget ekstra er jeg ikke helt enig i.
Af Kundeservice
trykkertor skrev:Tja......
Panasonic V20 er uden 3D og koster kun 1.000,- mindre end VT20 som er 3D.
Så at 3D koster så meget mere passer ikke altid.
Enten har du fundet et meget dyrt V20 eller et meget billigt VT20, for normalt er der da flere tusinde mellem de to modeller.
Af noxity
Den er god nok, forskellen på de billigste er ca. 1600kr.
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg tror ikke man skal regne med 3D udsendelser kommer til at fylde ret meget af sendefladen på de kanaler vi har idag.

Det er mere oplagt at tro at 3D vil komme til at blive vist på separate kanaler, hvor man har muligheden for at se f.eks. film eller sport i 3D. 3D skal ikke ses som en konkurrent til 2D TV, men nærmere som et ekstra krydderi ved særlige lejligheder.

Grunden til dette, er at det langt fra er alle typer udsendelser eller film der passer til 3D formatet. Det er meget mere anstrengende at se TV i 3D end i 2D, derfor bliver det nok aldrig rigtigt aktuelt at se en hel sæson af en serie i 3D, eller for den sags skyld nyhederne eller andre underholdningsprogrammer. Dette betyder dog ikke at en sportsbegivenhed eller en god film kan være en ekstra stor oplevelse i 3D.

For det meste har vi jo bare lyst til at ligge i sofaen og slappe af med nyheder, en serie eller debatprogrammer, og der kommer 3D formatet nok aldrig rigtig til at fylde så meget.

Personligt tror jeg dog at 3D kommer til at fylde rigtig meget indenfor gaming, herunder både konsol og PC. Indenfor flere genrer mener jeg at 3D giver en markant bedre indlevelse, og i mange tilfælde gør det hele nemmere. Specielt bilspil nyder godt af 3D, hvor man kan snakke om en helt anden og meget mere realistisk oplevelse.

Under alle omstændigheder koster 3D muligheden jo ikke ret meget ekstra hvis man alligevel er på udkig efter et high-end TV, for i denne klasse er 3D jo allerede standarden. Jeg tror dog godt man kan være sikker på at de fleste TV i alle prisklasser understøtter 3D indenfor et år eller 2, da det som sådan ikke koster ekstra at tilføje muligheden.
Af Kundeservice
noxity skrev:Den er god nok, forskellen på de billigste er ca. 1600kr.
Den billigste pris jeg har fået på VT20 er 16.999,- og den billigste pris på V20 er 13.999,-

Det er 50" ver.

Hvordan er dine priser i forhold hertil?
Senest rettet af Kundeservice 17 maj 2010, 10:10, rettet i alt 1 gang.