Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hclau
Taenk.dk har deres favoritter, flatpanels.dk nogle andre, og andre anmeldere har helt tredje fladskærme, de bedst kan lide. Hvem skal man tro på. Eksempelvis er Tænk helt vilde med Philips, og ikke ret vilde med Samsung. Flatpanels.dk og hdtvtest.co.uk er helt vilde med Panasonic's G-modeller. Det er Taenk.dk ikke. Jeg ved ærlig talt ikke, hvilke eksperter, man skal tro mest på. Jeg er selv på jagt efter en ny fladskærm 42-46 tommer. Gerne så tynd så mulig. Først var jeg meget til Samsung, så til Sony, senere til Philips og nu er jeg bare i tvivl. Tester de forskelligt eller hvad?
Af tarok
hclau skrev:Taenk.dk har deres favoritter, flatpanels.dk nogle andre, og andre anmeldere har helt tredje fladskærme, de bedst kan lide. Hvem skal man tro på. Eksempelvis er Tænk helt vilde med Philips, og ikke ret vilde med Samsung. Flatpanels.dk og hdtvtest.co.uk er helt vilde med Panasonic's G-modeller. Det er Taenk.dk ikke. Jeg ved ærlig talt ikke, hvilke eksperter, man skal tro mest på. Jeg er selv på jagt efter en ny fladskærm 42-46 tommer. Gerne så tynd så mulig. Først var jeg meget til Samsung, så til Sony, senere til Philips og nu er jeg bare i tvivl. Tester de forskelligt eller hvad?
Jeg er overbevist om, at ALLE testere dybest set, er påvirket af deres grundholdning til god billedkvalitet, som kan have forskellige præferencer og de kan ligeledes have forskellig vægtning af et tvs mange features.
Derfor er mit råd, tro mest på dine egne øjne og egne erfaringer, derefter kan du så se hvilke testsites ligger tættest på EGNE oplevelser. Disse testsites ville jeg så fremover lytte lidt mere til end de andre. Bare måden jeg håndterer mængden af tests på.
Af NemliJa
Tænk tester også tandbørster, blendere, mikroovne, ribbensstege, vaskemaskiner, kaffemaskiner, grillpølser osv. Flatpanels tester kun flade skærme, og må derfor have mere ekspertice indefor området ;)
Af Snurrerundtlyd
NemliJa skrev:Tænk tester også tandbørster, blendere, mikroovne, ribbensstege, vaskemaskiner, kaffemaskiner, grillpølser osv. Flatpanels tester kun flade skærme, og må derfor have mere ekspertice indefor området ;)
Ret dårligt argument, eftersom det jo ikke Tænk selv der har testet TV. De har hyret et testinstitut i Tyskland til at udføre testen. Testpanelet består af 5 trænede personer. Så mange er der ikke til a danne en bred mening til Flatpanels tests.

http://www.taenk.dk/test/fladskaerm/om_testen
Senest rettet af Snurrerundtlyd 16 maj 2010, 15:27, rettet i alt 1 gang.
Af rkc
Det kan måske også være fordi flatpanels tester billedkvalitet, og tænk giver point for lyd/design/strømforbrug/brugervenlighed/osv.og til sidst ligger de det hele sammen og opnår deres point. Så hvis det er billedkvalitet man vil vide noget om kan man ikke bruge tænk til noget
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det her emne vendes en 5-6 gange om året, så I kan nok søge jer til godt 30 lignende tråde.

Da vi ikke opstiller vores bedømmelse som en sum af point, så er vores anbefalinger baseret på en objektiv vurdering af billedkvaliteten sammenholdt med en subjektiv vurdering af TV'ets overall kvalitet. Vi vægter billedkvalitet højest og andre fejl og mangler tager vi så stilling til efterfølgende.
Af lennon
Flatpanel.dk, HDTVtest.co.uk og AVforums er entusiastforums, og deres test er primært på billedkvalitet. Hvis du vægter rå billedkvalitet højt er det disse 3 du bør læse .
Af pipper
hclau skrev:Taenk.dk har deres favoritter, flatpanels.dk nogle andre, og andre anmeldere har helt tredje fladskærme, de bedst kan lide. Hvem skal man tro på. Eksempelvis er Tænk helt vilde med Philips, og ikke ret vilde med Samsung. Flatpanels.dk og hdtvtest.co.uk er helt vilde med Panasonic's G-modeller. Det er Taenk.dk ikke. Jeg ved ærlig talt ikke, hvilke eksperter, man skal tro mest på. Jeg er selv på jagt efter en ny fladskærm 42-46 tommer. Gerne så tynd så mulig. Først var jeg meget til Samsung, så til Sony, senere til Philips og nu er jeg bare i tvivl. Tester de forskelligt eller hvad?
Den bedste "tester" er helt klar dig selv.
Jeg vil råde dig til at gå ud og se på nogle modeller
og så evt læse lidt herinde om dem. Så får du både ris og ros om modellerne. Kan du ikke se det dårlige som brugerne herinde skriver om netop den skærm du gerne vil have KØB DEN.

mvh
Brugeravatar
Af C-TEI
Det kommer selvfølgelig også an på, om den person som tester, har et øje for delajer og ikke bare sammeligner med andre Tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
pipper skrev:Den bedste "tester" er helt klar dig selv.
Jeg vil råde dig til at gå ud og se på nogle modeller
og så evt læse lidt herinde om dem. Så får du både ris og ros om modellerne. Kan du ikke se det dårlige som brugerne herinde skriver om netop den skærm du gerne vil have KØB DEN.

mvh
Jeg er ikke enig. Hvis du ikke aner noget om TV, så er et smut i Fona ikke gavnligt for ret meget andet end at konstatere, at der er forskel på TV i en udstilling.

Hvis et dårligt TV er korrekt indstillet og et godt TV er forkert indstillet, så vil du typisk komme til den konklusion, at det dårlige TV er det bedste, idet et forkert billede ser ringe ud på både high-end og low-end. Jeg kan også få mit Pio-TV til at gengive billeder ringere end et Samsung til 4000 kr. hvis jeg skruer på de rigtige håndtag, men jeg kan ikke få et Samsung til 4000 kr. til at give et bedre billede end mit Pio, når det er korrekt indstillet.

Der bliver truffet rigtig mange (dårlige) beslutninger ude i butikkerne baseret på hvad øjet beskuer i dét øjeblik man står foran dem. Ofte så kan det være meget godt lige at få tjekket hvad TV'et rent faktisk er i stand til at levere når det har været igennem testmøllen.
Senest rettet af Torben Rasmussen 16 maj 2010, 20:03, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af C-TEI
Er det mig du skriver til Yakken? O-O
Af pipper
Jeg købte efter en anbefaling herinde et tv som blev skamrost og må sige at jeg bestemt ikke var ening i denne bedømmelse. Jeg solgte det igen med et tab.

Min pointe er at hvis en køber ikke kan se forskel på et tv til f.eks 10.000 kr herinde som i måske andbefaler og et til 5.000 kr. Hvorfor i al verden skal man så købe det dyre, bare fordi i kan se forskel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
C-TEI skrev:Er det mig du skriver til Yakken? O-O
Tjek datostemplet. Godt nok skriver jeg hurtigt, men at klampe den smøre ind på 1 minut er nok lige optimistisk nok. Det var til pipper. Jeg klipper et citat ind, så du ikke bliver mere forvirret ;)