Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten H
Lige nu hænger den på elgiganten, er sendt til rep i Fredags, så må vi se hvad de siger, men du skal ikke regne med at din ekstra forsikring dækker lige netop det problem.
Tror også selv at de kommer fra østen, Samsung skrev bare at det ikke var en produktionsfejl, så det var ikke deres problem, håber ikke det sker for dig, det er jo ikke ligefrem et billigt tv.
Men forbrugerklagenævet står som næste mulighed, har snakket med dem, de ser det som en god mulighed for at køre en sag, problemmet har jo været der før, og som de siger, så er det jo trods alt et dyrt tv hvor det ikke burde kunne ske.
Samsung var trods alt fair at skrive, at hvis forbrugerklagenævnet siger at jeg skal have et nyt, så er det det der sker.
Af pipper
Det værste er bare at når du skal til at køre en sag gennem forbrugerklagenævnet går der jo et godt stykke tid inden sagen startes/afsluttes.

Jeg prøvede det samme med en bil engang. Her kaldte producenten min fejl ved bilen en "egenskab" denne bil havde. Sagen blev taget op og kørt igennem FDM og da der var gået over et halvt år og der ikke var sket noget i sagen, solgte jeg bilen.

Håber for dig at din sag går noget hurtigere.

Men det er virkelig for dårligt at Samsung.
Af Morten H
Tv'et virker heldigvis stadigvæk, men når man ved de er der kan man ikke lade være med at kigge efter "fluerne", Samsung var hurtige til at komme ud og kigge på fejlen, men derefter er det ned af bakke. Det er imponerende hvad de kan slippe afsted med, produktet er det bedste man kan købe for penge når de sælger det til en, men når der opstår problemmer så trækker de bare på,skuldrene og siger det ikke er deres problem... !:(
Af Rasmus H
Hejsa Morten,

Jeg står i samme problem lige nu, jeg ringet i mandags til Elgiganten som sendte mig til Samsung som vil oprette en sag på det og der ville komme en fra Samsung og kigge på det. Dagen efter blev jeg ringet op af Servicebroker som vil komme og afhente det da det skulle på værksted.
Nu er der så kommet et "tilbud" på at får det lavet på 14000.- :( :(

Jeg har grantie på og fatter ikke hvad fanden der sker, nu har jeg så kontaktet Elgigante og de vil undersøge det.

Men jeg har ikke bedt dem afhente noget som helst, jeg kunne sagtens selv levere det til Elgiganten som jeg købte det ved, nu skal jeg selv betale HVIS jeg ønske mit tv tilbage, det koster mig så 900.- og hvis jeg "blot" ønsker at kassere det kan jeg "slippe" med 500.-

Valg af tilbud
Reparation ønskes foretaget. Pris inkl. moms: 14.088,75
Varen ønskes ikke repareret og ønskes retur. Pris inkl. moms: 906,25
Varen ønskes ikke repareret og kasseres. Pris inkl. moms: 493,75

HAR DE DRUKKET AF PISPOTTEN ??

Er der noget nyt med din sag Morten ?
Af BrianH
De er jo bindegale!

Det lyder som om sydkoreanske tordenfluer er noget nye købere altid skal undersøge sit tv for, inden fortrydelsesretten udløber...
Af Rasmus H
Jeg syntes virkelig at det er at tage røven på deres kunder, men nu må vi se hvad der sker, for jeg stopper ikke her, så kommer der lige lidt på samsungs facebook og Elgigantensfacebook side og så må jeg har fat i forbrugerklagenævnet, de skal ikke have lov til at slippe afsted med det her..

Mit tv er ca 1 år lige nu, og så sker det her...

Er spændt.... !:(
Af Morten H
Hej Rasmus
Har ikke hørt noget fra elgiganten endnu, man kan jo håbe nu hvor det er købt
Med husdyr, at de vil lave det, men regner ikke med det, men jeg har forbrugerklagenævnet på speeddiale :) men jeg skriver så snart jeg høre noget nyt, jeg fik af vide af to af deres servicetekniker i Taastrup at det ikke vil koste noget at sende det på værksted, men det kan jo være fordi det er så nyt.
Af Cyber Andy
Da jeg boede på kollegie havde vi træer hvor de her tordenfluer kom, jeg fik det i min 19" lg pc skærm, de satte sig fast. Jeg skildte den ad og fjernede dem - men så kom der støv ind! Så den blev aldrig som ny...

Jeg fugede mine ruder til hvor skærmen stod og var på vagt, købte en ny 26" lg pc skærm og fik 2 på besøg. Den ene faldt af pludseligt og den anden sad fast! Jeg var arrig, den fik en knips med pejefingeren meget mod min vilje, efter et par forsøg faldt den af :D YESSS!!!

Nu er jeg flyttet og har ikke set de små kryb siden.. Grrrrr
Af Morten H
Efter 22 dage har jeg fået tv igen, Elgiganten har sat et nyt panel i på deres regning,
Så det er jo fantastisk, nu kan de så slogs med Samsung om hvem der skal betale.
Håber ikke de kommer igen, tror nu nok at de fluer har været der fra fabrikken, ikke en feature jeg kan anbefale :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke umiddelbart skille panelet ad uden risiko for aldrig at få det samlet rigtigt igen. Du skal ind bagfra skærmen og have alle lagene skilt ad.
Af Alfa
Torben Rasmussen skrev:Nej, du kan ikke umiddelbart skille panelet ad uden risiko for aldrig at få det samlet rigtigt igen. Du skal ind bagfra skærmen og have alle lagene skilt ad.

Jamen det er da genialt, når nu det er et kendt problem, at man sådan gør sig umage for ikke at gøre det servicevenligt
Ærgeligt ærgeligt.

Desværre så kan man ikke sige at det er en designfejl og at de således skal dække det. Hvis de ikke har skrevet at det er "insekt-sikkert", så kan der som sådan kravle en flodhest ind i uden at det er deres problem.
Det er også grunden til at de ikke har nogen officiel garantipolitik omkring emnet. Hvis fluerne har været der fra du modtog skærmen, så er det selvfølgelig et defekt tv, da det var defekt inden du modtog det. Men hvis fluerne kom efter modtagelse, så er det som sådan ikke deres problem på papiret. At det så er dårligt af dem at de ikke hjælper deres kunder mest muligt og bytter TV'et, det er så en anden sag.

Problemet er at du i principet skal bevise at skaden var der før modtagelse. Det er også derfor at man siger at hvis en pakke er beskadiget udenpå, så skal man ikke tage imod det og i stedet lade postmanden/fragtmanden tage det med igen. På den måde kan man bevise at en eventuel skade på produktet ikke er kommet efter TV'et er taget i brug.
Det er selvfølgelig svært i din sag og derfor bliver det højst sandsynligt ord mod ord og hvis Samsung er nogle rigtige svin, så har de gode advokater til at køre den slags sager for dem.

Håber dog at de viser sig fra deres flinke side og hjælper. Held og lykke ;)

/Arsukfjorden
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alfa skrev:
Torben Rasmussen skrev:Nej, du kan ikke umiddelbart skille panelet ad uden risiko for aldrig at få det samlet rigtigt igen. Du skal ind bagfra skærmen og have alle lagene skilt ad.

Jamen det er da genialt, når nu det er et kendt problem, at man sådan gør sig umage for ikke at gøre det servicevenligt
Nu er der relativt få ting der er så lukkede at de kan holde tordenfluer ude, så jeg mener ikke det er fair at klandre producenten for at de ikke har gjort det muligt at skille panel-enheden ad. TVet er jo heller ikke vandtæt, så du skal også lade være med at spilde vand på den ;)